- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
8 augustus 2011 om 23:50
hallo beste,
ik wil me hier eens een klein beetje voorstellen en dan vooral mijn wagens.
men 928 en men boattail , twee rides om (van) te houden.ik ben afkomstig uit oostvlaanderen en ben een autoliefhebber, vooral V8 aangedreven exemplaren met oldtimerstatus.
ik hou niet van nieuwe wagens, ik ben echt een oldtimerliefhebber. een nieuwe wagen zegt mij echt niets.de “nieuw-geur” van uitdampende kunststof en lijm vind ik maar niets, geef mij de geur van olie of benzine, een muffe lucht van een half vergaan interieur en dan krijg ik pas kippenvel. dan wil ik in actie schieten en alles mooi herstellen.
ik heb enkele wagens waarvan de volgende twee mijn favorieten zijn.
de buick riviera uit 1971(een filmlegende) en de porsche 928s zoals hij voor het eerst verscheen(met de oude kont en neus dus)ik heb de riviera 8 jaar en heb heel veel ervaring opgedaan door alles zelf te herstellen , werkelijk alles diende vervangen te worden, (zie mijn cardomain)
rijden met 2ton staal waar een 7500cc V8 je in 8 seconden van stilstand naar 120 duwt is elke keer opnieuw kicken. elke lente is men eerste rit weer met bevende handen. het geluid , de omvang en de power zijn niet te beschrijven.de porsche heb ik nu een jaar en ik verving direkt de distributieriem, de waterpomp , de (span)rollen de alternator kap en rotor ,bougies en vloeistoffen,,het elektrisch dak was aan een grondige beurt toe en ik deed heel wat kleine herstellingen meestal elektrische defektjes. ik heb bredere velgen geplaatst en de ramen getint. momenteel wacht ik op een nieuwe voorruit. de wagen heeft 160.000km en dat voel je er niet aan. power zat en de bak schakelt perfekt. een gelukstreffer? tot nu toe een probleemloze wagen die ik kocht in nederland,,,eigelijk heb ik em gestolen, want de prijs die deze wagens halen is idioot laag.
ik ben helemaal dol op hoe deze porsche rijd. het lijkt een amerikaanse musclecar met een sublieme wegligging en je hebt geen blower nodig om snel vooruit te schieten, de kickdownswitch is verslavend bij allebij deze wagens.
leuk is de grote koffer, op zondag gaan shoppen is geen probleem, zelfs een hele kar tuinplanten kreeg ik al eens mee door de zeteltjes plat te leggen.
zen enige nadeel is dat hij graag op de foto wil, zo had ik de allereerste rit reeds een ticket , 100 waar 50 mocht. ik ben nu wat geminderd 🙄alvast wat fotos van “mijn” droomwagens.
en de links naar mijn cardomainik hoop eens wat vaker een 928 op straat tegen te komen, want tot nu toe zag ik enkel de mijne rijden(als mijn vrouw er eens mee wegzoeft.)
ze zijn echter uit het straatbeeld verdwenen. op 1 jaar tijd zag ik er twee geparkeerd staan, waarvan eentje dan nog bij een verkoper…. 🙁
gek dat zulke fantastische wagens amper in het straatbeeld verschijnen. de 928 is in mijn ogen DE sublieme porsche.alleen dat blok al!
oja, ik kom vaak op rennlist om technische kennis op te doen ,want de wagen is redelijk ingewikkeld al valt het oudere type enorm mee. mede een reden om net die oudere te koesteren, iets simpelere techniek.o, op deze fotos zijn de ramen nog niet getint en ontbreken de centercaps nog,
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.