manometer pomp combinatie

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen manometer pomp combinatie

• Maker
    Discussie
  • Welke manometer-pomp combinatie gebruiken jullie om de porsche banden op correcte druk te houden ?

Ik ben op zoek naar de simpelste oplossing, maar ze moet wel accuraat zijn, van goede kwaliteit en liefst nog een beetje makkelijk in gebruik.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • Hebben ze in de gamma ofzo niet van die kleine draagbare compressorkes?

Hoi deepee. Uwe “is simpel” als iemand met technische vaardigheden is anders dan mijne “is simpel” met twee linkerhanden. Mijne “is simpel” bestaat uit, ik ga naar de winkel en koop daar een voetpomp of een 12v pomp 🙂
        Dus zelf gaan bricoleren met diepvriesmotor, slangen, koppelingen, zoef zoef zoef (ik zie ze vliegen), way over my head 😉

Gebruikt iemand zo een voetpomp of 12v pomp ?

in de werkplaats heb ik een compressor met drukvat van 300L en dat duurt te lang voor deze op druk staat voor zoiets. plus die lange persluchtslang nadien terug opbergen enz. dat duurt me allemaal te lang.

dus heb ik in de garage een motortje van een afgedankte diepvriezer met daaraan een stuk slang, een snelkoppeling en Metabo manometer. werkt perfect voor auto- en fietsbanden. mijn systeemke is extra draagbaar omdat ik er onderstel met handvat voor gemaakt heb. je zou verschieten hoeveel druk zo’n ding geeft, het debiet is natuurlijk niet zo groot.
          is simpel, kost niks en een degelijke manometer heb je sowiso nodig.

[video width=425 height=344 type=youtube]_om1psTPcuc[/video]

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.