mechanisme dak happert

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster mechanisme dak happert

• Maker
    Discussie
  • Mijn dak gaat al een tijdje langzamer. Het lijkt alsof het over een bepaald punt moet komen en dan gaat het opeens weer op normale snelheid.
    Bij Porsche hebben ze het mechanisme nagekeken en het beweegt zonder enige wrijving.
    Zij vermoeden de motor òf mogelijks de boites links en/of rechts.

Aangezien het vanaf een bepaald punt wel vlot gaat, geloof ik niet dat het de motor kan zijn.

Daar het vandaag is beginnen regenen, wou ik het toedoen, maar het bewoog maar een klein beetje en dan ineens niets meer!

Nu mijn vragen :
    1) Is er een manier om het dak manueel open en toe te doen?
    2) Ik zou die boites zelf eens willen bekijken (misschien helpt een smering wel?)
    Heeft iemand een schema hoe ik aan die boites kan geraken? (Heb elders op het forum gelezen dat het wel te doen is, maar er moet veel gedemonteerd worden)

Alvast bedankt voor uw reactie!

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • En, hoe zit het met de werking van je dak ?

bij een type 986 zit de binnenkant er zo uit. dus ja je kan ze verwijderen, openen en smeren

de latere types met een glazen ruitje:

Heeft iemand ervaring met die twee boites links en rechts aan het dak?
          Kan je deze door al dan niet te verwijderen eens doorsmeren of is dit een totaal gesloten gedeelte?

Alvast bedankt

Misschien vindt je hier wat tussen. Microswitch………klikhierop

Bedankt voor uw reactie Bully, ik was juist ook op dit forum aan het lezen, maar het helpt me niet verder

Is je batterij nog 100 % ? Niveau van de hydraulische vloeistof ? Ik had ook problemen met dak. Was te wijten aan een stroomverlies elders. Daardoor niet genoeg power voor dak.

klikhierop misschien heb je er wat aan.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.