Mening bestelling 718 Boxster

Home Forum Porsche Talk Mening bestelling 718 Boxster

• Maker
    Discussie
  • Hallo ! Ik ben volop een 718 Boxster aan het samenstellen en hoop binnen enkele weken de bestelling definitief te kunnen maken. Evenwel zou ik graag feedback krijgen over opties die al dan niet nuttig zijn. Ik weet dat zoiets heel persoonlijk is en dat het voor de ene een must is en voor iemand anders waardeloos, maar toch waardeer ik elke mening. Zijn er zaken die jullie wel (of niet) besteld hebben en waar jullie spijt van hebben dat je ze wel (dan niet hebt) ? Ik weet bv niet of het standaard muzieksysteem voldoende is. Ik ben geen muziekfreak, maar af en toe moet het toch eens luid kunnen staan en dan moet het niet ondermaats slecht klinken. Nog voorbeeldjes waar ik aan twijfel : het design verlichtingspakket (nuttig of niet ?). Verwarmbaar stuur ??? Laat maar horen wat jullie denken.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 61)
    • [quote=”PPBoxster” post=263363]tja, dan maar “lang” inrijden tot de 3000 km zeker (onder het motto better safe than sorry). Hoewel, ik denk dat we snel aan die 3000 geraken hoor, zeker nu de lente niet ver meer af is (enfin, kalendermatig dan toch)[/quote]

Als je er echt zo mee zit dan kom ik je Boxster wel effe halen voor een maandje…

Congrats. Mbt inrijden, dat ga je voelen. Ergens tussen de 250 en de 500 km ga je voelen dat alles precies veel losser komt te zitten en niet meer zo trilt. Tot dan zou ik het zeer zeer rustig doen, ik vind 4000 rpm zelfs wat aan de hoge kant in die eerste paar honder km. Vanaf dan kan je stilletjes aan beginnen opbouwen.

tja, dan maar “lang” inrijden tot de 3000 km zeker (onder het motto better safe than sorry). Hoewel, ik denk dat we snel aan die 3000 geraken hoor, zeker nu de lente niet ver meer af is (enfin, kalendermatig dan toch)

neen hoor, geen winterbanden maar deze standaardvelgen worden idd veel gekozen voor de winterbanden. Ben idd van plan om deze banden eerst op te rijden en dan de velgen voor winterbanden te gebruiken.

Proficiat met je aanwinst. :up:

Ik zou mij er zeker aan houden.
              Mocht je ooit problemen hebben die kunnen gerelateerd zijn hieraan, heb jij toch de gemoedsrust dat jij gedaan heb wat je kon.

Als hij op temperatuur is, systematisch altijd een tikkeltjes hoger optrekken en zo naar de 1000km opwerken. :salut:

De motor kan normaal al op volle kracht maar het zijn de onderdelen apart die nu aaneengesloten zijn die op elkaar moeten inwerken. (versnellingsbak, aandrijving, motor,…)

Mooie Boxster ! Proficiat !

Mbt ‘rodage’: ook in het boekje van de GTS staat de eerste 3000km niet boven de 4000 toeren. Ik houd me eraan, je weet immers nooit…

[quote=”PPBoxster” post=263351]…de verkoper zei me de eerste 1000 km rustig te rijden (max 4000 t/m), maar in het boekje zie ik zelfs tot 3.000 km … Graag jullie advies hierover.[/quote]

vooreerst proficiat met de aanwinst !
                  … en verder “better safe than sorry”.

Geniet er maar van! Winterbanden?

Wat dat inrijden betreft: ik zou gewoon vermijden al te lange acceleratie-bursts te doen. Gewoon even kietelen en dan opschakelen. Wel altijd en overal eerst deftig warmrijden: vooral de olie moet 70° C hebben en dat kan wat duren!

IMG_0446.JPG

Gisteren was het “Feestdag” : levering van de wagen. Foto volgt hoor ! Uiteraard al gisteren en vandaag enkele ritjes gedaan en het voelt echt super ! Ik heb (voorlopig) niet het gevoel dat ik iets teveel of te weinig besteld heb. Toch nog een vraag : de verkoper zei me de eerste 1000 km rustig te rijden (max 4000 t/m), maar in het boekje zie ik zelfs tot 3.000 km … Graag jullie advies hierover.

eenieder merci voor de steun en tips. Nu 4 maandjes wachten en genieten. We zien dan wel of we toch iets te weinig ot teveel besteld hadden. En hopelijk ontmoeten we elkaar eens op één of andere meeting. Foto’s vd wagen zal ik posten eens ik ‘m heb.

Gelijk heb je hoor PPBoxster, helemaal nix mis mee, gewoon lekker kiezen wat je het mooiste en prettigst vindt!! :first: :drink:

Ennuh … zucht … :coolness:

Ps. Ik heb toch gene spelfouten gemaakt hoop ik …

100% gelijk heb je….zoals al eerder aangehaald in deze topic, het blijft uw persoonlijke keuze en waar jij je goed mee voelt dat zal het dan worden ook… :up:

goh, eenieder zijn keuze hé ? Ik hoor graag wat muziek terwijl ik rij en met langere ritten krijg ik wat ongemakken met mijn been. Gelukkig zijn we allen verschillend anders zouden we allemaal met dezelfde auto rijden en lijkt me dan ook weer saai. Hey, I’m happy, dat is wat telt.

123

t komt niet echt zo over zoals t geschreven staat, sarcasme of intonatie ontbreekt in tekst..

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 61)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.