Michelin Pilot Exalto versus Pilot Sport

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Michelin Pilot Exalto versus Pilot Sport

  • Maker
    Discussie

  • F

      Na de aanschaf van 16″ fuchs-velgen voor m’n P ben ik van plan nieuwe banden te laten leggen.
      Na wat opzoekwerk op dit forum kwam ik uit op de Michelin Pilot Sport maar deze blijkt in 16″ niet te bestaan.
      De bandencentrale heeft me een offerte gegeven voor de Pilot Exalto. Heeft iemand ervaring met deze banden?

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • F

        Tja, keuring blijft altijd een beetje wisselvallig hé. Bij m’n huidige replica-CUP velgen zaten vooraan altijd 15mm spacers waar ze nooit iets over gezegd hebben (nu toch al 4 à 5 jaar denk ik). Voor de Fuchs zal ik ze toch maar verwijderen aangezien ik daar achteraan wel serieuze spacers nodig zal hebben (en die vallen misschien wel wat te hard op).

          Geen spacers toegelaten, heb het ooit op de keuring in Geel gevraagd. :bounce:
          Btw., ik had achteraan 22mm spacers op mijn 16 ers 7J en vooraan geen.

            [quote=”FirstP” post=178423]…Ook geen idee wat nu eigenlijk wettelijk toegestaan is op de keuring qua spacer[/quote]

            gewoon het PVG-nr van je auto opzoeken en naar de chef van een keuringsstation bellen.

            F

              Gewone standaard fuchs 6j en 7j.
              Ik had al spacers van 15mm vooraan dus dat oogt wel goed.
              Voor achteraan heb ik 1 spacer van 33mm (dus ziet er uit als 9j dan) en ik heb nog een andere spacer liggen die wat te breed is.
              Ben nog efkes aan’t afwegen of ik de brede spacer zou laten afdraaien tot de juiste maat of ik een nieuwe spacer koop. Geen idee wat prijstechnisch het beste uitkomt. (Ook geen idee wat nu eigenlijk wettelijk toegestaan is op de keuring qua spacer)

                Welke Fuchskes hebt ge gekocht, van breedte bedoel ik?

                F

                  Ik had begrepen dat zowel Michelin als Pirelli de zachtere rubbersoort hebben en dus sneller slijten (wat voor mijn weinige km’s dus ook geen probleem is). De Pirelli P zero kwam een fractie duurder uit dan de Michelin in dit geval terwijl de bandencentrale de Michelin-band als kwalitatief beter beschouwde dan de Pirelli (ook al zijn beide uiteraard topmerken) dus was mijn keuze snel gemaakt.
                  Ik heb de banden ondertussen besteld dus bedankt voor de feedback :drink:

                    Ik ben tevreden van mijn p zero’s, voor die paar duizend km per jaar toeristisch gebruik mogen ze van mij gerust wat sneller slijten …

                    F

                      Vond de CUP 1 nog altijd ferm staan maar ga uiteindelijk toch voor origineel (al was het maar voor het lichtere sturen).
                      Ik had al gelezen dat je de Contisportcontact gebruikt maar ik wil wat zachter rubber (ik rij het profiel er toch niet af tijdens de levensduur van de band)) en dan moet ik schijnbaar de Michelin nemen.Van zodra m’n Mercedes klaar is zal ik vooral daar mee rondrijden (woon-werk) dus zou de P enkel tijdens het weekend buitenkomen.
                      Ik ga dus weinig km’s rijden en de km’s die ik dan ga rijden zullen vooral gebeuren bij mooi weer vandaar m’n keuze.

                        Eindelijk deftige wielen op uwen bak. :mrgreen:

                        Neen, serieus Filip, ik ben supertevreden van de nieuwe Continental ContiSportcontact 5. :driver:

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.