man man man…

Home Forum Stel jezelf even voor ! man man man…

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Bij mijn (ondertussen reeds verwijderde ) reactie op de nieuwe wettekst van onze waakhond;

https://porscheforum.be/index.php/forum/3-porscheforumbe/49568-algemene-forumregels-nieuw-op-pfb–lees-dit-dan-eerst-

(Wij als leek mogen hier blijkbaar geen commentaar opzetten, kwestie van uw plaats te kennen in de wereld.)
      bij deze mijn reactie die ongeveer als volgt klonk …

Nieuwe leden? Die worden hier al geruime tijd kordaat afgeblaft bij een eventuele eerste post waardoor het ook niet verwonderlijk is dat hier nauwelijks nieuwe leden te bespeuren zijn en dat dit een forum is en geen eliteclubje waar men lid moet van zijn voor men mag spreken.

Wil ik hierbij ook nog eens mijn gedacht zeggen dat ik evenveel zoniet meer respect heb
      voor mensen die in alle stilte en rust van hun hobby, porsches dus, genieten zonder dit aan de hele (internet-)wereld kenbaar te willen maken met naam en toedracht.
      Het kan dus ook gerust zijn dat zij hier al jaren meelezen zonder te posten maar op een bepaald moment raad en daad nodig hebben, of iets te koop hebben en dat dan hier willen posten… Ik zie daar geen probleem in dat dat dan hun eerste post is of voor mijn part hun enige …als’t u niet aanstaat moet ge’t maar niet lezen denk ik zo.
      Het verwondert mij dan eigenlijk niet dat mijn kritiekje hierop direct verwijdert is, niet verplaatst naar waar wij wel mogen spreken als leek maar gewoon vuilbak.
      Ik wil ook eens repliceren op de stelling dat het hier op’t forum om de mensen gaat en je dus uzelf moet voorstellen ed, dit is een porscheforum en geen datingsite en het gaat hier voor mij over porsches. Voor mij leuk en geen probleem als hier wat kameraadschap uit voortkomt, vorig jaar heel leuke tijd gehad in Stuttgart, misscoast, porscheritten,… komt grotendeels door het forum en de mensen die ik hier leer kennen ! Maar ik vind het erover als dit opgelegd wordt !
      Zoals aangehaald, we moeten ook respect hebben voor mensen die in stilte, rust en eventuele anonimiteit willen genieten van hun porsche of hun interesse in dit merk.
      Zij en hun eventuele opmerkingen zijn mij evenveel waard of van diegene die hier hun leven komen vertellen (ook als’t niet meer over porsche gaat, als het mij niet interesseert lees ik het niet en geef er geen kritiek op ook.
      Voila, laat maar komen nu :-)))

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Anoniem

cabrio wim schrijft:

kleinekastenteufel schrijft:
        [quote]Zijn eind besluiten en het antwoord van Moderator Cabrio Wim waren niet van dien aard om daar nog verder aan te breien. Wij doen niet alsof onze neus bloed.

Wij ook niet, maar wij zijn niet in de mogelijkheid hier alles op eigen houtje te doen.
        En als de regels zo opgesteld zijn, wat moeten wij dan doen. ❗

Niks, dus ons gewoon ook aan die voorwaarden houden. 💡

Wij kunnen moeilijk de forumregels naast ons neer leggen, en gaan dan doen of onze neus bloed.[/quote]

@ wim, ik weet niet waar jullie het over hebben maar ik heb deze post geopend om aan te klagen dat ene moderator er op eigen houtje een regel bijgeplakt heeft;

https://porscheforum.be/index.php/forum/3-porscheforumbe/49568-algemene-forumregels-nieuw-op-pfb–lees-dit-dan-eerst-

Hij heeft er regel 9 bijgeplakt, een regel waar hier al meermaals controverse en kritiek opgekomen is omdat hij en enkele anderen dat almaar opdringen aan de mensen.
        Je zegt hier dat je U ook maar aan de regels kan houden maar als moderator er zelf een bijplakken om toch maar uw gelijk te halen vind ik maar flauwtjes en da’s waar deze topic over ging.
        Ik blijf erbij dat eenieder zelf de keuze moet kunnen maken naar zich wel of niet voorstellen en vind het enorm irriterend om op posts/vragen telkens datzelfde geleuter te moeten lezen over voorstellen ed.
        Er zijn op dit forum genoeg posts die dat toelaten, foto’s,hallo,…
        U vind ze wel dus wie dat wil die kan dat en wie de nieuwe members wil leren kennen moet maar op die posts zoeken …. of op een datingsite gaan zoeken 😈
        And now back to porsches !!!

