Met de 917 onderweg

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Met de 917 onderweg

• Maker
    Discussie

• 911-lover
    Deelnemer

Dit zou volgens de info de enigste Porsche 917 zijn die een stratentoelating heeft .

Porsche avait fait une seule Porsche 917 street version pour le Comte Volpi (Martini) Une ancienne version course ex Le Mans a était homologuée “route” par le TUV allemand dans les années 76-77

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Anoniem

Ik weet niet of dit dezelfde is maar Graaf Rossi, baas van Martini Racing had bij Porsche een 917 (917.030) besteld voor op de baan. Deze wagen was zilver en was ingeschreven in Alabama nummerplaat 61-27737.

De wagen was de eerste sportwagen ter wereld met ABS.
          De wagen verbruikte op de autostrade 30l/100km.

Wat me wel opvalt is dat de 2 917 iets anders zijn van detail. o.a. de spiegels, nummerplaat, reflector naast achterlichten, uitlaat, scoop bovenop het dak….

Mss zijn er wel 2 ingeschreven geweest 😉

😀

Geen probleem hoor 😉

In elk geval bedankt voor de verdere uitleg omtrend dit bedrijf .
            Zo heb ik (en velen denk ik) weer iets bijgeleerd

[quote=”911-lover”:35ici0r1]Het linkje van de website stond ook in mijn reply 🙄 😉 [/quote]

Oeps, niet gezien 😮

Het linkje van de website stond ook in mijn reply 🙄 😉

Voor de geinteresseerden hierbij de website van freisinger

http://www.freisinger-motorsport.de/

Een bezoek aan dit bedrijf doet je even wegdromen.
                  Freisinger zelf heeft een privé verzameling van zeldzame Porsches die je niet vlug tegenkomt.

De stock is inderdaad enorm, mede door een fabrieks stock op te kopen in de jaren ’60 van de oudere Porsches.

De restauraties zijn inderdaad niet voor iedereens budget maar je spreekt dan wel over absolute top.

Alles gebeurd in eigen huis en zou er toch (hetgeen onwaarschijnlijk is) een onderdeel niet meer beschikbaar zijn dan wordt het gemaakt.

Zelf zijn ze 3x wereldkampioen geweest.
                  Hun specialiteit is dan ook het tunen van Porsches uit heel de wereld.

Ze zijn juist verhuist naar een grotere locatie nog niet vermeld op hun website.

Ik zag toevallig dat er in Mei van 2007 ook even een topic werd geopend over Freisinger:
                  https://porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?t=3420&highlight=freisinger

lezers van de Franstalige Porsche-tijdschriften zoals Flatsix en dergelijke zullen de naam beter kennen, omdat hij vaak met advertenties er in staat, of geïnterviewd wordt. Die man staat ook bekend als een van de beste restaurateurs van oude racePorsches… maar liefst voor diegenen die een onbeperkt budget hebben… 😯 Is onwaarschijnlijk welke wisselstukken die man allemaal liggen heeft; zo hebben ze oa een foto getoond van een workshop waar aan de muur allemaal reservemotorkappen van 917’s hingen; fabrieksorigineel!!! 😯

Ik dacht dat ik een Porschefreak was , maar zonder “Google” te raadplegen zei me die naam toch niets

[quote=”911-lover”:1dp0z5z4]Die 917 zal zeker in de handen van een gelukkige zijn . 😉 [/quote]

Eigenaar is nog steeds “Freisinger” in Duitsland.
                        Onder de Porsche freaks welbekend.

op youtube staat ergens een filmpje van zo een wagen die in het straatverkeer rijdt… pas dan valt op hoe verschrikkelijk laag die auto’s wel zijn ivm normale auto’s…

ken

[quote=”911-lover”:3cchh71a]
                            Die 917 zal zeker in de handen van een gelukkige zijn . 😉 [/quote]

dat zal wel zijn ja 😉 )

Aan de wagens in het verkeer te zien wel .
                              Die 917 zal zeker in de handen van een gelukkige zijn . 😉

Hoe oud zouden deze foto’s zijn , 25 jaar of ouder ?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.