Met de Porsche op reis …

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Met de Porsche op reis …

• Maker
    Discussie
  • Ik speel met de gedachte om met mijn 3.2 van 85 naar het zuiden van frankrijk te rijden deze zomer. Is dit te risceren, of is het veiliger met een auto van die leeftijd toch maar hier “in de buurt” te blijven?
    Uiteraard heb ik geen zin om 1000 km onder ons belgenland met een auto te staan die niet meer start omwille van een doorgebrande sensor bv hé ( wat ik deze zomer heb meegemaakt )

Iemand enige ervaring met zulke afstanden te rijden met een 3.2 ? Bepaalde maatregelen die ik moet treffen uit voorzorg?

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
    • Hebben jullie het ook steeds zo lastig aan de peages met de Porsche? Ik raak bijna ni aan de knop om een ticket te pakken en ik heb schrik dat als ik dichter tegen de kant rijdt, m’n velg beschadig…de mensen achter me hebben al fameuze toestanden gezien vrees ik…candid camera waardig 😳 …De Z4 is al even “praktisch” op dat gebied…Waarom zetten ze die knop ni wat lager??!!!…of waarom laten ze die knop ni wat verder naar buiten komen… 😥

…heb ik nu echt zo’n korte armen dan?? Ok, ben ni van de grootste maar soit…Eigenlijk zijn de peages de enige momenten met een sportwagen dat ik vloek…hoop dat het ni alleen aan mij ligt 😉

… 😆 😆 😆

men pa heeft nog met 2.4 naar zuiden van spanje gereden in een dag 😀 !:

Eventueel gewoon ‘n europese bijstand afsluiten, voor die paar euros heb je hopen gemoedsrust 🙂

Ben vorig jaar met de 968 naar Leipzig en Genève geweest.
            Op reis gaan met de Porsche, dat zijn momenten die je nooit vergeet.

hoi, ik ga met kennis van me dit jaar ook naar zuiden van frankrijk ik met 964 en kennis met boxster, eerst eens binnen doen voor nazicht en dan gewoon vertrekken. met een nieuwe wagen kan je ook ergens in pan staan .gewoon doen jonge 🙂 porsche dient voor te rijden

Mooi verbruik Luc! Vermoed dat dit met je vorige motor, de 3.2 was ?

Het zijn nu eenmaal zeer betrouwbare motoren hé

Ik ben 3 jaar geleden met mijn 3.2 vertrokken naar spanje ( costa del sol ) en dit zonder naar de wagen te zien. Gewoon ingestapt en weg en ik had en verbruik van ongeveer 8 liter tegen 160km constant en geen pan dus doen juist zien dat de remmen goed zijn dat is alles.

Doen!

uiteraard weet jij het beste in welke staat je wagen is maar zelfs met een splinternieuwe wagen kan je ook in panne staan hoor.

Zelfs met mijn S van ’77 zou ik hier geen moment over twijfelen.

ben zelf vorig jaar met een 3.2 van ’86 naar Le Mans Classic gereden…’s avonds om 20u vertrokken en de volgende middag teruggekomen…wagen had dus op minder dan 24u 1100 km gereden. De 3 weken ervoor had hij stil gestaan en het enige wat ik gecheckt heb voor vertrek was het oliepeil.

Het komt erop aan welk ‘gevoel’ je bij je 3.2 hebt…ik had 100% vertrouwe, in de mijne en had enkel schrik van een lekke band. Als jij ook een goed gevoel hebt, dan mag je ni twijfelen. Je krijgt er enorm veel voor terug en ik heb genoten van die rit!!! 😉

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.