Home › Forum › Porsche Talk › Mening bestelling 718 Boxster
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 9 maanden geleden door Erwin.
-
Hallo ! Ik ben volop een 718 Boxster aan het samenstellen en hoop binnen enkele weken de bestelling definitief te kunnen maken. Evenwel zou ik graag feedback krijgen over opties die al dan niet nuttig zijn. Ik weet dat zoiets heel persoonlijk is en dat het voor de ene een must is en voor iemand anders waardeloos, maar toch waardeer ik elke mening. Zijn er zaken die jullie wel (of niet) besteld hebben en waar jullie spijt van hebben dat je ze wel (dan niet hebt) ? Ik weet bv niet of het standaard muzieksysteem voldoende is. Ik ben geen muziekfreak, maar af en toe moet het toch eens luid kunnen staan en dan moet het niet ondermaats slecht klinken. Nog voorbeeldjes waar ik aan twijfel : het design verlichtingspakket (nuttig of niet ?). Verwarmbaar stuur ??? Laat maar horen wat jullie denken.
Dat is idd een persoonlijke keuze of als je hem deelt ( het vrouwtje ) ook al een mening… optielijst is ook financiël een aderlating soms… voor doorverkoop later is full option wel voor sommige kopers prijs doorslaggevend … voor mechanische opties zou ik persoonlijk niet twijfelen ….de rest is keuze maar reken wel dat de meeste optie’s electronisce zijn en daar gaat met de tijd veel van kaduk…ja ook bij Porsche …en kost ook wat om te vervangen. Ik ben altijd van mening geweest dat de automerken zoveel electronische snufjes in de wagens duwen omdat ze anders te weinig klanten terugzien… electronica is gevoelig voor trillingen en temperatuur schommelingen en een wagen …juist ja ik zie aan je gezicht dat je het doorhebt…. :up:
1. Handgeschakeld
2. Zetelverwarming
3. SportuitlaatVelgen koop je aftermarket :salut:
Misschien ook nog mijn persoonlijke pet peeve: grijze strook in voorruit.
Dan kan je misschien ook nog de GPS nemen en (indien dit niet gekoppeld is aan een verschrikkelijk duur lederen interieur) het Porsche logo in de kopsteunen en dan istie wat mij betreft klaar.
Mensen gaan nogal rap loos als ze dan eens zo’n auto bestellen en ‘t is nen hoop brol die alleen maar kan kapot gaan, of ‘t wordt een verschrikkelijk kleurenpalet met afwijkende kleuren voor de kap, de wijzerplaten en de gordels. Less is more, zeker op ne Porsche :up:de Individuele uitrusting kan je ze duur maken als je wil,maar dat had je al ontdekt waarschijnlijk :music:
Technische uitrusting hangt er van af wat je wensen zijn met de wagen:cruisen,sportief rijden of misschien eens een trackday in de toekomst.
mijn keuze (718)vorig jaar was o.m..: PDK,,PTV(Porsche Torque vectoring), 20″velgen,PASM(10 mm), Rokerskit(neen, ik rook niet in de wagen) voor een gemakkelijke aansluiting,batterijlader, Park Assist voor en achter,NAVI ,al heb ik dit jaar een Garmin bijgekocht waarop je ritten kan downloaden,DAB(digitale radio),voorruit met grijze kleurstrook, EN sportuitlaatsysteem,een must voor de 718.
Geen zetelverwarming,als je wat bochten gaat pakken krijg je ‘t vanzelf warm :driver:
Standaard sportstoelen zou ik nu over twijfelen…
maar nogmaals,persoonlijke keuze…Bedankt alvast voor de toelichtingen. Heeft er iemand ervaring met het standaard geluidssysteem? Of is het toch aangewezen om een upgrade naar het Bosesysteem te gaan ?
Mijn 981 kocht ik als demo-wagen bij PZ Wiesbaden. Quasi full option dus. Ik ben wel iets gewoon thuis qua hifi en dus moet ik de geluidskwaliteit van de “plus” audio of hoe heet het spel, als ondermaats beschouwen. Bose zal ietwat beter zijn qua luider spelen (meer laag), maar Bose vernoemen in dezelfde zin als hifi is vloeken in de kerk. Hoor je je dat niet als je op een beurs komt, waar Bose altijd, altijd aanwezig is? Ik bedoel dat gemis aan resolutie in het allesbepalende middengebied? Neen? Neem dan Bose.
