Matching numbers vraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Matching numbers vraagje

• Maker
    Discussie
  • hey jongens,

wij hebben een 911 T uit 1969 zoals jullie wel weten, en we vervingen enkele maanden geleden onze motor voor een volledig gereviseerde motor.

Nu blijkt dat de oude motor matching was met ons chassis…we hebben gelukkig nog steeds ‘zicht’ op die motor, dus we moeten hem nog niet direct vaarwel zeggen.

Enig idee hoeveel in waarde onze wagen zou stijgen met een matching numbers motor? (gesteld dat die ook in perfecte staat zou zijn, zoals onze verse gereviseerde motor…)

merci!
    Jan

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Maar speelt hier de originele lak ook geen rol bij om “top verzamelaarsprijs” te krijgen?

Je begrijpt me verkeerd.
        Uiteraard kan en zal je een zuivere wagen met niet org. motor kunnen verkopen maar niet aan de “top vezamelaarsprijs”.
        Met org motor (er los versleten bij is prima) kan je een ander publiek aan spreken welke anders je wagen geen blik zou gunnen , hoe goed hij ook mag zijn.

als je kan…zeker terughalen die motor!!!

verkoopbaarheid lijkt me geen probleem, zelfs niet met de niet-originele motor (het is één van het correcte type trouwens)…een wagen zoals de onze (in de staat waarin hij zich nu bevindt, zeer goed dus, en zeer origineel) is zeer moeilijk te vinden, dus daar ben ik niet bang van.

ik hoop dat we het op een akkoord kunnen gooien met de mannen die onze oude motor nu hebben…maar ja, hij moet wel gereviseerd worden, dus reken maar op 5 a 10.000 EUR, en ik betwijfel of de wagen zoveel in prijs zal stijgen.

Voor de vezamelaar onnoemelijk veel.
              In die mate dat de pot. koper je wagen zelfs niet koopt zonder de org motor.
              En het zijn die mensen welke de “big bucks” op tafel leggen voor een goed exemplaar.
              Maar dit telt alleen als de rest ook zuiver is. Maw ongevalvrij, 100% originele wagen , enz.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.