matching numbers vs. originele motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 matching numbers vs. originele motor

  • Maker
    Discussie

  • Casaer steven
    Deelnemer

      mooi oudejaarscadeautje vandaag :happydance:

      heb bij OPC een “gebeoortecertificaat” van de RSA aangevraagd, en vandaag gekregen. Zo ken ik de originele opties, kleuren etc.. van mijn RSA’tje, en wat blijkt: het originele blok zit er nog altijd in :relaxman:

      dat maakt dus dat het een matching numbers auto is, en naar ik hier versta op het forum is dat alleen maar beter voor de waarde :salut:

      nu is mijn vraag echter: is zo een ding enkel matching numbers als de originele motor bij de originele kas zit, of is het al goed dat het blok van hetzelfde type en jaar is? Dat meen ik immers uit een paar onderwerpen hier verstaan te hebben.

      voor de mijne maakt het dus niet uit, ik ga er zo wel enen op :drink:

    7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
      • Dus mag ik de mijne niet laten herspuiten :think:

          Het kan echter ook zijn dat je alles volledig gedocumenteerd hebt en dat alles matching is, maar dat je een dikke miseriebak hebt gekocht 🙄

          Soms een beetje relativeren kan geen kwaad !

            Degene die ik opsom en die hieraan voldoen bevinden zich in de top van de markt. Dit zijn altijd de wagens die makkelijk 20% duurder zijn dan het gemiddelde.

            Als je bvb een bepaald ‘budget’ hebt mag je ervan uitgaan dat je zal moeten inboeten op een van de punten die ik opsomde. Het belang van elk punt moet ieder voor zich bepalen. Maar voor investeerders ‘pur sang’ moeten ze allen aanwezig zijn. Al is dat meestal maar 1 op de 100.

            EDIT: als je onbewust maar een punt hebt die ontbreekt zonder erbij echt stil gestaan te hebben dan zou ik zeggen: goed geschoten!

              wel, aan nr 1 voldowt de rsa niet, de rest wel 🙂

                Om op jou vraag te antwoorden: motor, chassis en boite moeten dezelfde zijn om ‘matching’ te zijn.

                Let wel: dit geldt niet voor alle merken. Soms zijn er 4 nummers die moeten kloppen.

                Zaken die de waarde nog iets extra’s geven:
                1) Onderhoudsboekje met de nodige stempels (liefst allemaal bij Porsche en liefst op de juiste intervallen). Graag met zoveel mogelijk facturen, liefst van een officiële garage.
                2) Origineel interieur (dus niet overtrokken), met de correcte ‘patina’.
                3) Originele lak (hier en daar eens herspoten kan op zich geen kwaad). Dit is soms moeilijk haalbaar bij wagens van 30j+ oud.
                4) Originele velgen (de juiste maat), replica’s absolute no-go (zelf kan ik die ook niet bepaald appreciëren maar dat is dan weer persoonlijk).
                5) Zoveel mogelijk originele stukken (stuur, bumpers, etc…).

                Mvg,
                Jonathan

                  hij is van 92 :coolness: en motornr. en boitenr. kloppen met de nummers op het verse certificaatje :first:

                    Volgens mij nog steeds originele motor en boite bij de originele kas 🙂

                    En als je echt onnozel wilt doen, tot ergens in de jaren 70 staan de
                    laatste 2 cijfers van het chassisnummer ook in de deuren en kleppen
                    ingeslagen 🙂

                  7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.