Verwarmd stuur? Heb je koude handen soms? Gisteren tijdens de marathon waren er ook die handschoenen aanhadden. Marathon, handschoenen, +13°C!!! 🙄
Verwarmde zetels: vraag dat aan je vrouw. Die van mij eist het, dus!
Standaard geluidssysteem is ver van slecht, ik ben ook audiofiel en ‘t heeft me nog niet gestoord.
Wil je natuurlijk ietsje meer (vooral in Bass en Treble) kan je beter upgraden.
Otoh, ‘t is een auto en ‘t is een cabrio… Eens de kap naar beneden ga je je toch niet Johnnygewijs door de stad verplaatsen met het volume op 10 veronderstel ik? En als je 130/uur rijdt ga je de belletjes van Mariah Carey’s “All I want for Christmas” ook niet duidelijk meer horen. Ik zeg: weggesmeten geld :salut:
Tenzij je een hoop Euro’s te verbranden hebt, maar dan zou ik een 911 nemen :up:Als je de expressweg neemt van Knokke richting binnenland om een uur of 9 ‘s avonds en d’r begint zo’n beetje “vocht” te vallen, dan ben je blij dat je zetelverwarming hebt (tenzij je natuurlijk zoals 99% van alle cabrio-rijders lekker met de kap op naar huis rijdt want ” ‘t wordt pesies toch ewa friskes”). Veel bochten zijn er niet op de expressweg dus daar krijg je ‘t niet warm van. Maar hey, elk voor zich.
Enige zinnige manier om iets over opties te zeggen PFBoxster is dat je zelf eerst wat om schrijft waarvoor de wagen moet dienen, hoe je hem gaat gebruiken. Want uitdeindelijk heeft dat een grote weerslag op hoe de config er gaat uitzien imo !
Optielijst…
De laatste commentaren gaan nogal over de geluidsinstallatie. In mijn vorige BMW had ik het Harman Kardon soundsystem en dat was uiteraard goed. Nu heb de standaard P geluidinstallatie.
Omdat je voor een boxster gaat zou ik minder aandacht geven aan de stereo omdat je toch veel bijgeluiden van buiten zult krijgen (open en gesloten) en daardoor een duurdere installatie minder tot zijn recht gaat komen. Het mooiste geluid komt echter van hetgeen achter je zit en zijn uitlaat.
Er is nogal een controverse aangaande het geluid dat de 718 produceert vandaar zou ik me daar zeker eens op focussen. (Ik ga af op hetgeen hierover op fora verschijnt). Misschien eens een ‘studie’ en vergelijking maken van het standaard geluid tov een sportuitlaat. Of een Carnewal tov een s-uitlaat. Of een Akrapovic (prijs…) en zo je optiebudget spenderen. Ik wil mezelf absoluut niet als kenner voordoen maar moest ik jouw positie verkeren dan zou ik me daar toch op toespitsen.
Maak er echter geen probleem van want…het is een luxeprobleem..!Beste ,
Ik heb men Cayman nu bijna 2 maanden en heb de volgende optie genomen . Natuurlijk moet je zelf uitmaken wat je belangrijk vindt .
Led-koplampen incl Porsche Dynamic Light system plus —> Handig dat lichten meedraaien in de bochten
Porsche Entry & Drive —> Geen gedoe met sleutels ,instappen en starten 🙂
Park assist voor en achter
Elecktrisch inklapbare buitenspiegels –> Voor de steeds smallere parkingplaatsen interessant
PDK
Power steering plus
PASM
Porsche Torque Vectoring
Sportuitlaatsysteem –> Het oor wil ook wat 🙂
64L benzinetank
Carrera S 20 Velgen in zwart ,hoogglans gelakt
Rijstrookwisselhulp —> Toch wel handig in het steeds drukkere verkeer
Snelheidslimietindicator –> Hebbe dingetje want je let er toch niet op 🙂
Regensensor
Design Verlichtingspakket –> Zou ik niet meer nemen zijn maar een paar ledjes
Verwarmbaar stuur
Stoelverwarming
Stoelventilatie
2 Zone airco
Sport Plus stoelen —> is zeker een must
Bose Surround —> Geeft zalig muziekgeluid
DAB —-> FM band zal op termijn toch verdwijnen
Verlichte deurdrempels met type logo —> Purr voor het uitzicht
Porsche Embkeem op hoofdsteunen –> ook voor het uitzicht
PCM navigatie moduleIndien je nog vragen hebt stuur maar 🙂
ik snap nie wat dat porsche logo in de kopsteunen zo onmisbaar maakt.
