manometer pomp combinatie

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen manometer pomp combinatie

• Maker
    Discussie
  • Welke manometer-pomp combinatie gebruiken jullie om de porsche banden op correcte druk te houden ?

Ik ben op zoek naar de simpelste oplossing, maar ze moet wel accuraat zijn, van goede kwaliteit en liefst nog een beetje makkelijk in gebruik.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Het is een olievrije, dus zou je er kunnen verf of ander spul mee spuiten, ware het niet dat 180 l/m daarvoor wat nipt is. Ook opletten voor condensaat: als je water in het filterpotje ziet, is het al te laat.

Alles wat je niet echt met perslucht hoeft aan te drijven, afblijven als je een groene jongen bent of een zuinige Hollander of een gierige Vlaming, het energieverbruik is duur. Bijv. bij een persluchtmotor hou je aan het einde 10% over van wat je er elektrisch insteekt. Bij om het even welk venturisysteem (het meeslepen van de ene vloeistof of gas door een andere, dus jouw schuimtoepassing) zal dat niet veel beter zijn.

[quote=”bccars” post=146522]Domme vragen van een echte DIY newbie dus ![/quote]

Mij is altijd verteld dat enkel domme antwoorden bestaan. 😉

Nu is het de vraag. Bovenop het banden pompen. Wat kan ik nu eigenlijk nog doen met dit toestel ? Wat doen jullie er nog mee ?:

– zag een slagmoersleutel, leuk om je eigen banden te vervangen (er van uitgaande dat je Nm kan instellen, want dat kon ik van de tekst op de verpakking niet uitmaken), omwisselen winter- en zomerset
          – bestaan er spuitkoppen voor waar je waterslang kan op aansluiten ofzo en reservoir voor autoshampoo om zo foam over je auto te blazen (dan moet ik niet meer naar de manuele carwash rijden voor een foam badje met mijn mcguiars handschoen hihi).
          – …

Domme vragen van een echte DIY newbie dus !

Bedankt voor het advies iedereen !
            Ik ben uiteindelijk den deze in de Cevo gaan halen in promo, de power plus 1730 voor een goede 100 EUR, met 3 jaar garantie.
            http://webshop.cevo.be/pow-x1730-compressor-1100w-24l-6dlg-gn-olie-1-5pk.html

Wel effe schrikken bij de eerste keer dat ik dat ding aanzette. Het heeft precies een SPORTUITLAAT ! Wat een lawaai !

Wim

Voor onderweg is dit echt een goeie, en met lang snoer.
              Kan op 12 en gewone stroom, kost rond de 90 euro.

Ik zou ook kiezen voor 1tje met klein drukvat.
                Kan je de tank onder druk zetten en dan rond de wagen lopen.
                Heb je geen lange darm of verleng kabel nodig 💡

[quote=”bccars” post=145964]
                  Twijfel tussen ofwel geen luchtvat (klein, gemakkelijk, portabel, in de koffer zelfs):
                  [/quote]
                  Als het voor thuisgebruik is niet twijfelen, neem dan eentje met een luchtvat.
                  Is het voor in de wagen dan is zo een kleintje altijd het handiger natuurlijk.

En wat Coolbleu betreft, niets mis mee, perfecte service, goede prijzen (verkopen alles), wordt de dag erna geleverd. Heb er zelf destijds mijn Samsung Galaxy 4S gekocht voor 100 euro minder dan in de handel.

Heb zo eens wat op basis van jullie tips nagezocht. Ben dan hier uitgekomen bij http://www.compressorcenter.be

Twijfel tussen ofwel geen luchtvat (klein, gemakkelijk, portabel):
                    http://www.compressorcenter.be/product/113947/category-212083-compressors/einhell-bt-ac-180-kit.html

Ofwel een klein luchtvat (constantere druk):
                    http://www.compressorcenter.be/product/302043/stanley-dn-200-8-6.html

[quote=”porsche” post=145833]
                      En heb je nog zoiets liggen zoals onderstaande foto, die doen hun werk ook goed om banden op te pompen. Zaten standaard in de 3.2 maar zijn nog gemakkelijk te vinden op internet.

Met die oranje compressorkes moet je oppassen, heb zo ooit eens een 911je in brand gestoken :mrgreen:

motortje had inwendig wat teveel weerstand waardoor ik ineens uit alle luchtroostertjes van
                      het dashboard rook zag komen :censored:

Als het niet professioneel moet zijn, ga naar den Hubo of elders een GELE PowerPlus kopen !
                        Heel goei gerief voor zijne prijs en ALS het defect gaat krijg je de eerste 3 JAAR een enorm goede service !!
                        Onlangs lekte mijn hoge drukreiniger op meerdere plaatsen (de rest werkte nog perfect) na een jaar.
                        Hiervoor binnen gedaan en 2 weken later mocht ik een compleet splinternieuwe set gratis gaan halen!
                        Nieuwe hoge drukreiniger + ALLE accessoires dus nog eens.

[quote=”porsche” post=145841]Dan is je schoonbroer niet goed op de hoogte hé …[/quote]

lees de europese richtlijnen over garantie maar eens na

[quote=”deepee” post=145836]mijn schoonbroer is van hetzelfde gedacht en kocht er ook zo één van bij van craenenbroek. na dik een half jaar was de elektrische drukregelaar al naar de filistijnen …
                            filistijnen met die 95 euro ga ik tanken en :driver:
                            [/quote]
                            Dan is je schoonbroer niet goed op de hoogte hé want ze geven 2 jaar garantie 😀
                            Als hij dan naar de filistijnen is zoals je het zo mooi zegt, dan doe je die toch binnen voor herstelling. 😉

En daarna ga je :driver:

Voor “thuis” heb ik ook een 220V luchtcompressor met 25L tank, voor “onderweg” zijn er meerdere oplossingen.

Bijv. deze: http://www.ebay.nl/itm/12v-Portable-4×4-Van-Bike-Car-Tyre-Tire-Inflator-Air-Compressor-Pump-Carry-Case-/111189230865?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19e3650511&_uhb=1

Er zijn goedkopere…, maar kwaliteit is meestal recht evenredig met de betaalde prijs.

mijn schoonbroer is van hetzelfde gedacht en kocht er ook zo één van bij van craenenbroek. na dik een half jaar was de elektrische drukregelaar al naar de filistijnen …

met die 95 euro ga ik tanken en :driver:

[quote=”Hellraiser” post=145820]Hebben ze in de gamma ofzo niet van die kleine draagbare compressorkes?[/quote]
                                  Ik heb thuis een compressor voor allerlei klussen (zonder olie).
                                  Die doet wat hij moet doen, kan er zelfs mijn banden mee oppompen 😉
                                  Gekocht vorig jaar in de Hubo en kost 95 euro. Voor dat geld ga ik me geen compressor van een diepfriezer in elkaar knutselen.

En heb je nog zoiets liggen zoals onderstaande foto, die doen hun werk ook goed om banden op te pompen. Zaten standaard in de 3.2 maar zijn nog gemakkelijk te vinden op internet.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.