Marsh verzekering

Home Forum Porsche Clubs Marsh verzekering

• Maker
    Discussie

• F
    Deelnemer

Sinds de aanschaf van de Mercedes SL denk ik eraan om de Porsche enkel nog in het weekend te gebruiken.
      Kwestie van (omnium)verzekering kan ik dan ook beter een polis afsluiten bij Marsh. Enige voorwaarde is blijkbaar aangesloten zijn bij een club die lid is van BFOV.
      Kan iemand van jullie me een club aanraden waar ik met de Porsche welkom ben ? (omgeving Antwerpse Kempen)
      Andere tips qua omnium verzekering voor m’n P zijn ook altijd welkom. (momenteel verzekerd via Le Doux & Mortelmans)

P.S. Voor de activiteiten en de technische hulp kan ik steeds op dit forum terecht dus dit is voor mij geen ‘must’ in de zoektocht naar een club.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • Ik ben lid van de oude glorien voor 20 euro en via hun ben ik aangesloten bij Marsh. tot op heden nog geen ongeval gehad. Heb wel een bestuurdersverzekering en rechtsbijstand…

F

Hier staat wat uitleg van BFOV.
          Op het einde van dit document geven ze aan dat het niet de bedoeling is om je oldtimer dagelijks te gaan gebruiken. Ik dacht dus dat het totaal niet mocht maar als ik dit zo nalees blijkt dat het meer als een richtlijn moet gezien worden?

P.S. Thanks Deepee & Carcentric voor de feedback :respect2:

Hi FirstP, ik zat met exact hetzelfde probleem en heb me aangesloten bij de Porsche Classic Club Belgium:

Porsche Classic Club Belgium

Het is een club in het Antwerpse. Ik heb nog geen tijd gehad om aan hun activiteiten deel te nemen maar ze organiseren redelijk veel events (zie link op hun website) en ze hebben een mooi clubblad.
            Door aansluiting bij deze (of andere) club ben je ook automatisch lid van de BFOV (overkoepelende oldtimers federatie) die ook een maandblad hebben (wel iets minder interessant vind ik) en allerlei events organiseren.

Enkel in het weekend? Bij Marsh is altijd rijden geen probleem zowel met o-plaat als gewone. Wel geldt er een km beperking op jaarbasis.

Sent from my iPhone using Tapatalk

de drierittenregel staat in het reglement maar wordt niet zo strikt toegepast. ikzelf ben de voorbije 2 jaar door de ziekte van m’n moeder amper op een event geweest 🙁 en krijg jaarlijks mooi m’n overschrijvingsforumulier voor het lidgeld in de bus

F

@cabriog50: Lijkt me volledig in te gaan tegen te filosofie van BFOV => oldtimers mogen volgens hen toch enkel in het weekend gebruikt worden en dan zou hun verzekeringsmaatschappij wel polissen uitschrijven om 7 op 7 rond te rijden? :think:

@Deepee
                  : Bedankt voor de info. Ik zal er één van de komende maanden eens werk van maken. Het is nu nog geen prioriteit aangezien ik nog bezig ben aan de SL.
                  P.S. Ik zag op de website van RAMc dat je als lid verplicht bent deel te nemen aan 3 ritten. Hoe strikt zien zij dit? Ik ben nl. niet graag gebonden aan die dingen.
                  Het is misschien wat grof gesteld maar voor mij is de aansluiting bij zo’n club meer een noodzakelijk kwaad om me via Marsh te kunnen verzekeren.
                  Als deze club nadien leuk blijkt te zijn is dit een meevaller maar geen ‘must’ aangezien er via dit forum ook genoeg meetings te vinden zijn.

bij RAMc hebben ze elke maand de 2de dinsdag babbelavond, dus volgende afspraak 9/dec om 20u30.

als je bij Marsh een gewone basisverzekering neemt kost die maar iets van een 150 euro (assistance inbegrepen) en rij je wanneer je wil, dag en nacht, 7 op 7 hoor.
                      ik betwijfel of je elders goedkoper af zal zijn dus zou zeker daar ook is informeren.
                      veel succes

F

Bedankt voor de snelle feedback van iedereen :up: .
                        Die club in Mechelen (MAKHCC) is voor mij wat te ver van m’n deur. De club in Begijnendijk zou nog doenbaar zijn qua afstand.

@StijnG & René: Met zo’n oldtimerverzekering zal ik inderdaad wat moeten inboeten aan ‘bewegingsvrijheid’ maar rondrijden met de 500SL is ook geen straf hoor.
                        Trouwens, door alleen in het weekend de *porsche van stal te halen ga ik er meer plezier van hebben (hoop ik) terwijl het anders gewoon een dagelijkse woon-werk auto is waar je minder appreciatie voor gaat krijgen.

P.S. Ik zie dat Marsh ook tarieven hanteert voor ‘voertuigen in rust’. Is dit een optie voor de wintermaanden (dan rij ik sowieso niet met de *porsche ) maar als ik dan iedere keer ook m’n nummerplaat moet terugsturen naar DIV is dit geen zinnige optie voor mij.

Ik kan helaas morgen niet… 🙁

Babbelavond gaat morgen gewoon door hoor. We verwachten jullie dus! 🙂

@RubenB: klopt het dat de babbelavond morgen niet doorgaat? Op de website staat dat deze zou doorgaan op 18/12. :think:

Twijfel zeker niet om volgende babbelavond aanwezig te zijn!

Ik denk eraan om me begin volgend jaar ook aan te sluiten bij MAKHCC.
                                  Helaas kan ik morgenavond niet langskomen op de maandelijkse babbelavond… was anders wel leuk geweest om al eens kennis te maken met een aantal leden.

En aangezien m’n 964 volgende maand 25 jaar wordt ben ik eveneens geïnteresseerd om een verzekering (omnium) via Marsh af te sluiten.
                                  Dus alle info hieromtrent is zeker welkom. 😀

XXX

Nog een MAKHCC lid en teveren hoor van de evenementen die ze organiseren.
                                    Al kan ik er maar 1 of 2 van per jaar meepakken, zijn altijd TOP !! :respekt:

Ik heb nog een reguliere BA verzekering…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.