Als je in de auto zit kijk je de verkeerde kant uit om het te zien.En als je buiten de auto staat kun je dat logo enkel maar zien als je buigt, want het dak zit er voor in de weg als je neffst de auto staat.
En als je voor de auto staat, spiegelt het raam meestal teveel om dat logo op kopsteunen te zien.
250 euro.. omdat je zou weten dat het een stoel van Porsche is.. die in een Porsche gemonteerd is. :coolness:
“There’s a Sucker Born Every Minute”
P. T. BarnumIk zou zeker aanraden:
-PASM
-Regensensor
-Verwarmde zetels
-Cruise Control (waarom zit dit er nog niet standaard op vraag ik mij af)
-Rokerspakket (gratis en bedekt het ‘bakje’ in het midden)Verder:
-Heb mij bij de aankoop van de GTS toch laten verleiden door een BOSE installatie, maar of die nu echt zijn geld waard is? Had in de 991 C4 de standaardinstallatie en die gaf zelfs meer resolutie vind ik (ben een zelfverklaarde audiofiel…). BOSE benadrukt het laag en geeft meer volume aan het geluid, dat dan weer wel. Kwestie van smaak dus.
-20 inch velgen geven aan de auto meer présence zonder veel aan comfort in te boeten (ik had 19 duimers op mijn Cayman S en nadien ook op mijn 997.2 C4)
-PDK is een dure grap, maar m.i. onmisbaar indien dagelijks gebruik; manueel leidt wel tot sportiever rijgedrag (Cayman was manueel).
-Porsche embleem op de hoofdsteunen had ik op de 991 C4: nu niet meer genomen vanwege eigenlijk overbodig (maar wel mooi)
Succes
X
[quote=”vandamme” post=258662]ik snap nie wat dat porsche logo in de kopsteunen zo onmisbaar maakt.
Als je in de auto zit kijk je de verkeerde kant uit om het te zien.En als je buiten de auto staat kun je dat logo enkel maar zien als je buigt, want het dak zit er voor in de weg als je neffst de auto staat.
En als je voor de auto staat, spiegelt het raam meestal teveel om dat logo op kopsteunen te zien.
250 euro.. omdat je zou weten dat het een stoel van Porsche is.. die in een Porsche gemonteerd is. :coolness:
“There’s a Sucker Born Every Minute”
P. T. Barnum[/quote]Ik snap niet dat je persé in een Porsche wil rondrijden terwijl er veel andere, betere en goedkopere merken zijn die meer garantie geven en minder kans op (dure) brokken en die ook nog eens minstens even snel zijn. .
Maar ja, idd, there’s a sucker born every minute.Zijde mee Vandamme? 😉
Ik vind zo’n logo gewoon mooi. Zo simpel kan het zijn. Jij zal wel jouw redenen hebben om met Porsche te rijden, maar de meeste mensen beschouwen jou gewoon zoals ik hierboven beschreef. Verlaag je niet tot hun niveau.Opties, de ene wil ze allemaal en de andere wil er t geld niet aan geven…
Als je t niet hebt, en je hebt het in een vorige wagen gehad, mis je t…
Sensoren allerhande, licht, regen en parkeren zijn leuk.
Carnewal uitlaat, heel leuk.
Verwarmde zetels, nog leuker als je ook in de winter veel rijdt…
Maar ieder moet dat voor zich uitmaken vind ik.Het logo op de zetel is mooi, maar idd om er 250 Euro voor te betalen ? Veel hé ? En idd : zelf merk je er niets van als je aan het rijden bent (de wagen gaat er immers niet beter door rijden). OK, het is net zo persoonlijk als de wagenkleur gaande van standaard naar metaalkleur of “kleur op staal”, maar op zich valt het me wel op dat veel verkopers dit proberen te pushen, wellicht krijgen ze hier een leuke commissie op. Hoe dan ook waardeer ik alle meningen, het geeft eens een kijk op hoe iemand iets langs een andere kant kan belichten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.