Met de (classic) Porsche op reis! Maar hoe?

Home Forum Porsche Uitstappen Met de (classic) Porsche op reis! Maar hoe?

• Maker
    Discussie
  • Eerst het slechte nieuws.
    Gezien minder aangename (zakelijke) vooruitzichten, ben ik spijtig genoeg genoodzaakt om de 930 in de verkoop te zetten, na enkel een kleine 1,5 jaar in bezit te hebben. Er komt waarschijnlijk wel een andere 911 in de plaats, die beter in mijn budget past, waarschijnlijk een 3.0 of gelijkaardig. Toch zal het met pijn in het hart zijn..

Om de pijn te verzachten wil ik er nog een laatste mooie roadtrip mee maken. Mijn vriendin is alvast mee met het idee! :applaus:
    Plan is om een 10 tal dagen richting de Franse en Spaanse kust te trekken om tot rust te komen en te gaan golfsurfen. Biarritz, San Sebastian, Zarautz en Mundaka behoren tot de opties. Met een (of meerdere) stops ergens tussenin. :driver:

Maar hoe doe je dat? Ik zoek uiteraard naar een hotel met privé parkeergelegenheid. Gezien de prijsontwikkelingen van de laatste jaren en de diefstal verhalen van klassiekers neem ik aan dat voorzichtig zijn geen overbodige luxe is.

Er zijn zoals ik lees wel mensen die het ook doen hier op het forum. Nuttige tips van ervaringsdeskundigen?
    Of aanraders voor stops onderweg hoor ik graag!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • En we wachten nog steeds op een reis verslagje en foto’s natuurlijk .En hoe is het verder gegaan met de verkoop van de P of heb je u bedacht 😳

En we wachten nog steeds op een reis verslagje en foto’s natuurlijk .En hoe is het verder gegaan met de verkoop van de P of heb je u bedacht 😳

Beetje laat maar ja is een disclock.

Beetje laat maar ja is een disclock.

Ik sluit me aan bij wat Patrickvb schrijft , ik heb zo al enkele malen naar zuid Frankrijk gereden en boek ook mijn hotels via booking.com daar zie je of er parking voorzien is en bij twijfel kan je nog steeds contact opnemen met het hotel . Wij rijden zelden de groene routes maar de nog (kleinere )wegen , en deze zijn veel vlotter te rijden en hebben meestal geen rotonde of lichten om de 2-3 km . Het is natuurlijk een beetje plannen en zoeken opvoorhand . Succes met de trip en hopelijk brengt deze je alsnog op andere gedachten om je P te verkopen !
              Post in alle geval een verslag indien mogelijk met beeldmateriaal .

@Johan991: Borgstelling is geen optie. Zonder al te veel in detail te willen treden, om een aantal redenen heb ik beslist om de samenwerking met mijn zakelijk partner stop te zetten, met een inkomensverlies als gevolg.
                Prioriteiten liggen momenteel dus elders dan de 911. Beslissing voor mezelf gemaakt. Walk en don’t look back.

Dat stalen stuuromhulsel wat is dat juist en waar vind ik dit? Is dit zo’n Disclok?

Om uw route te maken die je zelf wil kan ik je ten zeerste de GPS van Garmin Zumo aanbevelen. Deze is er speciaal voor moto’s en auto’s. Hier zit een programma bij waarmee je op de computer je route zelf kan ingeven. Ik heb de mijne al zeker een jaar of 10 (Zumo 550, al oud dus maar perfect werkend) en werk met het programma mapsource om de route samen te stellen, zeer eenvoudig, ingeven in je GPS en rijden maar, zonder op al die landkaarten liggen te kijken.
                  En zoals hierboven reeds beschreven, de binnenbaantjes in Frankrijk zijn geweldig en soms kan je er uren rijden zonder ook maar iemand tegen te komen.
                  En ook ik gebruik Booking.com om mijn dagelijkse hotelletjes te boeken.
                  Veel reisplezier gewenst. :driver:

Kan je de 930 niet als borgstelling (met een taxatie en omniumverzekering ) gebruiken tot de zaken op orde zijn ?

