Michelin Sport of Exalto

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Michelin Sport of Exalto

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

voor mijn 911 3.2 ben ik op zoek naar een nieuwe set voorbanden.

Er wordt me de Michelin Sport banden aangeraden, hoewel ik begrijp dat de Exalto’s speciaal voor Porsche zijn ontworpen.

Welke moet ik nemen?

Bedankt!

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Wim

[quote=”dolfijn” post=130014]Hallo,

voor mijn 911 3.2 ben ik op zoek naar een nieuwe set voorbanden.[/quote]

Ik heb onder al mijn Porsches Bridgestone S02 (N3) gehad, tot grote tevredenheid.

Zeker als je de auto in de zomer maanden meermaals gebruikt.

Neem dan zeker geen taiwanchinesehangkoeken, want dan kun je net zo goed spek rond je banden wikkelen als het wat vochtig is.

0

welk merk/type band je koopt hangt toch helemaal af van wat je ervan verwacht?

– ga je ermee op circuit: idd uitkijken voor N-codering, anders is het een fetish zoals er velen zijn
        – rijd je zeer sportief, wil je goede wegligging (winter=andere banden) en vind je dit belangrijker dan prijs: premium merk kopen, maar deze verschillen nog enorm tssn droog en nat wegdek (pirelli, michelin, conti, bridgestone)
        – is je P een echte vrijetijdsauto die enkel buitenkomt tijdens WE met droog weer, dan zou ik een compormis nemen tussen prijs en prestaties (falken, yokohama) kosten 2/3 van de vorige categorie en bij deze rijstijl ga je het verschil niet voelen
        – B merken of chinees gedoe heeft meestal wel de juiste maten maar niet de correcte minimale snelheidsindex, daar moet je ver van weglopen want geraak je niet mee door de keuring
        – koop ook nooit 4season banden, deze kunnen zogezegd voor alles dienen maar blinken nergens in uit

op online sites zoals deze vindt je alle info bij mekaar mbt eigenschappen en prijs, hiermee zou je je keuze gemakkelijker moeten kunnen maken (zonder dat je er online hoeft te kopen natuurlijk)

gek hè, ik hoorde vandaag nog op het nieuws dat velen het omgekeerde doen als ze schoenen kopen. in de winkel gaan passen en nadien online kopen (tot ergernis van vele schoenwinkels met leegstaande panden in de winkelstraten tot gevolg

0

Bridgestone S02 (N3)

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.