matching numbers

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 matching numbers

• Maker
    Discussie
  • Guys,

ben naar een wagen gaan kijken die me ten zeerste intresseert.. is helemaal opnieuw opgemaakt en staat héél strak. Zeer proper ding, niets op aan te merken.

MAAR ik zou graag weten of de motor wel degelijk diegene is die met het chassis is verkocht in de tijd.. iemand een idee hoe ik dat te weten kom? Kan ik dit opvragen bij Porsche? Ik veronderstel van wel?

Thanks in advance! 💡

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Stuur eens het chassisnr. door en ik bezorg je de motor nummer wel.
      Stuur het wel naar info@lecars.be

Wim op de site die je me doorstuurt, ik zie daar alleen maar chassisnummers staan.. ik zie nergens motornummers.. of kan het aan mij liggen 😳

Wim

Sorry, was link vergeten te plaatsen. 😳

http://www.911c1.de/porsche/Technik/fgn/1986_fgn.htm

Als je motor en chassisnummer in de zelfde lijst staan, hen je een Match.

Thanks guys voor de helpvolle antwoorden!

@ Wim: Met hier laten controlleren, denk ik dat je bedoelt dat jij die kan opzoeken? Moet’k hem private doorsturen? of hoe bedoel je?

@ MRD: leuke site! Heb al direkt kunnen opzoeken dat de chassisnummer en motornummer toch al in de juiste range zitten. Beide van 86 en van een cabrio, geen ombouwde targa.

[quote=”T-911″:20zkvtom]MAAR ik zou graag weten of de motor wel degelijk diegene is die met het chassis is verkocht in de tijd.. iemand een idee hoe ik dat te weten kom? Kan ik dit opvragen bij Porsche? Ik veronderstel van wel?

Thanks in advance! 💡 [/quote]
              Wel, je kan dit opvragen via Porsche, maar dan moet je wel degelijk in het bezit zijn van de wagen in kwestie (lees: kopie van inschrijvingsbewijs mee opsturen). Porsche (D’ieteren) stuurt je dan een Certificate of Authenticity waar alle nodige informatie over je Porsche opstaat zoals Chassisnummer, motornummer, originele kleurcode, en met welke opties de wagen destijds de fabriek verlaten heeft. Dit alles voor een kostprijs van 95,- euro.

Verder kan je via online website proberen te achterhalen welke reeks van motor erin hoort, via bvb http://www.elferhelfer.de

Wil je de exact juiste cijfers, en alle opties, kan dit enkel via DIeteren.

Wim

Hier kun je chassisnummer en motornummer vergelijken, mits het om een ouder model gaat.

Maar waarom zoveel waarde aan matching numbers. 🙄
                Heeft echt geen meerwaarde naar mijn gevoel.
                Denk dat een originele Porsche en de juiste motor ,meer waarde geeft als een omgebouwde met matching numbers. 💡

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.