Home › Forum › Porsche Talk › Machtswissel bij Porsche
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 3 maanden geleden door Plumber.
-
MakerDiscussie
-
23 juli 2009 om 10:31
vanmorgen heeft Porsche officieel bekendgemaakt dat Wendeling Wiedeking en Holger Haerther met onmiddellijke ingang Porsche verlaten. Ze blijven beschikbaar om als consultant op te treden.
De nieuwe mannen aan de macht zijn Michael Macht (what s in a name) en Thoms Edig.Op Liebe zu Ihm het volledige artikel.
-
MakerDiscussie
-
Hallo,
Stof voor een altijd terugkerende discussie…… wat is etisch verantwoord ????? Toch zijn er mensen die eerlijk toegeven waar ze voor “staan” en da’s al heel wat als je ‘t mij vraagt …..ik denk ook dat ik de centen mooi op zak zou steken…..misschien niet meteen mijn mooiste kant maar er liever voor uit komen dan de “schijnheilige” uithangen…
Tenslotte doe je nog met de centen wat je zelf wil…… ik ken toch nog mensen die echt sociaal zijn en onbaatzuchtig kunnen “geven”…….. ken ondertussen helaas ook een paar andere… maar goed…..besluiten doe ik met een volks gezegde; ” ‘t is elk in zijn eigen nest …”
Mvg Philip911 Geniet van de zon….. en de Porsche…… 🙂 ) )[quote=”cabrio wim”:3003yv0o]Je moet eens goed naar zijn gezicht kijken, is niet van medelijden, maar al aan het denken wat hij met die 50 miljoen kan gaan doen. 😆 😉 [/quote]
Ne ferrari kopen 😆
@ philip911 : Ik gun hem elke cent zoals ik ook al die topleiders van de banken en andere multinationals elke cent van hun ontslagpremie gun. Of alle politiekers, alle gangsters, zelfs alle marok… euh allochtonen. Moest ik het morgen kunnen ik deed het ook. Ik ben van het principe “leven en laten leven” en “oog om oog, tand om tand”. Maar ga hier niet uitweiden over mijn manier van denken want daar zullen veel mensen het niet mee eens zijn
Ik wil wel meer dan 20mijlen in zijn maccasins lopen voor 50.000.000€ (is nogaltijd 2 miljard oude Belgische franken)
Daarvoor wil ik wel de wereld rondgaan in zijn moccasins 😈 😉Maar als ik tussen de regels lees is er wel een mindere boodschap te lezen 😐
Hallo,
Wat een wereld hé…..mensen die zich ergeren aan de verdiensten van een ander, die ze helemaal niet kennen……. en het zelf aandurven om “achter de rug” van een “vriend” geld te vragen aan een Porsche verkoper omdat ze “advies” (lees wat amateursinfo) gegeven hebben die eventueel tot aankoop geleid heeft. Da’s pas erg en beschamend…
Maar goed…laat ons hopen dat Porsche onsterfelijk blijft….. want alles gaat voorbij…..
Dus misschien nog even dat oude Indiaanse spreekwoord aanhalen: ” Vooraleer ik een oordeel vel over mijn buurman, wil ik eerst 20 mijlen in zijn moccasins gelopen hebben”…
Het is dus goed om af en toe even in de spiegel te kijken…..
Prettige avond of dag verder !!!! 🙂 ) ) Mvg Philip911Anoniem24 juli 2009 om 00:20[quote=”cabrio wim”:fzghb3bi]Je moet eens goed naar zijn gezicht kijken, is niet van medelijden, maar al aan het denken wat hij met die 50 miljoen kan gaan doen. 😆 😉 [/quote]
Naar het schijnt gaat hij de helft aan één of ander fonds voor de werknemers schenken. Nu moet de sukkelaar het nog maar met de helft gaan doen. 🙁Je moet eens goed naar zijn gezicht kijken, is niet van medelijden, maar al aan het denken wat hij met die 50 miljoen kan gaan doen. 😆 😉
klopt KKT , maar is al sinds de dood van Ferry Porsche zo. Vanaf het moment dat Wiedeking baas is geworden telde alleen nog de “bottom line”.
