Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Meerwaarde of niet
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door Wesley Vanrusselt.
-
MakerDiscussie
-
2 januari 2014 om 13:30
Heeft deze anders zeer propere wagen een meerwaarde door de ombouw met originele Porsche stukken?
996 -
MakerDiscussie
-
Ik heb nog nooit gehoord van een 777 stuks design edition van de 996.
Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat hij niet kan bestaan, ik heb er gewoon nog nooit van gehoord. 🙂
(op Google kan ik echter ook niet direct iets terug vinden)
Maar moest het al een gelimiteerde oplage zijn,
dan is de meerwaarde die hij eventueel had verdwenen door het molesteren van zijn snuit. :bounce:Je koopt een Porsche omdat je hem graag ziet, niet om de weerwaarde.
Porsches die steeds meer waard worden kosten nu al heel veel geld.
Ik heb destijds gekozen voor een 997 4S omdat ik hem machtig mooi vond.
Waarschijnlijk zal de prijsvastheid heel wat minder zijn dan een mooie 964.
De investering daarintegen ook wat minder.Van de eerstgenoemde vermelde ik de badge met design edition. Iemand hiermee vertrouwd? Ik vind hier in combinatie met dit type niets over terug.
fake badge?Was mij ook opgevallen maar wat nog altijd niet wil zeggen dat de wagen de Ring heeft bereden, weet er veel met zo’n sticker rondrijden…
Navraag doen 😉[quote=”Dopey” post=153777]Ik zie een stickertje van de nordschleife achterop staan…..[/quote]
goed gezien zeg! idd mee opletten.
[quote=”S2″ post=153778]Voor dat geld heb je ook bijna een mooie 996 3.6 Cabrio 🙂 (zie onderschrift 🙂 )
Maar is die omgebouwde 996 3.4 niet ooit van een forumlid geweest? Ik herinner me een id die een 996 omgebouwd had naar 997 look.[/quote]
Is van een zekere heer Fock geweest vroeger.
U heeft een mooie cabrio maar dat is voor mij te prijzig.[quote=”johandepuydt” post=153775][quote=”TRIUMPH1″ post=153773]LATEN STAAN.[/quote]
Oei…….En deze?
996 mkII[/quote]Dat aftermarket schermpje, zo zonde ….
Voor dat geld heb je ook bijna een mooie 996 3.6 Cabrio 🙂 (zie onderschrift 🙂 )
Maar is die omgebouwde 996 3.4 niet ooit van een forumlid geweest? Ik herinner me een lid die een 996 omgebouwd had naar 997 look.
Ik zie een stickertje van de nordschleife achterop staan…..misschien toch goed nakijken ivm circuit gebruik? :think: Voor de rest ben ik niet zo vertrouwd met de waterkokers dus kan je helaas geen verder advies geven.
[quote=”TRIUMPH1″ post=153773]LATEN STAAN.[/quote]
Oei…….En deze?
996 mkIIDan nog een laatste vraagje.
Het gaat hier om een motor M96/04. Is dit een gemodificeerde aangaande IMS lager problemen?
Ook is het een Porsche Design Edition Nr. 7/777….[quote=”johandepuydt” post=153738]Heeft deze anders zeer propere wagen een meerwaarde door de ombouw met originele Porsche stukken?
996[/quote]NEEN!
Porschekenners willen geen omgebouwde. Bij eventuele wederverkoop gaat dit zich tegen jou keren.
Vind je ‘m mooi, zeker kopen. Meer betalen ervoor zou ik zeker niet doen en als je ‘m ooit verkoopt ga je er minder voor krijgen dan voor een echte (lees: niet omgebouwde).en onnodige quote gewist bij rechtstreeks antwoord
Ja akkoord maar zijn Porschekenners happig op zo’n omgebouwde 996? Het blijft nog altijd een 996 met ook het achterste van de 996…
Mij is het niet zozeer te doen om deze ombouw maar omdat de wagen zeer zeer goed onderhouden is.
Ik moet natuurlijk meer centen betalen vanwege de ombouw maar misschien is dat niet verantwoord en wordt ik daar in de toekomst misschien op afgerekend.
Dit zou mijn eerste Porsche worden en moet op dat gebied nog veel leren.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.