Mazdarati

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mazdarati

• Maker
    Discussie

• Wim Van Damme
    Deelnemer

Gegroet Porsche lovers. Mijn naam is Wim Van Damme en woon in Wetteren O-VL. Als petrolhead heb de voorbije 25 jaren met verschillende motos gereden, steeds snelle touring modellen. De wagens waren toen nooit echt veel soeps, je weet wel, voor het werk was het volume belangrijker dan snelheid of beauty. Komt op de leeftijd van 50 het verstand ? In mijn geval heb ik toen beslist om de moto Yamaha FJR1300 te verkopen en te investeren in een Mazda MX-5 NC 1.8 . Bochtjes pikken met deze gebalanceerde roadster heeft ook wel iets zoals motorrijden, big funfactor zonder de limieten te moeten opzoeken. Ondertussen is deze MX-5 mijn zoon zijn daily geworden. Als surrogaat heb ik me dan een oldtimer MX-5 van de eerste generatie aangeschaft. Dit is echt terug back to basics, 1.6 motor 116pk, minder dan 1000kg en 9cm grondspeling. Dit karretje van 27jaar is van 0 tot 100 sneller dan de MX-5 van 6 jaar oud. Als ik autojournalisten mag geloven dan staan de mx5  modellen en de porsche boxters met hun gewichtsverdeling 50/50 beide aan de top als het gaat over ‘een zijn ‘ met de machine, funfactor en wegligging. In hun segment zijn ze de benchmark.
      De voorbije 6 maand heb een paar testritten gemaakt met 718 boxsters waaronder een Boxster S met chronopack bj 2016, nadien een Boxster 2.0 met standaard uitlaat. Eens geprikt door de microbe…. Op de 2de hands markt ben ik nooit echt een configuratie tegengekomen die me kon bekoren. Tot 2 weken terug in Dusseldorf, een witte 718 Boxster T demowagen stond bij een Porschedealer , 5 maand oud, 6600 km en voorzien van de leukste sportopties, sportstoelen, chronopack, pdk, pasm -20mm, vectoring, sober zilver zwart contrasterend interieur, zwarte koplampen, achteruitrijcamera, 64L tank enz.
      Testrit gemaakt, zowel autobahn als wat bochten. Yes yes yes, pure fun. De uitlaat waar ieder wel een mening over heeft, in deze T versie hou ik ervan. Ja zelfs zonder de sportknop in te  drukken klinkt die volgens mij op zijn best. Met de sportuitlaat  in sportmode kun je soms wel genieten van backfire bij het terugschakelen. Als het luider moet neem ik de mazdarati wel met sportuitlaat.
      Het is in de pocket mijn gedacht, vandaag het voorschot betaald. Wagen laat ik tot eind december bij de dealer staan, dan is die 6 maand. Een wagen van jonger dan 6 maand is voor de fiscus bij inschrijven een nieuw voertuig, het 2% btw verschil tussen Duitsland en Belgie zou ik dan dus moeten bijbetalen, en dan nog eens de Duitse btw voorschieten. Dus best nog een maandje wachten. Het aftellen is begonnen. Nu nog uitvlooien waar ik die kan stallen, als zelfverklaarde garagist ben ik nog een Bmw E36 320i cabrio aan het opknappen. Neem maar eens een kijkje op mijn instagram ‘ brg_mazdarati ‘. Tot in den draai, Wim.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
      • aan mazdarati

een hulpmiddel voor volgende fotos : na het uploaden van je foto , kan je ” voeg in” aanvinken , dan is je foto tegelijkertijd in je tekst te zien

Dag Marcel, gelijk heb je. Vooral met de 1st generatie miata’s is de fun-factor zeer groot. Na elke bocht komt er spontaan een glimlach, en dit ongeacht de snelheid. Mijn Canadese versie is in deze speciale versie voorzien van een lsd, differentieel met gelimiteerde slip. Aalst Wetteren is maar een boogscheut, altijd welkom.

Welkom, Je zal echt genieten van Je Boxster. ;
            Heb alle drie de boxsters gehad: 986,987 nu ,981.
            De MX5 dat is echt “spelen, ” ik had een 1990 Miata : servostuur en airco > Usa natuurlijk ! en later een 2002 …die had wat luxe was maar niet zo “tof “reed !
            Eigenlijk had die genoeg vermogen gezien zijn gewicht en compactheid.
            Spijt dat ik de Miata weggedaan heb !
            Groeten uit aalst

Welkom op het Porsche forum. :drink:

Welkom Wim ! De wereld is wreed klein, want ook ik woon in Massemen …

Welkom Wim :up:

Keep us updated (met foto’s :engeltje: )

welkom! Mooie wagen(s) :up:

Wow, bedankt voor deze hartelijke ontvangst.

Welkom, goede keuze. We zien elkaar wel op een of andere rit.

De klank van de B4 is best te pruimen eens je aan het bollen bent. Ik heb er vooral in vrijloop een probleem mee. Ik zou mijn bescheiden 981 2,7 in elk geval nimmer hebben ingeruild voor gelijk welke 718 met B4, zelfs niet de zeer snelle GTS waar ik mee proef reed. To each his own, leve de verschillen! :up:

Welkom, leuke boxster, leuke MX-5 ook trouwens …

Welkom Mazdarati , binnenkort zie ik je wel eens in de buurt gezien ik ook in Wetteren (Massemen ) woon .
                            Mooie voorstelling !

Goeie keuzes! MX-5 NA is sowieso een topper en ook de 718T staat hoog op mijn ‘want’ lijstje.

Ohja, je hebt er een volger bij op instagram 🙂

Leuk, gefeliciteerd met je nieuwe bolide, dan kun je weer lekker bollen.

welkom in het rijk der zienden en congrats met je aanwinst

Proficiat met de Boxster T, daar zal je veel plezier aan beleven.
                                    Groetjes uit Erpe-Mere.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.