Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Met de Porsche op reis …
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 11 maanden geleden door cabrio ’87.
-
MakerDiscussie
-
13 februari 2007 om 17:01
Ik speel met de gedachte om met mijn 3.2 van 85 naar het zuiden van frankrijk te rijden deze zomer. Is dit te risceren, of is het veiliger met een auto van die leeftijd toch maar hier “in de buurt” te blijven?
Uiteraard heb ik geen zin om 1000 km onder ons belgenland met een auto te staan die niet meer start omwille van een doorgebrande sensor bv hé ( wat ik deze zomer heb meegemaakt )Iemand enige ervaring met zulke afstanden te rijden met een 3.2 ? Bepaalde maatregelen die ik moet treffen uit voorzorg?
-
MakerDiscussie
-
Toch wel hoor. 😉 Vorig jaar nog via Reims naar het zuiden gereden. Voor de eerste 400 km gaf de boordcomputer een gemiddelde snelhied van 154 aan, en dat met de dieselstoof…
Heb zo ‘n paar jaar geleden (de goeie ouwe tijd) eens de Péage van net over de grens, tot vlak voor de pérefirique (is net 100km) aan ‘n gemiddelde gedaan van 161km/u…
Denk nie da’k het nu nog zou moeten proberen…[quote=”MichM3″:33fkmk9o][quote=”liev930″:33fkmk9o]
reistijd vanonze vrienden met een 993 St-Tropez- Rekkem ; 9u00
ik heb er 11u00 overgedaan met den speedster.[/quote]Nice – Brussel via Parijs met de Alpina => 10u…m’n leukste rit ooit! 😉
@ Stef: Ik ben zelf ook verknocht aan Z-Frankrijk…quel pays![/quote]
Zo heb ik 14 jaar geleden i[size=59:33fkmk9o]n mijn zotte jaren [/size]Antwerpen – St Raphael (kleine 1200km) gedaan in 8 uren met mijn Golf MK1 GTI. Wel ‘s nachts gereden EN koplampen geel gemaakt 😉
[quote=”liev930″:283mn0zo]
reistijd vanonze vrienden met een 993 St-Tropez- Rekkem ; 9u00
ik heb er 11u00 overgedaan met den speedster.[/quote]Nice – Brussel via Parijs met de Alpina => 10u…m’n leukste rit ooit! 😉
@ Stef: Ik ben zelf ook verknocht aan Z-Frankrijk…quel pays!
[quote=”cabrio ’83”:3taq1162]ik heb het in oktober ook nog gedaan met mijn SC-ke uit 83.
opletten bij de peages want ze kijken nu ook naar den tijd tussen de 2 peages: als die te kort is… waart gij te rap 😉 [/quote]…ik heb dit al meermaals gehoord, maar ben benieuwd welk stukje weg dat dat dan wel mag zijn…vorig jaar was ik voorbereid om te mogen betalen want ik zat er way-beyond over…toch heb ik geen opmerking gekregen 🙄
[quote=”liev930″:15zhqxnx]gewoon doen man. 😀
als het kan ga ook nog eens in oktober (Porsche paradis),gewoon super en niet te druk meer aan de cote d’ azur.
.[/quote]Goed , dan valt het dit jaar niet samen met de Herfstrit en kunnen jullie eventueel hier ook aan deelnemen 😉
gewoon doen man. 😀
als het kan ga ook nog eens in oktober (Porsche paradis),gewoon super en niet te druk meer aan de cote d’ azur.
het enige minpunt !!! de P achterlaten op de parkings en s’ avonds wanneer we terugkeerden van restaurant naar ons hotel.
