MichM3 waarschijnlijk weer Mich-"M3"

Home Forum Zeverhoekje MichM3 waarschijnlijk weer Mich-"M3"

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    vorige week door een tip van een kameraad te weten gekomen dat er een leuke ///M3 e30 (dat ouwe model met ronde koplampen) te koop stond in Nederland…ik daar zaterdag naartoe. Yes, ik was meteen verkocht, maar moest hier en daar wat rondbellen want zoals je ziet op de foto’s zalhetni makkelijk worden om deze “straatwaardig” te maken in Belgie. Er moeten sowieso een aantal zaken aangepast worden.

    Anyway, na dagen van ups and downs dan toch besloten om ervoor te gaan en ik heb mondeling toegezegd deze avond.

    Als alles goed gaat en de man in kwestie is van zijn woord, ben ik binnenkort eigenaar van deze wagen.

    Voor degene die dit een kermiswagen vinden (smaken en kleuren verschillen – gelukkig – eenmaal) toch hetvolgende: de auto wordt door ons (ben ni alleen) aangekocht in kader van de BMW club Vlaanderen. De auto zal dus weinig gereden worden en vaak dienen als show object. De wagen is hoofdzakelijk van mij en het is ook een leuke basis om later op circuit te gaan gebruiken…er zit een zeer knap injectiesysteem op en carbon airbox die vrij zeldzaam zijn en een fantastische sound genereren (Alpha-N systeem).







15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
    • Dat is al een hele vooruitgang .
      Dit wordt weer een echt pareltje .

      Wordt gevolgd door een andere E30 liefhebber

        ook heek mooi qua Stack, maar “te modern” voor deze auto…een maat van me had dat ook nog liggen en kon het voor een prikje overnemen, maar ik wou perse een good old analoog dashboard…tja 😉

          Michael, ik had dit nog liggen 😆

            heel goeie keuze van wielen !

            dat wit interieur gaat echt wel mooi zijn 😉

              Vet, vet en nog eens vet Michael 8)

              Laat zeker es iets weten als de wagen af is!

                Deze week woensdag heb ik dit besteld bij Stack (ST700SR, street-legal… bevat km-teller en snelheid dus je kan jaarlijks op de keuring je km stand doorgeven 😉 )

                …er komt dus een race-dash in 😀

                …ben heel blij moesten we dat kunnen verwezenlijken, voor mij een beetje “final touch” op de auto…onontbeerlijk voor het creëren van een race-sfeer 😉

                  Keuringlook:

                  originele ophanging, spiegels, 16″ wielen, airbox eraf,… net Parijs-Dakar look.

                  Eind januari aan de DIV gepasseerd om een nummerplaat te gaan ophalen…ik wou iets passends bij de auto…”DTM-300″ was nog vrij, dus hierop zal de wagen ingeschreven worden.
                  Het is trouwens opnieuw een “keuring alleenstaand geval” geworden…m’n 3de op 2 jaar tijd, en zeker ook de moeilijkste 😕

                  Dus eindelijk is de wagen klaar om in z’n definitieve look te komen…volgende aanpassingen worden komende weken doorgevoerd:

                  – rolkooi Wiechers, gevezen
                  – interieur eruit, isolatie weg
                  – alles wit spuiten binnen
                  – Recaro pole position stoelen
                  – sportstuur
                  – racedashboard
                  – shortshift
                  – carbon deurpanelen + hoedenplank

                  – KW VarianteIII Competition ophanging
                  – Brembo 4-zuiger remmen
                  – korter diff => 3.73 ipv 3.25

                  – Schrick nokkenassen + Alpha/N sturing op bank afstellen => 250 (echte) pk’s

                  Deze week is er bij Power Plus Engineering stevig doorgewerkt aan m’n M3 in Warsteiner outfit…interieur verwijderd, en daarmee hier en daar ook een groot gedeelte van de speklaag 😎 ) . Verder is ook de ophanging en remleidingen gedemonteerd.

                  Onderstaande foto is net een racewagen waar ze aan bezig zijn…prachtfoto!

