mag je o-platen het buitenland in??

Home Forum Carrera to China mag je o-platen het buitenland in??

• Maker
    Discussie
  • hallo, volg al een tijdje het avontuur van carrera to china, maar bij het bekijken van de foto’s van de trip naar italie zie ik dat ze onderweg zijn met o-platen op de porsche, mag dit ❓ ❓ groeten jan

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • yups,

bij de meeste verzekeringen staan er een heleboel landen op het groen papier: groot europa plus turkije, urkaine, tunesie, marokko, iran en enkele voormalige oostbloklanden.

Voor ons tripje naar china zitten we dus gebeiteld tot en met iran. Vanaf India zullen we dus land per land een verzekering dienen af te sluiten. Let wel: het soort verzekeringen dat je in die landen afsluit biedt je helemaal niks. Je bent zogezegd verzekerd tegen burgerlijke aansprakelijkheid, maar ik wil dat allemaal nog wel eens zien eens het zover is…hopelijk komt het nooit zover natuurlijk.

het hangt er een beetje vanaf, maar je mag gemiddeld op 50 a 100 EUR rekenen per land dat je binnenrijdt.

‘Handling’ van de carnet de passage, en uw persoonlijk visum is nog eens zoveel! Dus je mag rekenen op 3 a 400 EUR per land aan papierwerk.

In principe zou het mogen/kunnen.
        Hangt er natuurlijk wel vanaf of dat land en die landen die je doorkruist staan op je groene kaart (ook voor de gewone verzekering zeer belangrijk) 💡

gewoon nog geen tijd gehad mannen, de wagen was af een weekje voor we vertrokken zijn.

als de wagen terug is, dan schrijven we hem in voor dagelijks gebruik. (moet enkel nog de claxon repareren)

mvg, jan

PS we hadden een dossier opgesteld met verschillende contacten en evenementen. (samenkomst nuburgring, Photoshoot in zuid-frankrijk, oldtimerrally in Sicilie)

Anoniem

Normaal enkel naar een degelijk georganiseerde meeting/ evenement. Begrip is misschien wel wat rekbaar maar een reisje Italie is er toch over vrees ik. Ik begrijp niet waarom deze niet dagelijks ingeschreven is? Taks is hetzelfde, keuring kan toch ook geen probleem zjin als je er mee naat China wil en verzekering, da’s discuteren. 😕

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.