Home › Forum › Porsche Talk › Mening bestelling 718 Boxster
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 11 maanden geleden door
Erwin.
-
MakerDiscussie
-
29 oktober 2017 om 18:58
Hallo ! Ik ben volop een 718 Boxster aan het samenstellen en hoop binnen enkele weken de bestelling definitief te kunnen maken. Evenwel zou ik graag feedback krijgen over opties die al dan niet nuttig zijn. Ik weet dat zoiets heel persoonlijk is en dat het voor de ene een must is en voor iemand anders waardeloos, maar toch waardeer ik elke mening. Zijn er zaken die jullie wel (of niet) besteld hebben en waar jullie spijt van hebben dat je ze wel (dan niet hebt) ? Ik weet bv niet of het standaard muzieksysteem voldoende is. Ik ben geen muziekfreak, maar af en toe moet het toch eens luid kunnen staan en dan moet het niet ondermaats slecht klinken. Nog voorbeeldjes waar ik aan twijfel : het design verlichtingspakket (nuttig of niet ?). Verwarmbaar stuur ??? Laat maar horen wat jullie denken.
-
MakerDiscussie
-
Omdat ik begin scheel te zien op het gsm schermpje op de lange duur… 😯
Meer dan 7k bedoel je? :sarcastisch
Het duurde even voor ik het doorhad 😀 😀 😀
Waarom wil iemand eigenlijk nog GPS? Een smartphone met bv Waze lijkt me veel functioneler
vloer tapijten,
ik zou je aanraden om de rubberen tequipment matten te nemen.
cosmetisch , tja, hoe ouder ze worden, hoe minder goed die tapijtjes eruit zien.
duurzamer, rubberen matten slijten bijna niet.
En je hoeft je nooit eens zorgen te maken als je eens ergens op een vuilere plek moet instappen met vuile voeten. Want ze zijn makkelijker schoon te maken.
en ze zijn ook een stuk goedkoper
Zelfs als je je geweldig inhoud, kom je nog op meer dan 10k voor de Essentials :think:
En dan moet je nog ergens een aftermarket of tweedehands set schoenen vinden :wtf:Zeer zeker goed argument dat je naar voren brengt. Momenteel rij ik met een Golf GTI met 230 PK, en rij amper 7000 km/jaar. Ik kan me wel inbeelden dat ik met de Boxster meer toertjes ga doen, zeker in de zomer. Idd, een full Option is leuk, maar hebben we die dingen wel echt allemaal nodig ? Pakweg 30 jaar geleden zaten we met een spartaanse 911 waar niks van elektronische snufjes opzaten, de pure sportwagen dus en dat was ook fun. Bedankt voor je melding, ik hou er rekening mee.
Volgens mij moet je jezelf eerst nog een andere vraag stellen. Waarvoor ga ik de P gebruiken.
Speelgoed?
Dagelijks gebruik?Indien enkel en alleen voor speelgoed doeleinden, zou ik niet gaan voor al de opties zoals cruise control, inklapbare spiegels, GPS e.d.m. Weet dat die opties een paar minute nadat je ze betaald hebt, nog een waarde hebben van 20 tot 30% van hun aankoopwaarde. Bovendien ga je ze weinig gebruiken. Misschien nog een geode vraag voor het forum. Hoeveel uren per jaar zit je in je P? Ik alvast weinig, veel te weinig!
Ik heb op mijn 997 redelijk wat fik fak en weet je, ik laat de CD van de GPS bv niet meer upgraden, cruise control, (zelfs bij het op en neer rijden naar Italie… niet gebruikt, inklapbare spiegels … je wil je speelgoed toch wel zien staan zeker!
Mijn 964 heeft al die dingen niet en … ik mis er nikske van, nada,noppes niete. Een deftig motorgeluid, de kap naar beneden en meer moet een mens niet hebben om gelukkig te zijn!Als het je daily wordt, is de situatie anders. Het aantal uren en km’s dat je P gebruikt zal dan hoger liggen en dan kan je jezelf wel wat extra toezeggen.
Een uitzondering en ik denk dat dit nog niet aangehaald is… een deftig alarm. Lojack, stuurstang, .. etc. Daar zou ik niet op beknibbelen. Evenals op een deftige verzekering. Ene Rollie is hier voor mij “de man” om je hierbij te helpen. Enne … ik krijg geen commissie he. Gewoon uit Eigen ervaring!!!
jaja, de marketingmensen doen hun best om behoeftes te creëren bij de klanten hé 🙂 4 led-lampjes in de koplamp, een pak geld hiervoor vragen en toch willen mensen het. Vreemd, maar goed. Helaas volgt de portemonnee niet altijd mee, maar bon, als je binnenin zit dan zie je de lichtjes toch niet, blijf je een fantastisch rijgevoel hebben en je hebt er het raden naar wat anderen denken. Bedankt voor de meningen alvast.
250 Euro is peanuts. Da’s niks op zo’n bedrag. Als de verkopers daarop moeten rijk worden qua commissie mogen ze hier altijd een boke met choco komen eten. Doordat het zo goedkoop is en doordat zo’n logo, ook al is het niet in your face, mij op ‘n onbewaakt moment toch een goed gevoel kan geven neem ik dat. Ik dacht wel dat ‘t onlangs veranderd is en dat je zo’n logo alleen nog maar kan aanvinken als je er ‘n duur lederen interieur bij neemt. Dan mogen ze hun logo in hun :ass: steken. Zo’n goed gevoel geeft het me ook niet + ik ben allergisch aan die soorten koppelverkoop. “je kan die optie (die iedereen wil) nemen maar dan MOET je ook die, die en die optie nemen”. Niet met mij. Ik kan ook zonder logo.
