men 928 en men boattail , twee rides om te houden.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 men 928 en men boattail , twee rides om te houden.

  • Maker
    Discussie
  • hallo beste,

    ik wil me hier eens een klein beetje voorstellen en dan vooral mijn wagens.
    men 928 en men boattail , twee rides om (van) te houden.

    ik ben afkomstig uit oostvlaanderen en ben een autoliefhebber, vooral V8 aangedreven exemplaren met oldtimerstatus.
    ik hou niet van nieuwe wagens, ik ben echt een oldtimerliefhebber. een nieuwe wagen zegt mij echt niets.de “nieuw-geur” van uitdampende kunststof en lijm vind ik maar niets, geef mij de geur van olie of benzine, een muffe lucht van een half vergaan interieur en dan krijg ik pas kippenvel. dan wil ik in actie schieten en alles mooi herstellen.
    ik heb enkele wagens waarvan de volgende twee mijn favorieten zijn.
    de buick riviera uit 1971(een filmlegende) en de porsche 928s zoals hij voor het eerst verscheen(met de oude kont en neus dus)

    ik heb de riviera 8 jaar en heb heel veel ervaring opgedaan door alles zelf te herstellen , werkelijk alles diende vervangen te worden, (zie mijn cardomain)
    rijden met 2ton staal waar een 7500cc V8 je in 8 seconden van stilstand naar 120 duwt is elke keer opnieuw kicken. elke lente is men eerste rit weer met bevende handen. het geluid , de omvang en de power zijn niet te beschrijven.

    de porsche heb ik nu een jaar en ik verving direkt de distributieriem, de waterpomp , de (span)rollen de alternator kap en rotor ,bougies en vloeistoffen,,het elektrisch dak was aan een grondige beurt toe en ik deed heel wat kleine herstellingen meestal elektrische defektjes. ik heb bredere velgen geplaatst en de ramen getint. momenteel wacht ik op een nieuwe voorruit. de wagen heeft 160.000km en dat voel je er niet aan. power zat en de bak schakelt perfekt. een gelukstreffer? tot nu toe een probleemloze wagen die ik kocht in nederland,,,eigelijk heb ik em gestolen, want de prijs die deze wagens halen is idioot laag.

    ik ben helemaal dol op hoe deze porsche rijd. het lijkt een amerikaanse musclecar met een sublieme wegligging en je hebt geen blower nodig om snel vooruit te schieten, de kickdownswitch is verslavend bij allebij deze wagens.
    leuk is de grote koffer, op zondag gaan shoppen is geen probleem, zelfs een hele kar tuinplanten kreeg ik al eens mee door de zeteltjes plat te leggen.
    zen enige nadeel is dat hij graag op de foto wil, zo had ik de allereerste rit reeds een ticket , 100 waar 50 mocht. ik ben nu wat geminderd 🙄

    alvast wat fotos van “mijn” droomwagens.
    en de links naar mijn cardomain

    ik hoop eens wat vaker een 928 op straat tegen te komen, want tot nu toe zag ik enkel de mijne rijden(als mijn vrouw er eens mee wegzoeft.)
    ze zijn echter uit het straatbeeld verdwenen. op 1 jaar tijd zag ik er twee geparkeerd staan, waarvan eentje dan nog bij een verkoper…. 🙁
    gek dat zulke fantastische wagens amper in het straatbeeld verschijnen. de 928 is in mijn ogen DE sublieme porsche.alleen dat blok al!
    oja, ik kom vaak op rennlist om technische kennis op te doen ,want de wagen is redelijk ingewikkeld al valt het oudere type enorm mee. mede een reden om net die oudere te koesteren, iets simpelere techniek.

    o, op deze fotos zijn de ramen nog niet getint en ontbreken de centercaps nog,

    mijn buick riviera

    mijn 928s

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Hallo Buickman,

      ben sinds woensdag 10/08 in het bezit van een 928 uit 1977 serienummer 533.
      Love the ride!!!!

        JoeBar_S2 schrijft:

        Of wat mensen op trommelen en in konvooi gaan, misschien een ideetje voor groepstarief te vragen dan 🙂 🙂 🙂

        lol, inderdaad, voor de porsches vrijwilligers genoeg 😉
        ik denk dat ik er gewoon ga op letten dat ik de volgende auto tijdens de winter koop 😀

        @ plumber, ik heb het meer voor oude dozen, wat auto’s betreft dan toch 😉 😉

          t’Is toch wel een beetje een luxe probleem hé 😈 8)

          k’Heb anders wel een andere oplossing: ervoor zorgen dat al je wagen jonger zijn dan 4 jaar, dan heb je dat probleem niet 8) 😆

            Of wat mensen op trommelen en in konvooi gaan, misschien een ideetje voor groepstarief te vragen dan 🙂 🙂 🙂

              😀 😀 😀 🙄

                vandaag de 928 gekeurd voor dagelijks gebruik.
                geen enkele opmerking 😀 😀 😀
                blij dat ik daar van af ben, ik moet elk jaar op 1 maand tijd 4 keer naar de keuring 🙄 🙄
                928, 911, Daily (V40) en de bestelwagen. nog een geluk dat ik met de moto nog niet moet gaan , ik zou beter voor een oplegger zorgen, dan ben ik der in 1 keer van af 😀

                  gd1 schrijft:

                  Naar ik hoor op de keuring zijn ze bezig een nieuwe wet aan’t maken betreffende de oldtimers , dit vanwege het vele misbruik, en zouden alle o- platen in de toekomst tweejaarlijks (waarschijnlijk vereenvoudigd)gekeurd moeten worden, maar zou daar tegenover de beperking in gebruik wegvallen.Het ganse systeem van gelijkvormigheidsattest zou ook komen te vervallen. Maar dit zijn allemaal rumours…..alhoewel, waar rook is, is vuur nietwaar ?

