max velgen maat onder een 911 carrera 86

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 max velgen maat onder een 911 carrera 86

• Maker
    Discussie
  • ik zoek dus een setje velgen maar wat zijn eigelijk de max dat je kan en mag steken?
    Ik dacht aan een setje zwarte turbo velgen.
    Mijn fush 16 inch zijn te koop
    groeten

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • het is vooral omdat ik geen et waarde heb van wat er normaal onder zit.
        Vooraan : velg 7.5j X 17 H2 – ET 23
        band : Contisportcontact2 205/50 ZR 17 N2
        Achteraan : velg 9j X 17 H2 – ET 15
        band : Contisportcontact2 255/40 ZR 17 N2 dit zou dan moeten passen zonder spacers?
        groeten

geen idee 16 inch fuchs maar wat moet de et waarden dan zijn van een set velgen om goed te zijn? mvg

Anoniem

[quote=”lucky911″ post=94386]ja sorry maar ik ben nog niet mee met die ET waarden..[/quote]

Luckey wat extra leesvoer, hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.steekmaat.nl/steekmaat.php?merk=Porsche Werkt terug 😀
            http://www.megaflix.nl/test/test2.html
            http://www.allevelgenvan.nl/maat.php

Ook gewoon ingeven in die xls en je ziet daar hoever je wiel naar binnen of naar buiten zou gaan.

Zeg anders eens welke je nu hebt en welke je zou willen, dan kunnen we zien hoe ‘t zit.

ja sorry maar ik ben nog niet mee met die ET waarden..

[quote=”Gette” post=94260]Achteraan is perfect te doen, zoals reeds vermeld.
                    Vooraan is het een veel te hoge ET waarde, moet minimum ET 35 zijn anders komt de velg tegen de remklauw. Heb vooraan deze maat eens gepast met Strosek wielen en ge komt +-20mm te kort ! Je kan natuurlijk een spacer van 15 mm plaatsen.

Geert.[/quote]
                    turbo velgen 17 inch ET waarde van 47
                    Welke spacers heb ik hierdan voor nodig?

vooraan 205/50/17 6.5mm
                    achteraan 255/40/17 4mm

Achteraan is perfect te doen, zoals reeds vermeld.
                      Vooraan is het een veel te hoge ET waarde, moet minimum ET 35 zijn anders komt de velg tegen de remklauw. Heb vooraan deze maat eens gepast met Strosek wielen en ge komt +-20mm te kort ! Je kan natuurlijk een spacer van 15 mm plaatsen.

Geert.

geert heb je hier nog tips?
                        Set velgen voor o.a. Porsche 964/993. Nieuw gecoat.

17 inch.

Voor: 7,5×17 ET 50
                        Achter: 9×17 ET 15
                        heb geen verlaging past dit?

ik heb voorlopig geen verlaging? maar op porsche zit een systeem waarmee je zelfs met origi veren(bilstein?)de wagen kan verlagen?
                          mvg dus max vanacht 9duim breed 17 inch en vanvoor 8.5?

Mijn ervaringen;

Max velgmaat op een SCkas is 9×16″ of 9×17″ ET15.
                            Afhankelijk van het type band ( normaal 245 ) en de verlaging van de wagen zal je de boord van de wielkast moeten omrollen.

255 banden samen met een serieus verlaging raken aan de wielkast !

Geert.

[quote=”lucky911″ post=93049] turbo velgen.
                              [/quote]

Alleen replica zijn in kleiner dan 18″ te koop – als je tenminste de Turbo I bedoelt die onder de 993 is geleverd.

Optie is 17″ Boxster velgen – die lijken er ‘n beetje op :sarcastisch

Je hebt de 6 en 7 J eronder.

foto

Attachments:
                                  • IMG_1474.JPG
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.