massakabel motorcompartiment

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 massakabel motorcompartiment

• Maker
    Discussie
  • Ik heb in men 911 SC uit 1979 een massakabel in het morotcompartiment gevonden dat los hangt. Ik vermoed dat deze er voor zorgt dat mijn toerenteller soms wat raar doet. Iemand enig idee waar deze vast moet. De kabel hangt los achter de motor.

mvg,
    D

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • kijk eens naar de batterijklemmen

als daar slecht contakt opzit heb je ook een toerenteller die onregelmatig gaat

heb je ook als der een kapotte batterij in zit

heb dat ooit zelf ervaren batterij kapot en met start kabels gestart en de toerenteller van mij sc bleef ook gek doen nieuwe batterij derin en mijn probleem was opgelost

Deze kwam van de chassis, maar is intussen opgelost heeft enkel niet het probleem dat ik had opgelost

Gaat deze naar de motor ? of komt deze van de chassis ergens uit een kabelboom ?
          Maar het heeft zeker niet met het vervangen van de remmen te maken als dit een troost mag zijn voor u.

Heb ondertussen deze kabel vast gemaakt. Maar het probleem is nog niet opgelost. Heb wel gelezen dat dit blijkbaar veel voorkomt bij de 3.0 SC

Het probleem is namelijk zo dat soms de auto niet wil starten, en dan lijkt het of de batterij leeg is. Soms als ik voor een rood licht ofzo sta dan begint hij onrustig te draaien en is er kans dat hij uitvalt. Dit heb ik ook voor in bochten enzo. Gisteren in Gent is hij 2x uitgevallen gelukkig starte hij direct. Soms is het zo dat hij niet direct start dat het lijkt alsof de batterij plat is.

Bij een 3.2 zit er een massapunt net achter de benzinefilter; ik weet niet of dit ook zo is bij een 3.0. Via het internet kan je een werkplaatshandboek downloaden. Misschien handig ?

Heb vandaag eens gekeken met zo’n put. Maar lang onder kan je er echt wel niet aan. En ben aan het twijfelen of het wel door die kabel komt, want wanneer men toerenteller op hol slaat en ik probeer die kabel ergens anders tegen te zetten, dan helpt dit niet.

Het is gekomen sinds de garagist men remschoenen heeft vervangen, dus zou het kunnen dat er nog ergens zo’n massakabel is?

Ik heb allesinds eens een foto genomen van de kabel in kwestie. Het lijkt zo dat de kabel nog vast hangt aan de carrosserie maar niet meer aan het elektriciteitsnet. Ik ga morgen allesinds start kabels meenemen, indien ik het niet opgelost krijg 🙂

Het is dus langs links als je ervoor staat (aan de bestuurderszijde)

Wim

Is normaal gesproken makkelijk zelf te doen,zit gewoon vast met een moer.
                  Kan ook zijn dat de massa-kabel afgebroken is.
                  Makkelijkst werken is met een brug natuurlijk.

Is dit eenvoudig zelf te doen? Aangezien ik zondag naar Gent wil gaan 🙂 en dit zaterdag wil fixen. Want anders zit ik met een probleempje

Wim

Massa kabel zit vast aan rechterkant carrosserie naast de schakelas.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.