Matching numbers vraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Matching numbers vraagje

• Maker
    Discussie
  • hey jongens,

wij hebben een 911 T uit 1969 zoals jullie wel weten, en we vervingen enkele maanden geleden onze motor voor een volledig gereviseerde motor.

Nu blijkt dat de oude motor matching was met ons chassis…we hebben gelukkig nog steeds ‘zicht’ op die motor, dus we moeten hem nog niet direct vaarwel zeggen.

Enig idee hoeveel in waarde onze wagen zou stijgen met een matching numbers motor? (gesteld dat die ook in perfecte staat zou zijn, zoals onze verse gereviseerde motor…)

merci!
    Jan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • ???

Overal zijn er die steeds beweren de ENE ECHTE ware te zijn – “echte” Porsche liefhebbers die alleen maar leuteren over kleurtjes, prijzen, fait divers, …

Ze bewaken en controleren als DIE HARD iedereen en alles op zgn “echtheid”. Veel wijsheid halen ze uit de boekskes.

Op Club meetings trachten ze op te vallen, hun kennis te etaleren en de (wan)orde te handhaven met argumenten allerlei.

Raymond zong ooit: “in de muziek zijn er veel racisten”. Ook onder Porschisten zijn er blijkbaar racisten. Ze sturen echter zelf niet en luisteren alleen naar Elvis.

Laat ze toch doen zolang het niet al te erg stoort. De Goede Vader heeft van ieder soort zijn aantal nodig.

Hmmm.

🙂 ) )

Ik vind de reactie ook een beetje (zeer) flauw .
          Op de eerste plaats ben ik een autoliefhebber maar ik heb een voorkeur voor Porsche .
          Het ging over voorbeelden van oude wagens in de originele kleur .
          Daar ikzelf geen zeer oude Porsches heb gehad en zeker geen rode gaf ik een voorbeeld door foto’s van wagens die ik wel heb gehad .
          Om dadelijk zo’n 👿 smiley te zetten als er iets komt dat niet Porsche is is imho een voorbeeld van kortzichtigheid en bekrompenheid .
          Hier past die door jouw gebruikte smiley wel bij .

My

eigenlijk niet hoor, Koen heeft zijn oude rommel ( 😆 ) al lang weggegooid 😉

ik dacht dat dit hier een porsche forum was
              maar blijkbaar zijn der hier overlopers naar andere merken 👿

[quote=”993S”:dq061uzy]ne rode ?? 8) [/quote]

Mijn Record P2 (1960) net als mijn Kadett B Coupé Ralley hadden nogoriginele lak en waren rood en donker oranje 😉
                Het is dus wel mogelijk (of Opel lak zou beter moeten zijn 😈 )

[quote=”993S”:2bhizr2b]Ik ben helemaal niet ZO zot van rood, zeer toevallig waren beide 964’ers die voldeden aan wat ik zocht rood.

Trouwens mijn ultieme kleur voor een 964 en 993 coupé blijft Mint groen.
                  Heb zo een 993 in 1/18 van UT, dat is echt super knap en origineel.[/quote]

Ne rode Cayman!!! Dat vind ik hem echt wel staan 8)

Is Jade dan niks? Ongeveer hetzelfde, wel metallic 😉

[quote=”993S”:2u86zlcn]Ik ben helemaal niet ZO zot van rood, zeer toevallig waren beide 964’ers die voldeden aan wat ik zocht rood.
                    En ondertussen vindt ik het zo mooi op een 964 dat ik er wel een boontje voor gekregen heb.
                    Maar weet niet of ik een nieuw model in rood zo kopen.
                    Zeker geen turbo waar ik liever de vleugel en luchthappers wil “verbergen” (zwart) ipv extra laten op te vallen met rood.
                    Een 997/2 cabrio in rood daarentegen 😉

Heb zo een 993 in 1/18 van UT, dat is echt super knap en origineel.[/quote]

Awel Denis, die mening deel ik ook, Mint groen is echt een GEWELDIGE kleur.
                    Als ik er zo eentje kon vinden… 8)

Originele motor ZEKER bijhouden indien mogelijk

Minty fresh 8)

Ik ben helemaal niet ZO zot van rood, zeer toevallig waren beide 964’ers die voldeden aan wat ik zocht rood.
                          En ondertussen vindt ik het zo mooi op een 964 dat ik er wel een boontje voor gekregen heb.
                          Maar weet niet of ik een nieuw model in rood zo kopen.

Heb zo een 993 in 1/18 van UT, dat is echt super knap en origineel.

jammer voor u, ma tis ne groenen 😆

ps: wrm allemaal rode? Ben je zo zot van rood? wrm heb je je turbo dan niet in het rood gekocht? 😉

ne rode ?? 8)

ik ken iemand die een 356C heeft, eerste eigenaar (dus nieuw gekocht), eertse lak, met 385000km. Dat is zeldzaam 😉

69 en originele lak ?? 😕
                                  redelijk blijven he 🙂

een 69 in originele goede lak is een klein fortuin waard.
                                  maar dat zijn er echt nog een handvol.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.