                  men spreekt hier ondertussen al jaren van, gelukkig is er de bfov die één en ander kan tegenhouden,
                  men spreekt ook al jaren van een motokeuring,
                  het zal ooit wel veranderen, zeker nu met de “moderne” oldtimers die er alsmaar bijkomen.
                  weet ook wel dat de infrastructuur er niet is om al die bijkomende wagens te controleren en zeker niet voor de motoren.
                  wie gaat de remmentest doen op een motor nadat die op een testbank is vastgesjord? de eigenaar? de keurder? wat als de moto valt? welke tijd gaat dat niet innemen?
                  ze zullen dan zoiezo op zaterdagen of zondagen moeten open zijn om geen wachttijden van 8u te creeëren.

                    oldies restoreren zit er momenteel niet meer in, toch geen grondige. sinds 2 jaar ben ik genoodzaakt om mijn hoofdberoep fulltime uit te oefenen. terwijl ik vroeger half time werkte en een bijberoep uitoefende. door de crisis zijn bedrijven niet happig op halftimers en kon ik kiezen , fulltime of iets anders zoeken,,kheb dan maar voor een fulltime gekozen ,,maar kga binnenkort toch maar weer verminderen, tis me te veel een fulltime hoofd en bijberoep.

                    kga nu men porscheke wassen, morgen gaat er een nieuwe voorruit in.
                    volgende week heb ik een hele week verlof en die gaat helemaal op aan de auto’s,
                    lekkende uitlaatcollectoren vd buick afdichten, porsche interieurdelen monteren wat nog los ligt van eerdere werken, en men golfke twee nieuwe vleugels opsteken, spuiten van beide + de motorkap spuiten.
                    als er tijd over is ga ik mijne moto herspuiten
                    voor al die klussen heb ik het materiaal al liggen(op twee lange amerikaanse bouten na van de uitlaatcollectoren,, maar dan nog zal de tijd krap zijn.

                    oldtimers restoreren is echter mijn hobby en zal dat blijven,al is het binnen 5 of 10 jaar, met de hulp van mijn zoontje of zo,,we zien wel.
                    onderstaande een fotoreportage van mijne fiat , deze ga ik verkopen als er iemand genoeg voor geeft, ik rijd er niet mee(geen power he)
                    fiat restoratie

                      by the way, hoe doe je dat … 2 jobs, 5 auto’s, een moto en een volledige oldtimer restauratie … ? ik dacht al dat ik te veel hobby’s had en te weinig tijd maar bij jou lukt dat blijkbaar 😆

                        Hele mooie Buick 8)

                        gd1

                          Naar ik hoor op de keuring zijn ze bezig een nieuwe wet aan’t maken betreffende de oldtimers , dit vanwege het vele misbruik, en zouden alle o- platen in de toekomst tweejaarlijks (waarschijnlijk vereenvoudigd)gekeurd moeten worden, maar zou daar tegenover de beperking in gebruik wegvallen.Het ganse systeem van gelijkvormigheidsattest zou ook komen te vervallen. Maar dit zijn allemaal rumours…..alhoewel, waar rook is, is vuur nietwaar ?

                            welgekomen…

                            k Heb ooit eens met een 928 5l kunnen rijden (GT of S4 weet het niet meer precies)
                            had 320 paardjes,
                            en een sper… was een zalig machien, lagen 19duimers op, die weren mijn inziens net iets te groot voor mee te rijden… (lag iets te hard en onstabiel rechtuit)

                            maar power was woehoeeeeeeeee super…. en sound…

                            zeer mooie autos!

                              o-plaat,
                              beide wagens zouden op een gewone plaat kunnen want ze zijn technisch in orde op een gelijkvormigheidsattest na, maar aangezien het mijn hobbywagens zijn en ik geen mierengeneuk hoef aan te horen elk jaar over getinte ramen, bredere banden,een olielekje hier of daar enz enz heb ik voor o-plaat geopteerd. met wat tegenslag kan je een dag verlof nemen of meerdere per wagen. aangezien ik 5 wagens heb en twee jobs probeer ik zo weinig mogelijk naar de (af)keuring te moeten. ik zie zelf wel dat ze in orde zijn.
                              ik rijd door heel belgie en heb nog nooit een probleem gehad met politie.
                              wel al 2X aangehouden.
                              dagdagelijks woon werkverkeer valt snel op en dat vermijd ik.
                              je moet gewoon weten hoe en wat te antwoorden, de oldtimerwet is er om profiteurs te kunnen pakken, ik heb twee dagelijkse wagens en een motor, dus zoiezo zijn men hobbywagens niet wekelijks de baan op.

                              ps
                              ik betaal 35 euro verzekering op de 928 ,,,,tweede oldtimer he.de eerste kost me 100 euro verzekering.


                              @gd1
                              mooi kleur die oranje , en vette velg!!

                                gd1 schrijft:

                                Buickman,

                                Waarom O-plaat ? Kost toch niets meer om deze wagens op gewone plaat te zetten ? 30 € wegentaks en ong. 200 € verzekering en je mag rijden waar je wil.Fototje van de mijne bijgevoegd.

                                ik had geen O-plaat in gedachte, wel dat hij voor taks en verzekering min. 25 jaartjes zou moeten zijn.

                                Wim

                                  Mooie auto’s, en welkom op het forum Buickman.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.