Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Mezelf even voorstellen
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 8 maanden geleden door Rodenburg.
-
Nadat mijn garage was ondergelopen heb ik besloten een (nieuwe) andere P aan te schaffen
Het is een 964 C4 van 91 geworden. Terug een amerikaan die volledig origineel is. Niet herspoten met mooi interieur, enkel de radio ga ik met tijd eens vervangen. Er staan 75mil op de teller aantoonbaar met carpas en facturen.
In het rood is zo’n 964 altijd mooi en nu ” bovengronds stallen ” toekomstgericht
veel plezier
Goeie keus, en een veel (langer) plezier met en van deze is je gegund!!
ps. Bizar, wat een plas water zeg!!
Mooi exemplaar!! En hoe ziet de achterkant er uit met het derde stoplicht?
De wagen staat terug ondergronds, ik ben wel aan het zoeken naar iemand die een batterij kan plaatsen bij de pomp die in werking treed als er elektriciteits panne is. Kent hier iemand die dit doet ?
Ik heb het derde remlicht eraf gedaan, ik vond die ufo er niet mooi op
Die meter water pomp je zo maar niet weg (waar naartoe?) als het komt, zou je toch denken of ben ik nu naief?
[quote=”Rodenburg” post=284679″]… Ik heb het derde remlicht eraf gedaan, ik vond die ufo er niet mooi op.
[/quote]
+11,5 meter pfff in een garage goed voor 5 auto’s heeft de brandweer vier uren gepompt. Alles moet naar hoger gelegen straat. Bij normaal of het mag zelfs stortregenen is alles berekend dat mijn pomp die hoeveelheid kan wegpompen. Maar, er mag natuurlijk geen elektriciteits panne zijn. Daar mijn vraag voor een ups systeem, maaar ik vind niemand die de werken kan/wil doen
1. UPS om een korte onderbreking te overlappen. (Overbrugging onderbreking is afhankelijk van de autonomie van de UPS). Maar wat als je niet thuis bent?
2. Generator automatisch laten opstarten wanneer de helft van de autonomie van de UPS bereikt is.Dit is schakel technisch uit te voeren of een soortgelijke module bestaat reeds.
Een elektrieker met wat verstand kan dit probleemloos uitvoeren.Ik heb spijtig genoeg hetzelfde meegemaakt in 2016 3 wagens kopje onder, gigantische schade aan collecties en de volledig ingerichte benedenverdieping vernield. Als architect heb ik vele experts aangesproken over de best mogelijke oplossingen. Probleem van UPS is dat hij nooit een lange stroom uitval kan opvangen. Tevens trekken de pompen zoveel stroom dat slechts een 10 minuten kan blijven gepompt worden. Tevens waar zet je de UPS dan? Niet in de kelder dus. Beste wat mogelijk was met autonomie van 20min een schakeling van batterijen van vrachtwagens, maar neemt 2,5 m3 ruimte in. En ingeval van een noodgenerator, waar zet je die dan? Wie gaat die starten? Bij mij was de overstroming te wijten aan de straten die blank stonden en rioleringen die terugkwamen. 2 terugslagkleppen werden vernield en uiteindelijk is mijn kelder volgelopen door een afvoer van de CV. De pompen werkten nog maar die pompten naar de riool van de straat. Dus het water kon gewoon niet weg. Straten hebben 12u blank gestaan. Wat heb ik gedaan? Nu zijn alle afvoeren onder straatniveau weg en wordt er hemelwater 100m verder de tuin in gepompt. Geen regenwater meer naar de straat. Ook heb ik 2 zware alternerende pompen laten plaatsen, computer gestuurd incl gsm module en de alarminstallatie van het huis met water detectoren. Maar de beste raad kwam van een brandweercommandant die ik zakelijk goed ken:’ je mag nog zoveel UPS, noodgroepen, pompen, alarmen installeren, het beste is een fysieke barriere’. En dat heb ik dan ook gedaan: duits systeem speciaal voor overstromingen. Dit staat op 5 min op en beschermt 1 standplaats (de P) Dit wordt opgespannen en is volledig waterdicht. De dailys zijn in principe niet veilig maar bij noodweer staan die toch altijd buiten. Tegenwoordig weet je wel als het nodig kan zijn deze op te zetten (buienradar, KMI) dus dan worden ze snel opgezet, hetzij voor je eigen gemoedsrust. En als we op vakantie zijn staan ze altijd op, vergrendeld en op slot. Ondertussen heeft de gemeente ook stappen ondernomen naar buffering dus (hout vasthouden) hebben we het zo erg niet meer gehad. Maar je weet het nooit en je kan beter voorbereid zijn (dat was ik toen niet)
Als je nog meer wil weten PMIk moet de brandweercommandant gelijk geven. Je kan perfect een opstelling maken waarbij een generator gestart wordt wanneer de spanning op het hoofdbord uitvalt. Alleen kan je met één of meerdere pompen niet veel beginnen wanneer het water letterlijk binnenstroomt als een rivier.
Toch zeker wanneer de garage aanzienlijk lager ligt dan het straatniveau.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.