Als extra beveiliging heb ik een stevig volledig stalen stuuromhulsel gekocht welke “hit en run” dieven moet afschrikken. Niet goedkoop maar volgens de reviews het beste .

indien u een reisbijstandverzekering van Alliantz heeft kun je deze uitbreiden voor 60 € per wagen op voorwaarde dat deze op hetzelfde adres is ingeschreven. U kan DD , venootschapwagens , wagens van de kinderen en oldtimers panacheren naar keuze.
                        Dan hebt u een dekking voor gans Europa !

@ Drip: idd geen overbodige luxe want bijv. de standaard dekking van Marsh is beperkt tot 300 km buiten Belgie, maar de gekende pechverhelpingsdienst biedt zeer betaalbare autoreisverzekeringen aan de je zelfs online kan afsluiten. als je er op vast loopt, stuur me maar een PB
                          @ PatrickVB: idd heerlijk old skool rijden op basis van kaartgegevens, alleen laat ik de GPS altijd gewoon meelopen, het irritante vrouwenstemmetje komt me altijd waarschuwen als ik, afgeleid door het spetakel van het landschap, de lokale snelheidsbeperking niet respecteer.
                          @ Filip7: fijne afscheids-trip gewenst en jammer van de 930 !!! al snap ik niet dat je hem voor die reden verkoopt en toch een andere aanschaft. met wat tegenslag koop je andermans miserie en gaat daar ook geld in kruipen op er fatsoenlijk mee te kunnen rijden

Vooraf de route uitstippelen is uiteraard belangrijk. Indien je secundair gaat rijden, wat veruit het tofste is, beperk de afstand dan tot maximaal 400 km per dag. Zelfs dat is op secundaire weg een flinke boterham op je bord. Vergeet niet dat je al eens tegenslag kan hebben: omleiding, file, drukte in stadscentra… waardoor het halen van je volgende bestemming opeens veel minder evident kan worden. Maar normaal is het zalig :driver: op de secundaire wegen van Duitsland of Frankrijk.

Ik rij normaal zonder gps, maar met een uitgeprinte route op papier. Die haal ik bv. bij routenet.be maar andere sites zijn even goed.
                            Je kan ook kleine detailkaartjes mee printen. Een goede detailkaart behoort tot de standaarduitrusting. Reizen ‘the old fashioned way’. Ik kan het iedereen aanraden. :up:

Keuze van de hotels doe ik meestal via booking.com. Voordeel dat je vlot zoekt in functie van bepaalde regio. Meestal betaal je gewoon ter plaatse. Parking uiteraard belangrijk, maar comfort, eventueel zwembadje, staan bij ons zeker ook op het verlanglijstje.

Ander heikel punt: bagage. De madam denkt soms dat we met de break op reis zijn ipv met de boxster. ruzie
                            En het laatste minpuntje: op de tussenstations is het nutteloos al je bagage uit te pakken. Soms geeft dat aanleiding tot enig zoek- en scharrelwerk: ‘Waar zat dit of dat kledingstuk al weer?’ ❓

Veel succes, en …. hou ons zeker op de hoogte.

[quote=”Drip” post=209044]
                              Maar mijne heeft een O-plaat en ik dacht om een extra verzekering en takeldienst voor 2 weken te nemen, bestaat zo iets nog?
                              …[/quote]

Ik wou mijn DD extra verzekeren voor de periode van een vakantie in maart, maar dit was niet meer mogelijk.. Volledig verzekeren was de enige optie en dit is dan voor een jaar..

XXX

Da’s slecht nieuws Philip, daar ga je altijd spijt van hebben. Maar ja, zulke keuzes maak je zelf.
                                Beter nieuws is de trip.
                                Ik ga dat hier even volgen want is september ben ik ook weg met mijn 11je van ’84 richting Toscane.

In eerste plaats, hotels met een degelijke parking, onontbeerlijk!
                                Niet te veel autostrade nemen en genieten van de kleinere wegen, zoals in Luc zijn topic: de route uitstippelen is zeer belangrijk en een deel van het plezier.
                                Maar mijne heeft een O-plaat en ik dacht om een extra verzekering en takeldienst voor 2 weken te nemen, bestaat zo iets nog?

Succes

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.