+1

Wim

kleinekastenteufel schrijft:

Zijn eind besluiten en het antwoord van Moderator Cabrio Wim waren niet van dien aard om daar nog verder aan te breien. Wij doen niet alsof onze neus bloed.

Wij ook niet, maar wij zijn niet in de mogelijkheid hier alles op eigen houtje te doen.
            En als de regels zo opgesteld zijn, wat moeten wij dan doen. ❗

Niks, dus ons gewoon ook aan die voorwaarden houden. 💡

Wij kunnen moeilijk de forumregels naast ons neer leggen, en gaan dan doen of onze neus bloed.

Rocco schrijft:

we zien wel, zoeken en dromen is ook leuk

Dat klinkt als een vrijgezel

bully schrijft:

Dan haal je ons in 8) Wat voor porsche zoek je Rocco?…….

een die minstens tot aan de volgende pomp kan rijden…grapje
                ga eens kijken naar luc zijn 993 cabr maar misschien te hoog gegrepen… we zien wel, zoeken en dromen is ook leuk

Wij hebben zeker nog geantwoord op de “repliek” van Moderator 911-Lover.

Zijn eind besluiten en het antwoord van Moderator Cabrio Wim waren niet van dien aard om daar nog verder aan te breien. Wij doen niet alsof onze neus bloed.

Enige omzichtigheid of nauwkeurigheid bij het lezen of beantwoorden vanwege de “waakhond” was zoek.

😕 👿 😕

Ik kan Wim hier enkel in bijstaan . En ook van mijn kant is een repliek aan Kleinekastenteufel gedaan (zoals hij zelf goed genoeg weet) zonder repliek van hem . Zijn en mijn berichten zijn integraal doorgestuurd naar andere Mods en Admin die dit verhaal kunnen bevestigen . Ik doe niets stiekem , maar zoals een spreekwoord zegt “Hoge bomen , ……”

cab 88 schrijft:

Het verwondert mij dan eigenlijk niet dat mijn kritiekje hierop direct verwijdert is, niet verplaatst naar waar wij wel mogen spreken als leek maar gewoon vuilbak.

Hier was ik gisteren nog vergeten op te antwoorden .
                    Zoals eerder een paar keer vermeld op dit forum (zeer onlangs nog zelfs) hebben wij Mods NIET de mogelijkheid om draadjes te splitsen en ergens anders te plaatsen . Wij kunnen enkel samenvoegen , vegen , sluiten , terug openen of sticky maken .
                    De rest ligt in de handen van de Admins (die erg druk zijn de laatste tijd waardoor ze zelden hier kunnen vertoeven) .
                    Op het oude forum konden we dat wel , maar op dit nieuwe niet .
                    Vandaar de verwijdering . (reden en uitleg zijn hier eerder vermeld alsook in de PB die uit fatsoen steeds verstuurd wordt naar de poster van het geveegde bericht)
                    Verder laat ik het hier ook bij .

Dan haal je ons in 8) Wat voor porsche zoek je Rocco?…….

bully schrijft:

Rocco, kijk eens naar je karma 😆

verdorie dat gaat hier snel, nu nog een porsche zodat ik ook recht van spreken heb 😈

t’Zal wel de moderne tijd zijn maar ik vind ook dat je even voorstellen alvorens een vraag te stellen niet al te moeilijk is…
                          Zelf indien ik info vraag via Internet (via een website) zal ik me ook eerst heel even voorstellen. Waarom kan dat niet (meer) op een forum? Ik vind dat een elementaire vorm van beleefdheid eigenlijk.

Niet vergeten dat iedereen die hier op het forum veel vragen beantwoord (denk maar aan Cabrio Wim om er maar één te noemen) dit volledig belangeloos doet… elementaire beleefdheid is dan het minste wat je kan terug vragen toch?

