Mart dus …

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Mart dus …

• Maker
    Discussie
  • 911 genootschap, ook ik zal me even voorstellen. Mart dus, sinds 2002 behorende tot het bevoorrechte gilde der 911 rijders. Toen auto rijden in een grote diesel te saai voor woorden ging worden, ben ik overgestapt naar de sportievere auto’s. Een bmw compaq 323 ti, 6 cilinder 2.5 lt, voor het dagelijks gebruik, met daarnaast voor de hobby een heuse 911 WTL uit 1993, een van de circa 750 stuks die van deze serie gemaakt zijn.

Een handgeschakelde carrera 2, originele WTL met RS-onderstel en cup-uitlaat, zover ik begrepen heb. Een pure rijders auto, waarmee we mooie reizen hebben gemaakt. De auto staat circa 5 maanden per jaar belastingvrij in de garage, alwaar ik regelmatig de 911 geur ga snuffelen en even over de kap of bolle koplampen wrijf. Maar de 7 ‘zomerse’ maanden wordt er met enige regelmaat mee gereden, vroeger vaker, op het moment net wat te weinig naar mijn idee.

Heb er prachtige reizen meegemaakt naar onder meer Belgie, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italie en Spanje. Een ideale wagen om zowel robuust te sturen, als heerlijk rustig cabrio te cruisen. Geen corrigerende truckendozen (boodschappen wagens), maar gewoon volle power die via de 18 inch speedliners aan de weg wordt geplakt. Het spare mechanisme maakt met name lange bochten op hoge snelheid tot een ware belevenis.

Ik ben wel eenzijdig op 911 gebied. Mijn voorliefde zit hem in de smalle luchtgekoelde 964 qua type met 100% staande koplampen enzo, wat mij betreft technisch gezien de top of the bill na 30 jaar 911 historie. Met de Works turbo look 965 dikbil variant als ultieme wagen. Eigenlijk de enige 911 die ik wil rijden. Tuurlijk kijk ik naar elke 911, maar als ik een klassieke dikbil zie, gebeurt niet vaak, dan slaat het hart op hol.

Ik ben niet zo handig met fora en chats, heb in de jaren wel op zijn tijd notitie genomen van porsche fora, maar nooit zelf actief deelgenomen. Ben er ook achter gekomen dat ik nauwelijks foto’s heb liggen van m’n 911. Hij wordt wel vaak gefotografeerd door liefhebbers die een praatje komen maken of hun enthousiasme in het voorbij gaan tonen. Ben zelf blijkbaar meer bezig met sturen dan fotograferen, hahaha. In maart gaan we hem even serieus op de gevoelige plaat zetten, ben in februari zelf erg druk, ik zal kijken of ik hem hier eerder zichtbaar kan maken. Moet er toch nog wel ergens wat actiefoto’s van hebben, zal aanstonds es op zoek gaan.

Ik heb ook ergens hier op het forum een bericht geplaatst, als reactie op een chat tussen wtl/jubi liefhebbers. Weet alleen niet of ie in de juiste categorie terecht is gekomen. Hoop dat ik dat nog terug kan vinden om daar wat mee te chatten en/of info te bieden over m’n relaxte scheurijzer en 911 sentimenten.

Misschien dat mensen me hier in de nabije toekomst nog es uit kunnen leggen hoe je weer van het 911-virus afkomt, zijn daar pillen voor? Heb geloof ik last van verlatingsangst … :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Hahaha, pemig, excuses voor het ongemak, maaruh de veiling is gesloten, hij is weer uit de verkoop!

Ik blijf nog ff sturen…ja man, wat een auto … opnieuw verliefd … :driver:

ps. En dan heb ik dat andere draaitje nog niet eens gelezen, maar ga ik wel ff doen, leuk!

0

Oeps, correctie, voordat het storm loopt. :mrgreen:

Lijkt wel een veiling, nieuwe tussenstand, hij gaat op het web in de verkoop voor 59.911, voor forumleden uit liefde voor de 911 mag ie voor 54.911.

Ik tracht um tot 1-7 Showshine :ass: te houden (geen garanties, want het kriebelt zwaar!) :driver: :relaxman:

0

Dank voor het medeleven!

Ik heb het legioen nog niet verlaten. Denk dat m’n omgeving vette twijfels heeft of ik doorzet. Op zich al weer bijzonder leuk om zoveel met de auto bezig te zijn als afgelopen week. Lederen interieur weer helemaal fris, vanmiddag de velgjes.

Het is maar de vraag of ik van het virus verlost wordt. Hij is pas weg als ie weg is. Ik kan me zomaar weer bedenken als de economie aantrekt! Voor de zekerheid probeer ik me te bedwingen om niet te gaan sturen voor 1-7-2013, hahaha.

0

Beste Mart,

Spijtig te moeten lezen dat je afscheid neemt van je knappe P.
            Mooie foto’s trouwens.

Ik wou even informeren of je het windscherm eventueel apart verkoopt.

Succes met de verkoop van je wagen!

0

Jammer dat je geen deel meer uitmaakt van het Porsche legioen.
              Ik kan begrijpen dat je keuzes moet maken.
              Ik heb 13 jaar het water mee onveilig gemaakt, heerlijke vrijheid alleen de periode dat je werkelijk kunt varen is helaas beperkt.
              Met de P kun je ook rijden als het koud is en met bakken regent.
              Maar beter 1 hobby goed dan dan meerdere half.
              Succes met de verkoop en je zakelijke carriere.