Inderdaag, nulletje tekort, moet 50 000 000,- zijn, verontschuldigingen.
😳 😈 😳
Wat mij ergert: bij Porsche gaat het blijkbaar nog enkel om de centen, liefde voor het machientje is ver te zoeken.
🙁 twisted: 😥
[quote=”cabrio wim”:z8nw3wki]
Wiedeking zal bij Porsche opgevolgd worden door Michael Macht. Wiedeking krijgt 50 miljoen euro mee.
Topman Wiedeking wordt verantwoordelijk gehouden voor de mislukte poging van Porsche om VW over te nemen. [/quote]Dus om eigenlijk door te falen als manager krijgt hij de grote pot van euromillions 🙄 ❓
En wat gaan ze binnekort bekendmaken : de prijzen van de porsches stijgen met 8% of zoiets 😆Ik denk dat hij er zelf niet zo heel veel aan kan doen.
Wegens nieuwe europese richtlijnen (iedere constructeur moet x% milieuvriendelijke wagens produceren) hebben vele sportwagen fabrikanten zich ingekocht bij de “gewone” constructeurs. Jammer genoeg net voor het inelkaar storten van de aandelen van de wagenproducenten. Moest deze inkoop 1j later gebeurd zijn, zou er geen probleem geweest zijn.
En ja die premies lijken hoog maar als je dan ziet welke verantwoordelijkheid zij hebben + wat ze hebben opgebracht in het verleden…
als ik die premies zie draait mijn maag om en heb ik al veel minder zin……………maar ja, was t alternatief….. 🙄
Gepubliceerd op 23 juli 2009 09:01, bijgewerkt op 23 juli 2009 11:19
Bron: Volkskrant
STUTTGART –
Topman Wendelin Wiedeking en de financiële man Holger Härter van de Duitse sportwagenfabrikant Porsche zijn met onmiddellijke ingang opgestapt. Dat maakte Porsche donderdag bekend.
Wendelin Wiedeking (EPA)De twee zijn daarmee de eerste prominente slachtoffers van de maandenlange overnamestrijd tussen Porsche en Volkswagen (VW).
Wiedeking zal bij Porsche opgevolgd worden door Michael Macht. Wiedeking krijgt 50 miljoen euro mee, Härter 12,5 miljoen euro. Wiedeking geldt als een van de best betaalde managers ter wereld. Er werd al gespeculeerd dat hij een gouden handdruk van 100 miljoen euro mee zou krijgen.
Volgens Porsche levert het vertrek van de twee topmannen ‘een belangrijke bijdrage aan het oplossen van de situatie’. De weg zou nu vrij zijn voor VW om Porsche over te nemen.
Mislukte pogingTopman Wiedeking wordt verantwoordelijk gehouden voor de mislukte poging van Porsche om VW over te nemen. Porsche stak zich daarbij diep in de schulden. De rollen zijn nu zo goed als omgedraaid; VW zou Porsche willen overnemen daarbij gesteund door kapitaal uit Qatar.
Donderdag zou de raad van commissarissen van Porsche bijeenkomen om te praten over de toekomst van de sportwagenmaker. De bijeenkomst werd een dag vervroegd. Tijdens de bijeenkomst werd onder andere besloten 5 miljard euro extra kapitaal aan te trekken.
Volgen mij krijgt hij 50 miljoen mee als gouden handdruk, dus 50.000.000.= 😉
Raar dat deze man eerst Porsche redde van de ondergang, nu precies hetzelfde doet, dus Porsche weer aan de rand van de afgrond zet. 😕
We zien wel wat er van komt. 💡Meneer Wiedeking vraagt/krijgt wel ca. 5 000 000.00 € als oprotpremie.
😯 👿 😯
Zie ook het onderwerp hieronder: Porsche overgenomen door VW.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.