Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayenne › meer pk’s en gebrul
- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 6 maanden geleden door nikolas.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
groot verschil tussen een optrekkende wagen die passeert of muziek van je gebuur die snoeihard staat
Voor een liefhebber van motorengebrul wel, voor een ander is dit allebei gewoon zeer storend lawaai…
lawaai enkel als je fel optrekt, wat je dus al niet doet in een woonwijk
Heel Belgie is een grote woonwijk…
mijn quad met open uitlaten
Ik daag je uit, rij zelf eens een halve dag rond met dat ding met een helm met open oorstukken en bezoek uw familie en vrienden er dan gelijk eens mee… Ge gaat rap uw uitlaten terug dichtmaken…
Maar vergis U niet , ik hoor graag het geronk van een mooie motor, en ben zelfs heel tolerant tov al die andere vormen van muzikale expressie, maar ge gaat wel de band met uw geburen verzuren, iedere keer als ge in euforie door het plezier dat ge hebt per ongeluk toch eens wat steviger optrekt als ge vertrekt of thuiskomt of nog eens efkes een streepke gas geeft voor ge hem definitief stilzet 😀 …
Zet u maar eens in een dorp op de markt op een terraske en tel de motards en sportkarrekes bij warm weer die net een streep gas geven voor het volle terras (hoewel midden in de dorpskern), en kijk dan maar eens rond U hoe plezant de rest dat vind…
Maar zoals gezegd, voor mijn deur moogt ge dat altijd komen doen, heb zelf nog enkele V8-en en Boxer 6-en staan die mooi kunnen meesnorren, alleen ben ik niet de meerderheid, verre van , maar dat ondervindt ge nog wel…Yabba,
Er is een groot verschil tussen een optrekkende wagen die passeert of muziek van je gebuur die snoeihard staat. Daaremboven hoor je het sportief lawaai enkel als je fel optrekt, wat je dus al niet doet in een woonwijk, dus ik snap je probleem niet. Als ik met mijn quad met open uitlaten thuiskom zorg ik ook dat ik niet expres moet optrekken of motor in toeren jaag, kwestie van beetje respect.
Maar geen probleem elk z’n mening.Ikke nie,want ik hoor dat ook best graag, maar de meeste geburen niet he… 😀 Maar geef toe dat het een beetje onzinnig is van een auto die zo goed geisoleerd is, zo luidruchtig te moeten maken dat de mensen die er niet in geinteresseerd zijn steeds dat lawaai (en veel harder ) moeten horen dan dat de bestuurder het hoort, dat is gewoon ronduit egoïstisch… Is een beetje zoals de Harleymannen met hun open pijpen. Als die gewoon hunnen uitlaat eens richting hun hoofd laten plooien , en dan een helm opzetten zonder oorafdekking, ze zouden rap scheel van de koppijn zien en hun uitlaat terug afdichten. ‘t Is gemakkelijk praten met het geluid van je weggericht en een dikke isolerende helm op je kop…
En degenen die zeggen dat de anderen dan niks kunnen verdragen, koop uwe naaste gebuur een goei geluidsinstallatie en ne CD met de best of Kosovaarse schlagermuziek, en vraag hem die op de meest onverwachte momenten op volle kracht op te zetten voor enkele seconden of minuten, ge gaat het echt wel begrijpen dan…butler laten gassen, opnemen en cd-tje van persen en binnenin opzetten. blijven je buren ook vriendelijk als je hun rust niet verstoort met wat voor jou (en mij) een hemels geluid is maar voor de meeste mensen gewoon een kapotte uitlaat dus herrie.
😀 Kan goed zijn, waarschijnlijk als ik van het restaurant naar het moederhuis reed. :driver:
Heb je gespot Porsche4ever, Waregem centrum, iets na 18h vandaag 😉
Zeg grapjassen, ik heb helemaal GEEN butler, enkel een paar kelners voor mijn restaurantje, geen abnormale dingen dus.(in hoever een butler abnormaal is natuurlijk)
Zelf met alle ruiten naar beneden hoor je nog de turbo over de uitlaat, je moet er precies minimuum een meter achter de uitlaat staan om dit gebrom te horen.
Mommenteel kwam deze wagen mij het best uit, perfect allrounder: familycar, workcar, sportscar. Al zal er in de toekomst hopelijk nog een kleiner broertje bijkomen.
Ik vrees dat je daar weinig kan aan veranderen .Af en toe je raam naar beneden en genieten .
Het zou een beetje zonde zijn om alle isolatie te gaan verwijderen. 😉Op termijn eens kijken om een 911 ,boxster-cayman aan te schaffen met sportuitlaat .
Je butler kan dan meerijden met de Kjn .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.