Midlife crisis?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Midlife crisis?

• Maker
    Discussie

• Eric Gheuens
    Deelnemer

Mag ik mij even voorstellen? Ik ben nieuw op dit forum en tot nog toe heb ik enkel de discussies wat gevolgd. Mijn naam is Eric, ik word volgend jaar 50, de kinderen zijn grotendeels het huis uit, steeds hard gewerkt, … Het is tijd om mijzelf eens te verwennen en daarom speel ik met het idee om een Porsche aan te schaffen. Niet om mee te scheuren, maar voor gebruik als ik niet op de fiets of motorfiets zit en gewoon om te genieten van een stuk prachtige techniek en een mooi motorgeluid. Als ik erover nadenk wil ik eigenlijk gewoon vier wielen, een stuur, versnellingspook, een fijne motor en een mooie carrosserie. Porsche dus?
      Ik kijk wat rond op het internet, volg jullie discussies, lees in het boek van Peter Morgan en geraak er eigenlijk niet uit. Liefst had ik een oldtimer 911, maar ik heb geen garage, ken niets van autotechniek en heb eigenlijk weinig vrije tijd, dus ik vermoed dat dit niet de beste optie is. Een klassieker (jaren 80?) lijkt dan een beter alternatief of kijk ik best naar een recenter model?
      Ten laatste, waar koop ik dit best? Ik kan het internet wel afschuimen, maar eigenlijk heb ik te weinig tijd om elk weekend auto’s te gaan bekijken. Geduld heb ik gelukkig wel. Ik woon in Boechout (buurt van Antwerpen) en zoek dus eigenlijk betrouwbare adresjes in de buurt. Ik heb volgende week een afspraak in Holsbeek (oldtimers Gilis) om eens te gaan babbelen en dacht om bij gelegenheid ook eens in Hasselt te gaan kijken (Dekens) .
      Ik weet dat over smaken niet te discussiëren valt, maar hoop op wat bruikbare tips.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
      • Ik zou zeggen : koop enkel waar Uzelf over droomt en wat er in de portemonee past… Bent Uzelf een handige harry of niet… het is belangrijk bij de keuze van Uw wagen. Voor de rest kunnen wij U veel blablabla verkopen, uiteindelijk : U beslist 😆 .

GOOD LUCK !

op deze forum is reeds meerdere malen een topic geplaatst over het “bekijken” van u porsche.
          wanneer men die koopt.

kijk goed naar de commentaar.je zal dan geen kat in een zak kopen.

XXX

ik heb die van dekens gezien IRL, die bruine is al verkocht en de blauwe 968CS ook al, waren zeer netjes. ls ik op zijn webstek zie dan komt er een Targa WTL aan, ik zou al een voorsschot geven want dat zijn zeldzame exemplaren… 😀

Beste Eric,

Drie jaren geleden maakte de midlife zich ook van mij meester en er zou een Porsche komen. Ik heb toen als complete Porsche-leek gekozen voor een Cayman S die ik uiteindelijk in Duitsland kocht. Natuurlijk valt over smaak niet te twisten, maar mijn redenering was dat ik een sportwagen wilde met zoveel mogelijk moderne luxe toeters en bellen, en die nog betaalbaar was. In het voorjaar heb ik de Cayman dan -na door VAA ingegeven zweet en tranen- toch opnieuw in Duitsland ingeruild (uiteraard met opleg) voor een jongere Carrera 4. Ik wilde bijna schrijven: ‘mijn vrouw ingeruild voor een jongere’. Want daar draait het toch om in de midlife? 😀

Ik wens je veel succes met de zoektocht, en steeds welkom om eens te proeven van ‘een jongere (Porsche)’ 🙂

Groet,

X

Klopt,

Aangezien het voor mij allemaal nieuw is denk ik dat het goed is om ook wat andere modellen te bekijken en eventueel te proberen, vandaar de 964 3.6 op de site van Vandenberghe. Dacht wel dat het hogere prijzen waren, maar blijkbaar wel kwaliteit. Over de andere link krijg ik geen commentaar, maar ik vermoed dat ik me daar best niet aan waag.
                  Naar deze wil ik wel eens gaan kijken http://www.oldtimersgilis.be/Porsche_Carrera_targa_1986_090512/foto_algemeen.html. Ik vermoed dat het Amerikaanse import is aan de foto’s te zien?

Een bezoek bij Dekens in Hasselt zal ik zeker plannen.

Eric

Het gaat volgens mij over de 964’s .

Ligt aan mij… Zie geen enkele 3.2 op de site

Hoi Piet ,
                        Er staan er 2 bij Vandenberghe ,beiden zijn een stuk overprijsd .
                        Je mag me gerust de info eens Pb’en .

Funny.

Bij mij loopt de link vast op de wagen bij Van den Berghe… Ik kan dus niet zien over welke het gaat

Laat eens weten om welke het gaat. Ik heb er namelijk 1 vrij grondig laten nachecken. Indien het om dezelfde gaat heb ik nog wel wat info

Wat de prijzen betreft, tja… Daar kan in deze tijden meestal over gesproken worden. Ik woon ook vlakbij en een aantal staan er al een hele tijd. Maakt de onderhandelingen meestal wat eenvoudiger

Gr. Piet

+1 Porschky ,Eric we proberen je te behoeden van fouten die wij vroeger ook gemaakt hebben .
                            In deze geen kritiek op de wagen zelf ,enkel het feit dat het vrij prijzig is . 😉

Eric, ik ken de garage van Vandenberghe best wel goed omdat ik er niet zo ver vandaan woon, en tevens jarenlang gewerkt heb bij Bimoto aan de overkant (Vandeberghe zit waar voordien de Monza Ferrari-garage was!), en ik weet dat deze garage niet bepaald de reputatie te hebben van goedkoop te zijn… En als ik sommige prijzen zag van sommige Porsches vond ik dat zelfs een behoorlijk understatement! 😕 Maar wat niet wegneemt dat het uiteraard best wel goede auto’s kunnen zijn natuurlijk…

Ga eens neuzen bij Johan Dekens.

Ik denk dat ik de zoektocht zal beginnen naar een carrera 3.2 van einde jaren tachtig, dat lijkt me goed te passen bij wat ik zoek. Denken jullie dat ik deze eens moet gaan bekijken? http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-carrera-3-2i-g50-toprestauratie-137730291.html. Zeer veel kilometers en blijkbaar zwaar aan gewerkt en toch niet erg duur, zitten er volgens jullie adders onder het gras? Of misschien moet ik al eens gaan testen met een wat jongere 964 zie deze link: http://www.garagevandenberghe.be/nl/brands/car/porsche/59

Eric

Welkom.
                                    Succes met je zoektocht.
                                    En je auto buiten laten staan. Het kan echt hoor.
                                    Nu zal men wel beginnen over mijn doorgeroeste 964, maar dat had toch een heel andere oorzaak.
                                    Inmiddels hebben we een semi-carpoort waar hij onder staat.
                                    Porsche+garage= behoorlijke kostenpost. En dan nog een potje achter de hand voor onderhoud.

Neem de tijd, dan kom je vanzelf tegen wat je zoekt.
                                    (Heb ik ook gedaan…….liep er tegen aan en meteen gekocht, nooit gezocht 😉 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.