MichM3 waarschijnlijk weer Mich-"M3"

Home Forum Zeverhoekje MichM3 waarschijnlijk weer Mich-"M3"

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

vorige week door een tip van een kameraad te weten gekomen dat er een leuke ///M3 e30 (dat ouwe model met ronde koplampen) te koop stond in Nederland…ik daar zaterdag naartoe. Yes, ik was meteen verkocht, maar moest hier en daar wat rondbellen want zoals je ziet op de foto’s zalhetni makkelijk worden om deze “straatwaardig” te maken in Belgie. Er moeten sowieso een aantal zaken aangepast worden.

Anyway, na dagen van ups and downs dan toch besloten om ervoor te gaan en ik heb mondeling toegezegd deze avond.

Als alles goed gaat en de man in kwestie is van zijn woord, ben ik binnenkort eigenaar van deze wagen.

Voor degene die dit een kermiswagen vinden (smaken en kleuren verschillen – gelukkig – eenmaal) toch hetvolgende: de auto wordt door ons (ben ni alleen) aangekocht in kader van de BMW club Vlaanderen. De auto zal dus weinig gereden worden en vaak dienen als show object. De wagen is hoofdzakelijk van mij en het is ook een leuke basis om later op circuit te gaan gebruiken…er zit een zeer knap injectiesysteem op en carbon airbox die vrij zeldzaam zijn en een fantastische sound genereren (Alpha-N systeem).

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
    • …’k begin stilletjes aan ui te kijken naar een passend wiel onder de Warsteiner.

‘k vind dit wel een toffe velg, maar het is jammer genoeg centrale wielmoer, dus verboden op de weg.

Very nice Mich!

Dat zijn nog de “ECHTE” hé

ken

mmmm toffe wagen mich féli met je nieuwe aanwinst 😉

En anders weet je me te vinden hé 😉

@911-lover…yes, het zal met trailertje moeten gebeuren…van de BMW club hebben er 2 mensen hun hulp aangeboden, ik hoop dat ze woord houden… 😀

Proficiat, prachtige M!

En verander maar “kermiswagen” in “legende” 8)

[quote=”MichM3″:366qfo8n]alleszinds is naar Belgie brengen en probere inschrijven de eerste bekommernis…de rest komt later wel 😉 [/quote]

Och , trailertje en rijden maar 😉

het open dak is inderdaad iets wat niet direct moet, maar ach…ik kan ermee leven.

De stickers gaan er misschien wel es af als ik het beu ben…de ///M strepen zijn gespoten. Het is alleszinds een wittte (Alpine weiss) van origine en dat stond toch bovenaan het lijstje. Het is voor mij beter om deze als basis te nemen en erop verder te bouwen dan een standaard zwarte te kopen voor 2/3 van de prijs van deze en dan aan alles te moeten beginnen. Knoop was snel doorgehakt als ik deze zag staan…het was ook helemaal (nog) niet gepland.

Het zit ‘m in kleine dingen hé…de sport evo achterspoiler, de cecotto voorspoiler met sport evo lip eronder, het sport evo stuur…allemaal zaken die handenvol geld kosten om achteraf te plaatsen terwijl ze op deze reeds aanwezig zijn…om nog maar te zwijgen over de carbon airbox en Alpha-N systeem.

Ik zie wel wat ik ermee doe, alleszinds is naar Belgie brengen en probere inschrijven de eerste bekommernis…de rest komt later wel 😉

zeer mooi, dikke proficiat! (blij dat ook ik eindelijk de foto’s kan zien, ipv kruisjes 😉 )

Bijna verrassend om bij, wat van op afstand een racemonster pur sang lijkt, een open dak en een volledige middenconsole te zien, waardoor je dan toch weer net merkt dat een civiele versie als basis diende. Ik verwachtte mij meer aan een spantaans gestript interieur, maar niet dus… Nu begrijp ik dus al beter de twijfel om er eventueel toch mee op de baan te rijden… 😉

Thanks westfalia,

alleenstaand geval is en blijft de eerste optie…heb links en rechts al wat contacten gelegd en normaal zou het op deze manier moeten lukken.

Natuurlijk moeten zaken zoals een volledige kooi, de xenons, de extreme verlaging eraf omdat ze in Belgie bij wet verboden zijn…heb ik geen probleem mee, regels zijn regels en ergens moet er een grens getrokken worden. Daarom komen er (dezelfde) 17″ op ipv 18″, een halve kooi, xenons worden omgebouwd naar gewoon en een 60/40 verlaging ipv 75/50 (ook al omdat de wielen kleiner worden)…

Verder ben ik de Duitse attesten aan het opvragen van AC Schnitzer voor de spiegels en ruitenwisser en bij Schroth voor de gordels (waarbij Schroth Belgie trouwens heel goed meewerkt…de service van dit bedrijf is echt heel puik…heb hen al moeten lastig vallen voor de RS en nu voor dit en dat allemaal met grote 😀 ).

vind het een zeer leuk ogende wagen , niets aan veranderen

als hij in nederland zo legaal de weg op kon, zou (zeg wel zou) dat ook hier moeten lukken, laat hem homologeren als een alleenstaand geval, mijn 944 (82) was ook zo gedaan en deze had(heeft nog) twee verschillende banden maten voor en achter (hoewel de 944 dit niet standaard had)

erwin

En dat doe ik nog steeds 😉

[size=59:2ze6qzja]-Hier ook een E30 liefhebber-[/size]

Wow, heavy ! 8)

Als tiener keek ik ook mijn ogen uit naar de toenmalige M3

[quote=”Rufie”:2utap70g]…Ik zie me daar wel niet mee op de openbare weg rijden 😀
                                [/quote]

…misschien ni…maar een remorque achter de Z4 staat nog gekker denk ik 😆

heb de foto’s elders opgeladen…zijn nu wel zichtbaar 😉

@SideWindR
                                  , van harte welkom! Weet wel dat de ///M ni op 1-2-3 hier zal staan en als ‘m komt zal ‘m ook elders staan voor verbouwingswerken.

@MRD-Porsche
                                  : nee, geen nummerke…maar daardoor ook geen gouden kooitje waarin je gevangen zit. Er is heel wat veranderd aan deze, en is verre van origineel…hetgeen naar mijn objectieven er beter voor geschikt is 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.