Mazdarati

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mazdarati

• Maker
    Discussie

• Wim Van Damme
    Deelnemer

Gegroet Porsche lovers. Mijn naam is Wim Van Damme en woon in Wetteren O-VL. Als petrolhead heb de voorbije 25 jaren met verschillende motos gereden, steeds snelle touring modellen. De wagens waren toen nooit echt veel soeps, je weet wel, voor het werk was het volume belangrijker dan snelheid of beauty. Komt op de leeftijd van 50 het verstand ? In mijn geval heb ik toen beslist om de moto Yamaha FJR1300 te verkopen en te investeren in een Mazda MX-5 NC 1.8 . Bochtjes pikken met deze gebalanceerde roadster heeft ook wel iets zoals motorrijden, big funfactor zonder de limieten te moeten opzoeken. Ondertussen is deze MX-5 mijn zoon zijn daily geworden. Als surrogaat heb ik me dan een oldtimer MX-5 van de eerste generatie aangeschaft. Dit is echt terug back to basics, 1.6 motor 116pk, minder dan 1000kg en 9cm grondspeling. Dit karretje van 27jaar is van 0 tot 100 sneller dan de MX-5 van 6 jaar oud. Als ik autojournalisten mag geloven dan staan de mx5  modellen en de porsche boxters met hun gewichtsverdeling 50/50 beide aan de top als het gaat over ‘een zijn ‘ met de machine, funfactor en wegligging. In hun segment zijn ze de benchmark.
      De voorbije 6 maand heb een paar testritten gemaakt met 718 boxsters waaronder een Boxster S met chronopack bj 2016, nadien een Boxster 2.0 met standaard uitlaat. Eens geprikt door de microbe…. Op de 2de hands markt ben ik nooit echt een configuratie tegengekomen die me kon bekoren. Tot 2 weken terug in Dusseldorf, een witte 718 Boxster T demowagen stond bij een Porschedealer , 5 maand oud, 6600 km en voorzien van de leukste sportopties, sportstoelen, chronopack, pdk, pasm -20mm, vectoring, sober zilver zwart contrasterend interieur, zwarte koplampen, achteruitrijcamera, 64L tank enz.
      Testrit gemaakt, zowel autobahn als wat bochten. Yes yes yes, pure fun. De uitlaat waar ieder wel een mening over heeft, in deze T versie hou ik ervan. Ja zelfs zonder de sportknop in te  drukken klinkt die volgens mij op zijn best. Met de sportuitlaat  in sportmode kun je soms wel genieten van backfire bij het terugschakelen. Als het luider moet neem ik de mazdarati wel met sportuitlaat.
      Het is in de pocket mijn gedacht, vandaag het voorschot betaald. Wagen laat ik tot eind december bij de dealer staan, dan is die 6 maand. Een wagen van jonger dan 6 maand is voor de fiscus bij inschrijven een nieuw voertuig, het 2% btw verschil tussen Duitsland en Belgie zou ik dan dus moeten bijbetalen, en dan nog eens de Duitse btw voorschieten. Dus best nog een maandje wachten. Het aftellen is begonnen. Nu nog uitvlooien waar ik die kan stallen, als zelfverklaarde garagist ben ik nog een Bmw E36 320i cabrio aan het opknappen. Neem maar eens een kijkje op mijn instagram ‘ brg_mazdarati ‘. Tot in den draai, Wim.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
      • [quote=”Rodenburg” post=280049]Wauw, mooie wagen. Veel leesgenot op het forum[/quote]

Bedankt, ik ben ondertussen het volledige forum aan het doorlopen op zoek naar nuttige info.

Wauw, mooie wagen. Veel leesgenot op het forum

XXX

Ferme bak :up: , en dan direct Doel onveilig maken 😀

Welkom Wim en geniet van superleuke bolide.
              Ben zelf uit de streek Dendermonde /Aalst en wellicht komen we elkaar wel eens tegen.

mooie bak!! zondag ns nader bekijken 😉 naar een S / GTS op zoek, misschien dat er zondag eentje is maar die T ziet er ook wel leuk uit, om het verschil ns te ervaren :engeltje: :mrgreen: :happydance:

Komend weekend ben ik er niet bij, maar kijk ernaar uit jouw Boxster T eens in het echt te bewonderen. Misschien bij de Porsche Days op Spa ofzo?

[quote=”Godspeed” post=279964]Knappe foto’s van een knappe wagen! Ook al enkele keren naar de rode Cayman T gaan kijken bij Porsche Drogenbos en vind de T toch wel een erg aanlokkelijk aanbod, zowel qua sportieve uitrusting (PASM, sper,…) als visuele addenda (velgen, spiegels, striping,…). En met de 2-liter van 300pk méér dan snel genoeg en ook nog fiscaal interessant in ons belgenlandje.[/quote]

Yep, dat was ook mijn idee. De T is aangekleed met de fijnste opties om er een echte rijders auto van te maken met de focus op de bestuurder. 20″ velgen met de pasm is in de normale stand meer dan comfortabel, vlug even een stoep oprijden zoals op de eerdere foto lukt wel niet haaks op de baan. Schuin het voetpat oprijden was de boodschap, chassis is zo stijf dat een voorwiel de grond niet meer raakte. De veerweg van de pasm is dus zeer beperkt.
                    Ik hoor het wel indien je eens een rit wil maken, of ga je zondag naar de cave ?

Mooie Boxster T Wim, proficiat, have fun :driver:

Proficiat, Wim. Hij staat echt mooi laag op de sport PASM! :up:

Knappe foto’s van een knappe wagen! Ook al enkele keren naar de rode Cayman T gaan kijken bij Porsche Drogenbos en vind de T toch wel een erg aanlokkelijk aanbod, zowel qua sportieve uitrusting (PASM, sper,…) als visuele addenda (velgen, spiegels, striping,…). En met de 2-liter van 300pk méér dan snel genoeg en ook nog fiscaal interessant in ons belgenlandje.

Welkom op het forum, en laat je niks wijsmaken… Alles is relatief… Ook de sound van de 718 :music: :driver: :drink:

sjieke bak hoor , veel plezier ermee, maar dat zal zéker wel lukken :driver: :up:

Bedankt voor deze ontvangst. Boxster heb ik ondertussen kunnen afhalen. Reeds extra 1000km op de teller gezet. Foto

XXX

Welkom Wim, ferme collectie, en nu maar uitkijken naar de Boxter.
                                  Veel veilige kilometers gewenst !

Welkom Wim vanwege de webmaster – veel plezier hier op het forum ;-).

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.