Matching numbers

Home Forum Porsche Talk Matching numbers

  • Maker
    Discussie
  • Een vaak (al dan niet terecht) gebruikte term: matching numbers, wat is dit nu eigenlijk en hoe controleren?

    Welke gradaties en impact op prijszetting. Ideaal voor in een excelleken…als het niet bestaat maak ik het met de input die ik van jullie krijg! 😉

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • allemaal wat afhankelijk van het type en bouwjaar, onderstaand een paar voorbeeldjes

      voor de motor:

      chassisnr: in de batterijbak onder de voorruit aan de passagierskant van een LHD, of bij de oudere naast de batterijbak op de bodem van de koffer vooraan:

      boite nr bij een 977:

        Bedankt Bladerunner.

        Hoe kan dit in de praktijk gecontroleerd worden bij aankoop?

        Op welke locatie staat het nummer op chassis, motor en boite?
        Staan deze nummers ook ergens vermeld op een document type gelijkvormigheidsattest zodat zelf vergelijken mogelijk wordt?
        Veronderstel dat de match tussen chassis en motor de belangrijkste is ifv waardering wagen.

        Heeft diene meneer Mark ook een mailadres?

        grazie mille!

          Matching number wil zeggen dat het chassisnr, het motornr. en de boitenr. moeten kloppen, samenhoren, de nummers van deze onderdelen moeten zijn zoals de wagen ooit de fabriek verlaten heeft. Dit geeft een gevoelige meerwaarde aan uw wagen.

          Indien je een wagen op het oog hebt, kan je deze nummers laten checken door een officieel Porsche dealer of via een mailtje naar Mark Noack, de Duitse Porsche medewerker in Stuttgart. :salut:

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.