                  Montage en passen van de rolkooi…gaten moeten op juiste plaats geboord worden, daarna kooi eruit en kan alles in Alpine-weiss gelakt worden

                  monteren van KW Competition kit, alsook nieuwe rollagers en veerschotels

                  airbox staat ook weer op de vertrouwde plaats…de sticker is wat afgesleten…komt van de wrijving van motorkap isolatie…als ‘m klaar is vervang ik het stickertje, de isolatie is voor vuilbak 😉 )

                  …eerstvolgende aanpassingen => short shift, differentieel 3.73 ipv 3.25, Brembo remmen en de nokkenassen

                    Update… 😀

                    Ferm veel gebeurd het laatstehalf jaar…en eigenlijk ook niet…na een eindeloos getouwtrek met de DIV en veel problemen (voor niks, administratief) is de Nederlandse ///M3 dan eindelijk toch in Belgie kunnen ingevoerd worden…we schrijven 3 januari 2008, de wagen was aangekocht in juni 2007 als ik me ni vergis.

                    Intussen natuurlijk wel veel tijd kunnen doorbrengen met nadenken wat we ervan zouden maken…vooral de velgen was een probleem. BBS had eigenlijk niks in het gamma dat ik direct kon vergelijken met de DTM velg van toen…laat staan of ik 17″ of 18″ zou nemen. Het werd wel al vrij snel duidelijk dat we er een echte circuit-kar van zouden maken…de modificaties gingen steeds meer die richting uit…ik wilde wel kost wat kost een ingeschreven op nr-plaat. Op die manier wordt het “naar de Nurburgring rijden” net zo leuk als “op de Ring rijden” 😉

                    De velgen zijn uiteindelijk BBS’en geworden uit het Japanse BBS Motorsport gamma…8×18…niet in Europa te krijgen,het heeft me moeite gekost om de juiste persoon hier te kunnen contacteren die de velgen in het verre Oosten bij een shop heeft besteld en naar hier heeft laten sturen.

                    …ik heb ze hier dan wit laten lakken (poederlak):

                    Als band verkoos ik BF Goodrich G-Force Profiler, een ultra high performance band (geen semi-slick) die uitstekende commentaren krijgt als trackday band!…voor mij was de belangrijkste zijn exotische maten waarin hij verkrijgbaar is => onder andere 225/30/18, geen enkele andere producent levert deze maat…zo blijft de rolomtrek zeer beperkt, de kleine 4-cil is geen toonbeeld van koppel dus reuzewielen wou ik als de pest vermijden. De originele DTM auto’s reden echter vanaf 1990 met 18″ en daarom wou ik perse ook een 18″ wiel…ik verplichtte mezelf dus om er enorm laagprofiel banden op te leggen 😉

                    effe een voorraadje aangelegd, wil het net lukken dat de produktie van deze band gestopt is (225/30)…heb in extremis nog de 6 laatste exemplaren op stock in Belgie kunnen wegkapen…heb er daarna nog 2 in Duitsland laten overkomen en zo heb ik dus 2 volledige sets

                    Resultaat:

                      Prachtige combi

                        Woooooooooooow, dat is pas een echte Porsche. Heeft voor mij veel meer uitstraling dan al die 996 en 997 toestanden met uitzondering van de 997 GT3 RSR. Die M3 kan me uiteraard ook bekoren. Prachtige combi.

                          Ooit 8)

                            Great garage:

                              jaja klopt…maar ze zijn nieuw ni meer te krijgen.

                              Daarbij, als ik een beetje aan de filosofie van de wagen wil vasthouden dan leg ik er best BBS’en onder…deze is een kopie van de ’92 Soper en had BBS’en (sponsoring staat op de spoilers)…zal dus een BBS moeten worden 😉

                                [quote=”MichM3″:3marzy2w]…’k begin stilletjes aan ui te kijken naar een passend wiel onder de Warsteiner.

                                ‘k vind dit wel een toffe velg, maar het is jammer genoeg centrale wielmoer, dus verboden op de weg.

                                ik zag die (witte OZ-racing velgen) ooit met gewone moeren, wel al verschillende jaren terug, als ik mij niet vergis op een Delta integrale, ongeveer ook uit dezelfde periode ?

                                  of nog beter 8)

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.