En ja hoor, dat logo is idd maar een lap leer door een press te steken en da’s easy money voor hen, maar als ik de prijs zie van sommige opties verdienen ze daar nog veel easier money. De “Sportchrono” op het dashboard is ook maar een veredelde kookwekker en toch is het voor velen ook een must have. Kost ook iets meer dan 250 Euro. Maar die staat in ‘t midden van ‘t dashboard en dat ziet buurman en dan is het money well spent zeker?
Smaken en de mensch, je kan er niet aan uit.
Inklappende spiegels? De “winst” qua breedte is idd marginaal klein, en toch word je er op aangekeken als je ‘t niet neemt. Bovendien ziet je auto er verschrikkelijk lelijk uit met die ingeklapte spiegels, maar kijk, “ze” hebben het “ons” kunnen wijsmaken dat we niet zonder kunnen. Ik kan in elk geval wel zonder.
Regensensoren. De eerste, midden jaren ’90, waren idd verschrikkelijk slecht, maar nu vink ik het ook graag aan, als het tenminste geen stukken van mensen moet kosten.
Parkeersensoren zijn ook altijd handig, maar als een camera een paar honderd Euro meer kost zou ik ook die kost maken. Piep, piep, piep, tegenover het gewoon “zien” is dag met nacht.
Dus ja, ik neem ook best wel wat extra opties, zolang het maar geen achterruitwisser is (want sommige zouden ‘m zelfs op een Boxster pleuren)Bedankt voor de goede tips. Ik heb alvast een nieuwe afspraak voor a.s. zaterdag en neem zeker de tip ter harte om al rijdend de verschillende audiosystemen te aanhoren. Geef toe, een goei muziekje kan veel plezier geven tijdens het rijden, niet ? Koeling vd zetels stond ook al op de optielijst, al meerdere goede feedback over gekregen. En blijkbaar heeft Sven Gatz het licht op groen gezet om DAB tegen 2022 volop te laten draaien. Lijkt ver weg, maar is amper 4 jaar..
Elecktrisch inklapbare buitenspiegels –> Voor de steeds smallere parkingplaatsen interessant
Die spiegels op een cayman steken toch bijna niet uit tov het body van de wielkassen?
Het is niet zoals normale auto’s die even breed zijn over de lengte van de auto.Hoeveel steken ze uit? 5 cm??
Zoals je zegt, nogal persoonlijk.
Ikzelf vind de sport plus stoelen er zoveel beter uitzien met die schouderpads, was dan ook een optie waarnaar ik in mijn tweedehands zeker op zoek was. Dat, samen met cruise control en automatische airco (ja, er bestaat nog iets als een airco waarbij je geen temperatuursetting hebt: zie hier!).
Verder vind ik op de nieuwe modellen de chromen raamomlijsting ook echt top (zeker op een donkere exterieurkleur), en een upgrade van de koplampen waarmee je de signature 4-punts leds krijgt.
Parkeersensoren zijn ook een must, van binnen zie je niet goed waar die kont precies stopt. (Camera vind ik dan weer niet nodig.)Zetelverwarming zat er bij mij niet op, maar zou ik zeker ook selecteren op een nieuwe, samen met de koeling.
Navigatie blijkt vandaag ook nog niet standaard te zijn, ik denk dat dit ook een niet te missen optie is, al is het maar met oog op latere verkoop. (+ wie wil er nu met zo’n zuignap op zijn voorruit rondrijden in een nieuwe auto?)
DAB zeker nemen, want als je dat later moet inbouwen trekt dat toch op niks (trage dension kit, die zich voordoet als cd-wisselaar of USB stick, werkt voor geen meter zoals je ‘t wil!)
In dat opzicht moet je waarschijnlijk ook gaan voor de meest uitgebreide connect zaken.Tja audio, gaan testrijden met de verschillende systemen (niet gewoon luisteren in de showroom), en afwegen hoeveel je bereid bent uit te geven. Heel persoonlijk, en heel divers ook (basic versus Burmester scheelt zowaar €4300…).
Geniet van de samenstelling, dat vind ik één van de leukste momenten voor het effectieve rijden in je bolide!
ruitenwissers die automatische beginnen te werken.
In mijn ervaring altijd te vroeg en te veel of te weinig.. Ik vind het irritant en heb zelf liever controle.
Ik ben er qua autotechniek even 24 jaar tussenuit geweest, maaruh wat doet die regensensor? Zeggen dat het regent of weigert hij dan te starten en blijft ie dan binnen staan ofzo? :drink:
Opties zijn persoonlijk.
Mijn vorige had geen logo op de kopsteun en de huidige wel. Eerlijk gezegd valt het logo mij niet op als ik in of uitstap noch als ik er in zit.
Sportuitlaat is wel een vereiste. :music: Zetelverwarming ook en ik moet zeggen dat ik ook gebruik maak van de zetelkoeling wanneer het echt warm is. Stap je uit de wagen met een droge rug. 😆
Geluidsinstallatie….tja…is in mijn ogen bullshit in een auto en al zeker in een cabrio. De mijne heeft een Bose maar als je open rijdt en bij een zekere snelheid verdwijnen de bassen ook als sneeuw voor de zon. Is enkel interessant als je Johnny’s gewijs met open kap langs de terrasjes wil cruisen. :happy:
20″ velgen zijn ook de max. (Samen met PASM). De beugels achter de hoofdsteunen in koetswerkkleur is duur maar geeft het geheel bij open kap net dat ietsje meer.
Cruisecontrole als je lange afstanden moet afleggen op de snelweg.
Bluetooth.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.