Maar uiteraard moet iedereen op dit forum aan bod komen, ook de “stille en anonieme” mensen…. dus ik lig er ook niet wakker van …

Ach ja, ieder mens is verschillend en meningsverschillen zijn daar wel eigen aan zijn zeker…

Ivm AudioTronics: ik begrijp wel dat je in je winkel ook “afblaffers” hebt maar daar blijf je vriendelijk omdat je dat commercieel wel verplicht bent (I know the feeling) 8)

Wim

Ik denk dat ik u daar toen een mooi en duidelijk antwoord op gegeven heb, waar ik dan nadien niks meer van vernomen heb. 💡

Of die meld berichten dan via het opperhoofd lopen week ik ook niet, dus weet niet wat daar verder met gebeurd. 😳

Maar om dan toch even iets te mogen schrijven als Mod, heb hier totaal geen problemen mee als er iemand nieuw een technische vraag stelt over Porsche, en die zullen we dan ook zo goed mogelijk proberen te antwoorden.

Maar de manier waarop stoort mij soms, zoals:
                            Hey, kheb mijn nu Porsche gekocht, en kheb een starprobleem, wa kan da zijn.
                            Je krijgt dan verder geen uitleg over wel type enz, en daar zouden wij als mods dan niet op mogen reageren. 🙄

Verder heb ik een hekel aan mensen die hier voor de eerste keer komen hun Porsche te koop aanbieden, en gelijk en enkel de link naar Kapaza erbij gooien, zonder een foto of uitleg.
                            En dit mag in mijn ogen wel wat anders.
                            Heb dan ook deze mensen aangeschreven en verteld waarom ik dit tijdelijk gesloten had.
                            Als je dan daar geen reactie op krijgt, lezen ze de mail niet, of interesseert ze niet wat je naar hun geschreven hebt, en dan gooi ik het eraf, op dezelfde manier zoals ze hun waren hier gedumpt hebben.

Voor de rest mag iedereen hier komen en zijn zegje doen, en zal een van de laatste zijn die er met de grove bezem doorgaat.

Maar waardes, respect en normen zijn in deze tijd soms ver te zoeken bij sommige mensen.

Zo, heb mijn zegje gedaan, en ik laat het verder hierbij.
                            Dus verder iedereen een prettige Moederdag gewenst, en veel Porsche rij en lees plezier.

Kan allemaal heel goed zijn, maar…

Had CAB88 het ook niet over:

– nieuwe leden die afgeblaft worden.

– dat opmerkingen van zogenaamde “stille” Porschisten evenveel waard zijn als de levensverhalen van sommigen…

– bijvoorbeeld de volgehouden drang om gelijk te krijgen in hun liefdesleven of in een dispuut aangaande een herstelling of onderhoud door een ander forumlid…

Moet een “moderator” zich niet eerder afzijdig houden maar het debat tussen anderen in goede banen leiden?

Laat het nu maar eens ten gronde gevoerd worden. Wij hebben ook al privé berichten gestuurd daaromtrent, die nooit iets uitgehaald hebben.

Ik vind de aard waarop dit draadje hier voorgesteld wordt niet heel correct van Cab 88 .
                                Natuurlijk mag iedereen zijn mening ventileren hier , maar het bericht is niet met kwade bedoeling verwijderd .

Er was door mij een nota bij de forumreglementen bijgezet . Dit was een gesloten draadje , doch door het posten was dit blijkbaar open gegaan en gebleven .
                                Hierdoor had Cab 88 zijn mening hierin geventileerd .

Ik heb deze post verwijderd en het draadje weer gesloten daar dit de forumreglementen zuiver en overzichtelijk houdt .
                                Wanneer ik dat gedaan had heb ik Cab 88 onmiddelijk een PM gestuurd met de reden waarom ik dit gedaan heb en de vermelding dat niemand hem tegenhoud om zijn mening elders op het forum te plaatsen . Daarbij heb ik mijn excuses aangeboden omdat het mijn fout was dat het draadje niet meer gesloten was .

Nu krijg ik bij deze post waarin deze hele handeling bewust of niet bewust verzwegen wordt een erg wrang nagevoel .

Het is hier geen censuur en dictatuur , maar we willen het wel netjes en overzichtelijk houden . En wat hier kan en hier gebeurd moet je op andere fora naar fluiten . Daar wordt gewist en gecensureerd zonder enige uitleg of PB .

Ik vind zoals anderen al aanhalen het er hier heel fatsoenlijk aan toe gaat .

Rocco, kijk eens naar je karma 😆

ik kan moeilijk spreken van elite… ik heb zelfs nog geen porsche en ben ook ‘maar’ chauffeur bij de lijn, maar heb me wel voorgesteld met foto’s en al kwestie van etiquette vind ik dat maar normaal

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.