(ieder dag waren we wel gevolgd door die” snotapen ” ……. losrijden ga je zeggen !! nee hoor ,ze kwamen van alle kanten uit. onze vrienden zijn
zelfs overvallen geweest door twee kerels met een zware enduro.-omgeving Mougins-)wij hebben het gevraagd aan de péage of ze U echt kunnen beboeten hierop. hun antwoord was nee. daar de autosnelwegen uitgebaat worden
door een privé firma en niets te maken geeft met den” police ”
wel opletten dat ze u niet lazeren.,indien U ziet dat je gelazerd bent,direct eerste parking of uitrit nemen (want daar staan ze meestal met hun moto
om de achtervolging in te zettenop buitenlanders.)parkeer ver van hen als ze er staan (bijzitter voor uw nummerplaat laten staan )en loop naar hen toe. vraag de nummer plaat aan de police. meestal weten ze het niet!
ze seinen meestal “” bvb. Belgische Porsche cabrio grijs””. Dit is dan spijtig meneer de Police ‘au revoir 😀 D D D
nog een tip(je) ; rij altijd traag tussen laatste afrit en péage -daar staan ze eerder en je kan niet meer ontkomen.-reistijd vanonze vrienden met een 993 St-Tropez- Rekkem ; 9u00
ik heb er 11u00 overgedaan met den speedster.Zoals hier eerder al aangegeven: neem een goede reisverzekering (europ assistance of zo) en je kan met een gerust hart vertrekken.
Amaai dit gaat snel 😀 en blijkbaar allemaal possitieve reacties…
Het is inderdaad zo dat je evengoed met een nieuwe wagen in panne kan staan hé, maar heb het maar voor in een vreemd land met een 20 jaar oude Porsche hé 😕
Luc, de remmen zouden toch in orde moeten zijn. Deze zijn vorig jaar nog door jou vernieuwd 🙂 Zoiezo zou ik hem nog wel eens binnen doen voor onderhoud en nazicht.
Tot een tijd geleden was ik gewoon super zeker van mijn wagen. Tot hij in de zomer ( ik heb hier ergens gepost denk ik ) ineens weigerde te werken. Wat bleek achteraf, een doorgebrande sensor… Ja, heb dat voor in Frankrijk en leg het ginder maar eens uit hé 😕
Daarnaast lijkt het mij gewoon een super ‘Road Trip’ 8)
[quote=”cabrio ’83”:1vtg5601]ik heb het in oktober ook nog gedaan met mijn SC-ke uit 83.
opletten bij de peages want ze kijken nu ook naar den tijd tussen de 2 peages: als die te kort is… waart gij te rap 😉 [/quote]Dat doen ze al heel lang hoor. Vooral tijdens het vakantieseizoen zie je meer dan één gandarmerie karretje aan de tweede peage’s staan.
Den truk is om na de eerste peage goed door te geven en tussendoor even te stoppen en rustig iets eten of tajse koffie drinken.[quote=”911-lover”:1vtg5601]Ik zou het ook doen.
Ik had een heel andere herinnering van Frankrijk die ik volledig heb moeten herzien na het ritje naar Zuid Frankrijk met Mich afgelopen jaar.[/quote]Koen toch! Frankrijk is een zalig land om op reis te gaan. Ok, je betaalt er voor het gebruik van de snelweg maar die zijn dan meestal ook goed onderhouden! [size=59:1vtg5601]Kunnen ze hier in Belgie nog ieens een voorbeeld aan nemen[/size]
Een van mijn favoriete bestemmingen… Cote D’Azur, de Camargue…..hmmm….een pastis en de middenlandse zee als decor“Leven als God in Frankrijk”, die uitspraak komt ergens van hé
Ik zou het ook doen.
Ik had een heel andere herinnering van Frankrijk die ik volledig heb moeten herzien na het ritje naar Zuid Frankrijk met Mich afgelopen jaar.ik heb het in oktober ook nog gedaan met mijn SC-ke uit 83.
opletten bij de peages want ze kijken nu ook naar den tijd tussen de 2 peages: als die te kort is… waart gij te rap 😉😆 😆 Ik betaal dat altijd met Viza dat gaat sneller en makelijker, ik gebruik mijn viza ook enkel daarvoor. 8)
Ik ben er al in geslaagd om wat kleingeld te laten vallen als ik het de kassierster wil geven. Probeer dan maar eens je deur open te doen en dat geld op te rapen 😀 oops:
[quote=”MichM3″:2icqdioh]Hebben jullie het ook steeds zo lastig aan de peages met de Porsche? [/quote]
idd nog een voorbeeld zijn de betalende parkings met slagbomen 😉
Het is inderdaad moeilijk om de velgen niet te beschadigen.
Denk dat het wel meer vookomt bij porscherijders.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.