Mazda F-Type

Home Forum Zeverhoekje Mazda F-Type

• Maker
    Discussie
  • (Edit…Even afgesplitst)

wat vinden jullie van de Mazda MX-5… F-TYPE 😎

mazdaF-type.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • [quote=”Bert V.” post=197383]In 2014 bestond de MX-5 inderdaad 25 jaar.

vind die nieuwe een zeer mooie wagen!!
      Ken een aantal mensen die deze wagen hebben…..pure fun volgens hen!

Je bedoeld de huidige, de nieuwe komt pas in september :coolness:[/quote]

Ik bedoel:

ik zie de nieuwe zeer graag

de mensen die ik ken, rijden idd met vorig model, of model daarvoor…..en die vinden het pure fun

Ik zal je meer zeggen. Ik ken iemand die vroeger een 911 targa had, verkocht, MX5 gekocht en vond dat een veel leukere wagen. Heb hem een djoef op zijn muile gegeven toen hij het mij vertelde 😆
      Maar geeft wel aan dat het leuke wagens zijn.

Zowel de NA als NB vind ik zeker geslaagde wagens (zelf wil ik al jaren een mooie NA voor “erbij”) maar vanaf de NC kan de styling me niet meer bekoren, en deze ND vind ik al helemaal alles behalve een schoonheid. 😕 De techniek en rijbeleving zal er zeker nog wel zijn, maar het oog wil ook wat vind ik. 😉

In 2014 bestond de MX-5 inderdaad 25 jaar.

Je bedoeld de huidige, de nieuwe komt pas in september :coolness:

Mijn broer heeft twee jaar terug zo eentje gekocht van de eerste serie, zou het kunnen dat dat ongeveer 25 jaar geleden is? Hij heeft deze voor 1000 euro gekocht van de buurvrouw (+/-70 jaar) van ons moeder, die de Mazda ooit nieuw gekocht heeft. Zij reed er niet meer mee en zij kwam aan ons moeder vragen of één van ons geen interesse had in dat rode sportwagentje? Toevallig was mijn broer op bezoek dus hij heeft hem onmiddellijk gekocht. Spijt dat ik toen niet toevallig op bezoek was. 😥
            Wagentje ziet er nog steeds als nieuw uit.

Ik heb er ook ene gehad het NB model 2004 een zwarte Tan Leather editie 4j als fun wagen gehad 26.000km mee gereden.
              en ja pure fun wagen spijtig genoeg maar voor 2 anders stond die nog steeds in de garage, had em nieuw gekocht dus …
              Heeft ene gekocht die al een NA en een NC had en wou de NB nog in Tan Leather maw een verzamelaar ….

S2

Dat is een understatement 🙂 Is meer een 4×4, maar dat is helaas de standaard ophanging. Is wel beter met de 17″ velgen, maar toch.

(En ja, daar past dus perfect een autostoel in met Isofix 🙂 ) Is dus ipv een 2-zitter eigenlijk een 1+1 😉 )

Mooi!
                    Al staat hij wat hoog?

S2

Bij ons is het net de vrouw die er één wou 🙂 (Maar wel enkel met het “zware” metalen dak, wegens DD gebruik)

Op 16″ wintervelgen 🙂

De 1ste versie in 1989 was ook extreem licht. 1000 kg als ik me niet vergis. Ik wou er wel één, maar vrouwlief vond het maar niks.

Een kennis van mij heeft ook zo een 323 gehad, pittig bakske :coolness:
                          Heb vorig jaar de nieuwe MX-5 in het echt mogen aanschouwen, ziet er veel belovend uit 😀
                          Nu nog even afwachten hoe hij rijd, zal in ieder geval lichter zijn dan zijn voorganger :up:

Wim

Je zal wel gelijk hebben 😳

Maar zat weer in de beleving van de oude 323. 😉

Ive zal de MX-5 2015 bedoelen… 😈

_d4s0414.jpg
                              2015-Mazda-MX-5-rear-2-carwitter.jpg

Wim
                                Ive

Zijn er niet meer foto’s van de mazda te vinden?
                                  Ben benieuwd hoe die er in zijn geheel uitziet 😯

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.