Home › Forum › Porsche Talk › Marktevolutie, even in de andere richting?
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door bzguy.
-
MakerDiscussie
-
11 februari 2016 om 11:14
Bomen groeien blijkbaar toch niet tot in de hemel? 🙁
Of wat te denken van onderstaand artikel?
http://autoweek.com/article/classic-cars/what-scottsdale-auctions-price-declines-mean-collector-car-market -
MakerDiscussie
-
Deze morgen nig gehoord van een auto-journalist dat de invoertaksen op de Chinese markt binnenkort gaan verdwijnen/ferlagen, wat een enorme nieuw potentieel voor Europese (classic) wagens met zich mee zou brengen.
Hij zei : eens die Chinezen mee bieden zal dat de prijs alleen maar doen stijgen.
Dat geldt natuurlijk voor een bepaald soort (verzamel)wagens.
tja, ik denk dat garagehouders ook wel de prijs opdrijven. Ze zijn zeldzaam aan het worden maar op een rechte lijn zijn hier 3 garages. In de eerste staan 2 elfjes, in die ietwat lager denk ik ongeveer 4 en de laatste heeft er ook twee staan. Sommige te koop (geen prijsopgave) sommige zijn gewoon niet te koop. Privé of privé genoeg tot het juiste bedrag zal genoemd worden.
@Goof
een solide 964 kocht je ettelijke jaren ook niet voor 20-25k, je dacht het maar na alles te doorlopen…. Heb toen nog contact gehad voor een 964cabrio te kopen voor 21k, na wat opzoekwerk en enkele telefoons was ik snel 20k extra kwijt…. ok dan was ie top maar bon, ze worden allen zo aangeprezen, dus om dan nog extra te vragen/krijgen.?Dat bepaalde modellen stijgen en sommige in een hype zitten, tja das gewoon economie en marktevolutie/verplaatsing. In de autosector waar ik vroeger werkte was het ook een bepaalde periode waar de SUV een overnamewaarde kregen ver superieur tov duurdere sedan of break modellen. Das nu ook weer anders vanwege co2, verbruik etc, marktevolutie he.
Net hetzelfde met de huizenmarkt, eerst villa duur, dan elec prijzen etc hoog en villa relatief goedkooop en bla bla blasommige modellen zullen idd blijven stijgen en uiteindelijk stagneren, anderen zullen blijven doorgaan. Het is natuurlijk relatief en sommige zijn idd een balon. De snelle stijgers zijn op speculatie, er zijn blijvers en er zijn er die gaan. choose wisely 😉
Wat echt nefast gaat zijn, zijn die milieuzones die overal opduiken, de oldtimerleeftijd die ze opdrijven en de wegentaksen die voor oude wagens de hoogte ingaan. Als ze niet dringend gaan starten met rekeningrijden per afgelegde km gaat een hoop mensen hunne oldtimer of youngtimee wegdoen. Zeker als je zelfs niet meer tot in je garage geraakt in de steden. De prijzen gaan dan automatisch dalen, net zoals in NL toen ze vorig jaar ineens die youngtimer diesels enorm gingen belasten.
Ik hoop dat er id toekomst nog ruimte blijft voor een oldtimerhobby
7 maanden geleden schreef ik dit in een post na een bespreking over de waarde klassiekers. 💡
[quote=Cabrio Wim]
Bullshit, je moest soms een zien wat wij tegenkomen.
Want Porsche levert geld op, en moet kost wat kost blijven rijden en er goed blijven uitzien, al is het maar aan de buitenkant en voor de rest zo goedkoop mogelijk rijdend houden (beun bedrijven en verkopers) die de wrakken opkopen en voor weinig geld oplappen met nieuw kleurtje en leuk opgelapt interieurtje.Maar goed de prijzen, zo zijn er nog merken die een doorstart gaan maken, en bij bepaalde merken is de top bereikt of kan er een ballonnetje knappen.
Tipje. Porsches en andere exclusieve staan ver op top, merk je ook aan veilingen, extreme bedragen zijn er niet meer.
Nieuwkomers: bepaalde types Engelse sportwagens, Franse en Italianen zullen nu naar boven komen, zoek maar eens naar Lancia’s[/quote]Volgens mij is het winter
Tussen NOV-FEB zakken de prijzen
Na een paar dagen zon in maart/april + wat korte rokjes :respect2: stijgt de vraag wel terug :sarcastischHagerty lijkt de tendens toch wat te bevestigen, een appelflauwte of een echte trendbreuk? 😡
https://www.hagerty.com/apps/valuationtools/1987-Porsche-911-Carrera
Tegenwoordig staan er ook zeer veel luchtgekoelde P’s te koop bij handelaars die de prijs verder hebben opgedreven. Ik heb de indruk dat het merendeel van deze auto’s tegenwoordig lang blijft staan, terwijl geld bij handelaars net moet rollen. Volgens mij duurt het ook niet lang voor dat een lichte daling wordt ingezet. Maar de tijd dat je bv. een goede 964 kocht voor een 20-25 KEUR ligt volgens mij wel definitief achter ons.
zag van de week nog een E30 M3 te koop voor 150k. Was zeker ook niet in nieuwstaat…
[hide]En wat doet 90% van de mensen altijd ? Juist ja, kopen als de prijs hoog staat en verkopen als de prijs laag staat ![/hide]
Isaac Newton : what goes up must go down.
Ik zit er stillekes op te hopen, want verkopen kan ik niet.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.