Mark986 nieuwe speeltje

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mark986 nieuwe speeltje

• Maker
    Discussie

• Mark986
    Deelnemer

Eindelijk is het zover……

Na toch wel wat vreemdgaan bij andere merken (oa jag, bmw, audi etc) en proberen kwam ik altijd terug bij hetzelfde merk, Porsche :first:

Hier is het ook niet evident om te kiezen wat het beste is voor jezelf!
      Coupe of cabrio was het eerste….tja in mijn geval moest er toch een cabje in huis blijven.
      Dan is de keuze al snel minder en kwam ik bij een 911 en een boxster…..
      986 heb ik gehad en fijne wagen maar na 2 exemplaren viel dat model af, idem voor de 996….

Dan de keuze tss de 997 en 987????
      De 997 was eerst de meer evidente keuze vanwege power, zijnde een 911….
      De 987 had minder power maar zeer pittig aangaande sturen vanwege roadster concept en middenmotor, een 2.7,2.9 was toch net niet dat….Maarrrrr dan met een S 295pk gaan rijden en lap…. :applaus:

Het is dus de boxster S geworden. Eentje van een 1ste eigenaar met 54.000km, belgische wagen dus volle onderhoudshistoriek. De wagen is van 08/2007.
      Donker grijs met. en donker blauwe softtop en blauw volleder.

Wagen is reeds ingeschreven en in afwachting van mijn nrplaat… Dus nu in afwachting tot ophaling van ….
      :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
      • Ja man, door trekken tot 7000rpm als hij warm staat !! 😀

Ik kom misschien wel eens af naar dat zomersproetjes ding, de aankomst is hier 5 min van… Helaas zat het vol dus meerijden zit er niet meer in, maar kom normaal zeker eens af!

TOPPIE!!!

vandaag de boxster nog es buitengehaald en wat me opvalt is dat ie vlot is en toch wel best pittig is onder de 4000rpm. Heb enkele malen es doorgetrokken tot een 5500rpm en dan is ie weg… Na de handleiding door te nemen en enkele andere fora en reviews blijkt het dat de revlimiter op 7300rpm zit :wtf: :happydance: en dat in de hoge rpm’s pas echt de power zit :popcorn:

Ondertussen sinds vorige week een dikke 800km gedaan :engeltje: en een gemiddelde van een goede 10l/100km

Dan het volgende, het bose sound system :what:
          Met de radio is het teveel basweergave, soms ook weer niks (afhankelijk van de uitzending en frequentie). Dit had ik ook al gemerkt bij de 996 4S, maar daar was niks aan te doen. Bij de boxster heb ik het eindelijk kunnen afstellen dmv de bas minder te zetten, de surround op mid af te stemmen en de treble iets te verhogen. Vandaag cd’tje van Armin van Buuren (a state of trance 2012) erin en *luv :hail: machtige installatie voor zo een kleine wagen. Diegene die mijn vorige blauwe boxster nog herrinneren weten wat ik daar allemaal met uitgestoken heb op audio gebied….dit komt toch héél dicht als ik de bas nog iets strakker krijg (oplossing al in de maak).
          Waar ze waarschijnlijk ook niet aan gedacht hebben met het subgedeelte op de motor te leggen, als je de radio niet aanhebt gaat de bosebasbox als een versterking werking voor je aanzuiggeluid van je motor. Sportief voldoende maar soms ook storend. Met de kleine aanpassing zal dit normaal opgelost zijn :salut:

Mark ik ben erbij op zomersproetjes en kom met de Boxster .

Chique hoor!

Hoe laat is die soundsessie bij de Zomersproeten? :mrgreen:

Prachtige wagen Mark.
                Met of zonder uitlaat maakt niets uit.
                Hij blijft MOOI
                Veel plezier en rijgenot

dit vind ik nu wel héél mooi in combi met de kleur *luv

130642_2013-06-14.jpg

2011102407.jpg

Héél mooi!
                    Proficiat en veel fun ermee :driver:

hulp met de leds zal ik zeker kunnen gebruiken!!! Zal het draadje es terug moeten opzoeken voor de correcte te vinden 😀

Welke velgen ben ik nog niet volledig uit…wil het eigenlijk wel origineel houden, geen aftermarket spul.

De uitlaat heb ik gemerkt dat ie toch al wel best sportief is tov mijn boxster 986 2.7! Zit duidelijk verschil in een 2.7 en 3.4 :music:

Als jullie ook naar de zomersproetjesrit komen kan ik het sowieso al es horen :up:

Ik wil ook eens horen!

Mark je wagen ziet er heel mooi uit .
                          Ik kan je de aanpassing aan de uitlaat onmiddellijk en direct aanbevelen ! 😉
                          Het resultaat is geweldig (ik lijk wel Eddy Wally 😉 )
                          Als je het eens wilt horen contacteer je me maar .

Knap! Tis precies het cabrio broertje van de mijnen 😀 zeker als je die 19″ erop gaat steken 😉

Alsje hulp nodig hebt ivm die LEDs let me know hé

Veel plezier met de nieuwe *porsche en je hebt het er het weer voor ook bij gekregen :happydance:

Dag Tofke, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom en bedankt voor je info.

Een voorstelling van jezelf zien we hier ook graag :first:

Hallo Mark,

Ikzelf heb bij mijn 987 2.7 enkele maanden geleden de carnewal GT bypass laten uitvoeren en ben er supertevreden van!!!

De uitlaat produceert reeds standaard een mooie sound vanaf 4000 toeren maar onderin miste ik het typische
                                  ‘Flat-six’ geluid…

Stationair is er nu reeds een duidelijk verschil en hoe meer je de motor in toeren jaagt des te mooier de sound.
                                  Vanaf 4 a 5000 rpm barst het feest dan helemaal los 🙂

Doch (naar mijn gevoel) nooit te luid en op de snelweg aan een vast toerental nooit storend!
                                  Dit in tegenstelling tot enkele aftermarket systemen…

Prijs/sound het beste wat je kan vinden en de prima service van Gert is buiten categorie 😉

Prachtige auto, gisteren heb ik ook volop genoten met het dak open :relaxman:

Waarom geen kleefplaat. Ik rij er al 2 jr mee rond en geen gezever met onze vrienden. En deze van mij is zelfs een stuk te klein ruzie

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.