Macan inruil

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Macan inruil

• Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie

• Mas Freddy
    Deelnemer

Denken jullie dat alles elektrisch of hybride de toekomst gaat zijn.
      Wij hebben een Macan S van 2019 met 26.000 km.
      Zijn aan het denken deze in te ruilen tegen een Cayenne E-Hybride coupé.
      Is dat nu het moment of denken jullie dat de occasie markt van benzinemotor nog niet direct gaat kelderen.
      mvg. Free

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Het is zoals DeePee zegt maar ik maak mij nog de volgende extra bedenkingen, los van het gevoel:

1/ ik neem aan dat het geen zakelijke aankoop betreft want dat verandert de zaak?
        2/ hybride tech is in mijn ervaring (mijn geliefde thuisdirectie rijdt een BMW 320e PHEV, zakelijke aankoop) op zich een best interessante techniek aangezien de wagen sedert de aankoop in mei 2021 ruim 65% elektrisch is kunnen rijden en de rest omvat een lange trip naar Les Deux Alpes. Maar iedereen moet zijn eigen gebruik inschatten zodat geen miskoop gebeurt. Thuis kunnen stekkeren is primordiaal. 
        3/ maar… toch is de PHEV techniek voor de wetgever een tussenoplossing en het valt te verwachten dat deze wagens binnen afzienbare tijd net zo gedemoniseerd zullen worden als ICE wagens
        4/ in tegenstelling tot de Macan, is de Cayenne niet gekend om zijn tweedehands waardebehoud…
        5/ de nieuwe Macan EV is imminent (al gereden in pre-productie door journo’s)
        6/ In elk geval gaat geen enkele zelfstandige een PHEV aankopen vanaf 2026 wat uiteraard de inruilprijzen negatief zal beïnvloeden.

Conclusie: mijns inziens heeft de inruil naar een Cayenne PHEV waarschijnlijk niet zoveel zin als particuliere aankoop, toch als waardebehoud het opzet is. Maar zoals DeePee zegt, doe uw goesting. Man-logic opent alle deuren als het moet!

Niemand heeft een glazen bol.
          Bovendien is de overgang naar EV geen uitfasering maar een politiek gestuurde overgang. En we weten dat politiek en rechtszekerheid al lang niet meer samengaan.
          Dus doe op basis van je eigen buikgevoel en wat je zelf leuk vindt. De rest is bijzaak.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.