Mening over een Boxster

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mening over een Boxster

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    Wat denken jullie van deze Boxster

    Bwj 1997
    CC 2.5
    Automaat
    KM 161.000
    Prima staat
    Vraagprijs 9.900 euro

    Ik heb ergens op het forum gelezen, geen te kopen van voor Bwj 2000, alsook dat de problemen beginnen bij 100.000 Km.

    Kan mij iemand advies geven ?

    Dank bij voorbaat,

    Benny

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • Gelijkvormigheidsattest – COC

      Elk voertuigtype dat gebouwd of ingevoerd wordt in België wordt gehomologeerd door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer in een proces-verbaal van goedkeuring (PVG). Het Belgisch gelijkvormigheidsattest bekrachtigt dat het voertuig goed en wel beantwoordt aan de beschrijving van het PVG. Het Belgisch gelijkvormigheidsattest wordt afgeleverd door de constructeur of de officiële mandataris bij de aankoop van uw wagen. Daarom bestaat het document onder verscheidene vormen en kleuren naargelang het merk van het voertuig.

      Sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest verplicht vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC).
      (zie http://www.goca.be )

        Kon er vanaf 1992 op vraag ‘van’ geen gelijkvormigheidsattest afgeleverd worden ?
        Ik neem aan dat vanaf lancering boxster dit standaard was .

          Via onze club, De Porschisten, kregen we info over een Boxster 2.5 die te koop is.
          Omdat ik er hier geen verlengstuk van Kapaza e.d. wil van maken, zal ik de info via pm of mail doorsturen indien er belangstelling zou zijn.
          Het betreft een zilverkleurig exemplaar, lederen interieur, zou van 1ste eigenaar zijn, 103.000 km op de teller.
          Voor alle duidelijkheid, het is geen wagen van een clublid.

            Mijn ’97 had een COC dus ik zou zeggen: altijd.

              Hoi,

              weet er iemand vanaf welk bouwjaar de Boxster een Europees gelijkvormingsattest heeft ?

                Succes met je zoektocht .
                2 zaken die mij een beetje doen aarzelen ,2.5 uit 1997 en de 160000 km .Iedereen weet hoe hoger de kilometerstand is hoe groter de KANS op een probleempje of defect .

                  met die velgen onder de auto zou ik toch niet gerust naar de technische controle vertrekken, ze werken echt als een rode lap op een …
                  velgen of banden mogen niet uit de wielkast steken (op foto moeilijk te zien, maar zeker een randgeval achteraan) en het spoor van een personenauto mag niet meer dan 2% verhoogd zijn tov origineel. Ook dat zal hier op de achteras een probleem geven.

                  maar goed, dat is van weinig belang voor de TS. als de auto verder goed is, dan zijn een stel wielen snel verwisseld.

                    TUV keuring zou voldoende moeten zijn voor heel Europa, maar daar wij in België wonen en ze hier denken dat alles nog een extra regeltje of wetgeving nodig heeft, is TUV hier niet voldoende. 🙄 Begrijpen wie begrijpen kan…

                      Denk je dat deze achterlichten en velgen problemen gaan geven ?
                      Ik dacht altijd dat de Duitse TUV keuring strenger was dan hier in België.

                        [quote=”de_koen” post=140896]achterlichten moeten enkel E keur hebben en indien geen reflector plak je er bij op de carrosserie. [/quote]

                        Waarom moest ik dan een paar jaar ( 7-8 ) geleden een GOCA-attest hebben voor mijn achterlichten?
                        E-keur stond op beide achterlichten ingegoten maar was niet goed genoeg voor de keuring. 😕
                        Ben ik toen dan verkeerd geïnformeerd?

                          knappe wage, bovendien garantie zie ik, why not? Heb ook een boxster en heb tot nu enkel wat prutsjes gehad maar motor is oké, hout vasthouden, en heeft net de 100 000km overschreden. Als hij er meer heeft en de onderhoudshistoriek klopt dan zou ik durven. Als ze klopt hé. Bovendien zijn alle lastige punten al vervangen als hij er 160 000 heeft. Zelf heb ik ook in Duitsland gezocht maar ben toch in Belgie gebleven. Invoeren is niet zo moeilijk, gewoon bij toer en taxi in Brussel speciaal formulier gaan halen, wel de nodige papieren van de vorige eigenaar zoals gelijkvormigheidsattest, en met garage nr platen naar keuring gaan, kost je ongeveer 0.5€ voor formulier en de platen hangt af van garagist tot garagist. Vriend of geen vriend. (ga naar Halle vlaams brabant voor ct) zijn best oké en helpen je graag vooruit. Ben je nog niet zeker ga dan in putje ardennen ergens naar de keuring.

                          Hopelijk vind je nog je wagen van je dromen of heb je hem al.

                          grtz 😀

                            [quote=”WES-RS” post=140884]Achterlichten hebben een GOCA-attest nodig, de wagen is van Duitsland dus gaat het juiste document niet hebben = afkeur.

                            Of vergis ik mij hierin?[/quote]

                            ge vergist u…
                            achterlichten moeten enkel E keur hebben en indien geen reflector plak je er bij op de carrosserie.
                            Velgen zie ik ook geen reden tot afkeur, bandenmaat kan ik zou niet zien…

                              Geen flauw idee waar je het over hebt RODONDO… :engeltje:

                                [quote=”WES-RS” post=140857]Ik dacht dat je geen 2.5 wou maar een 2.7 of 3.2?

                                Lastig hé Wes, iemand die van gedacht verandert tijdens de zoektocht ! :happy: :mrgreen:

                                  Achterlichten hebben een GOCA-attest nodig, de wagen is van Duitsland dus gaat het juiste document niet hebben = afkeur.

                                  Of vergis ik mij hierin?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.