0

Het duurt tuurlijk allemaal weer net even langer de preparaties voor de showshine verkooppresentatie. Maar ik vorder gestaag, alleen de velgen nog in de chroompoets zetten en het lederen interieur in het verse vet.

Nieuwe poging om het geheel het Pinksterweekend in optima forma op Autoscout.nl en mobile.de te zetten. Als jullie nog tips hebben op welke websites de auto kansrijk onder de aandacht kan worden gebracht, dan hoor ik dat graag.

Ik heb inmiddels al wel m’n huiswerk wat beter gedaan, in mijn administratie gedoken en naar te koop staande ‘vergelijkbare’ auto’s gekeken. Mijn eerdere prijsstelling van 49.911 euro is te laag voor deze wagen. Ik schat de huidige marktwaarde toch wel op zo’n 60.000 a 65.000 euro. Dat correspondeert met de investeringen die ik zelf heb gedaan om hem in zijn actuele staat te krijgen. Hij gaat dan ook op het net voor 54.911, nog steeds een nette prijs dus voor een originele handgeschakelde WTL, dat is inclusief accessoires zoals speedline 18 inch cup velgen, windvangertje en cabrio hoes.

Omdat ik hier eerder een lagere prijs heb gecommuniceerd, mogen forumleden hem t/m juni 2013 van me overnemen voor 49.911 euro. Ik denk (als ik de tijd kan vrijmaken) dat ik de komende maanden een website ga bouwen rond deze wagen, met filmpjes erop enzo. A 911 WTL experience! :ass:

0

Met de billen bloot?

Wellicht een beetje te rustig aan gedaan de laatste 10 jaar, meer gehobbiet dan gewerkt.
                  Met het bedrijf een inhaalslag aan het maken dat me veel tijd gaat kosten, terwijl de opbrengsten nog even uit zullen blijven.
                  De komende jaren zal er weer stevig moeten worden gewerkt waardoor er te weinig tijd zal zijn om al mijn hobby’s in de lucht te houden, zoals vissen, varen, hondje, concertjes, 911. Daarnaast heb ik nog een leuke BMW die al 7 jaar op stalling staat (= pijnlijk, vind ik zonde), die ik graag weer in top staat wil brengen en thuis in de garage wil zetten.

Ofwel, beetje te veel mooie spullen om allemaal bij te kunnen houden. Je zou er bijna stress van krijgen en das nou juist niet de bedoeling van een hobby toch. Heb voor m’n boot gekozen, op het water heb je meer vrijheid dan op de weg! En qua gezelligheid, er passen meer passagiers op de boot dan in de auto.

Jeetje wel een hoop werk zo’n showshine afscheidsritueel, ik denk dat ik klaar voor ben, uit het oog is uit het hart!

Mijn meisje zegt, ja ja ja, en dalijk heb je weer gereden en dan …….. hahaha Zal toch wel niet deze keer…

0

Oei, reden van verkoop???

0

Inmiddels weer een paar maanden verder, overrun door drukte onvoorzien. Vandaag ga ik een poging tot het showshine maken ondernemen tbv van de fotoshoot en verkoop. Het weer moet wel ff mee blijven werken deze week. Het is de bedoeling om hem komend weekend op autoscout te zetten. Ofwel, om dit verhaal compleet te maken, voor 49.911 eurootjes verandert hij van eigenaar! :first:

0

Mooie foto’s en heel veeeel stof op de wagens .

0

Vette foto’s!! :up: :up:

0

Die paarse is ‘n Coupe 😉
                            964 30 Jahre uitvoering – en in tegenstelling tot jouw WTL 4 wiel-aangedreven :driver:

[quote=”Mart” post=119232] Waar zijn ROW en RHD’s de afkortingen van?[/quote]

ROW = Rest Of World .. dus eigenlijk alles behalve Amerika 😉

RHD is het tegenovergesteld van LHD :sarcastisch Right Hand Drive – met het stuur aan de “verkeerde” kant :salut:

0

Dank voor het hartelijk welkom en enthousiasme!

Denk niet dat die boekjes gaan werken, hahaha. Vind ik mooi die achterliggende facts en wetenswaardigheidjes. Waar zijn ROW en RHD’s de afkortingen van? Ben geen groot autokenner, heb toch ook altijd wat verwarring bespeurt over hoe deze bolides nou precies heten. Heb ook een mooi dik 911 boek over de volgtijdelijke ontwikkeling van de types door de jaren heen, maar heb nog altijd een aantal dingetjes niet echt scherp gekregen. Ik krijg het idee dat jullie er hier meer van weten. Maar 965 is dus de 964 Turbo? Ik dacht tot heden dat de 964 WTL officieel de 965 werd genoemd.

Oelala, die paarse die lijkt er ernstig op. Heb zelf wel een ietwat andere voorspoiler met doorlopende lampensets. Het zou kunnen dat die van mij ietwat lager ligt, maar dat is moeilijk te zien. Indeed met chrome speedline velgen, mooi spul.

Heb wat Toscane fotootjes gevonden!

0

Zei er al iemand “Welkom” :popcorn:

0

Welkom!

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.