Midlife crisis?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Midlife crisis?

• Maker
    Discussie

• Eric Gheuens
    Deelnemer

Mag ik mij even voorstellen? Ik ben nieuw op dit forum en tot nog toe heb ik enkel de discussies wat gevolgd. Mijn naam is Eric, ik word volgend jaar 50, de kinderen zijn grotendeels het huis uit, steeds hard gewerkt, … Het is tijd om mijzelf eens te verwennen en daarom speel ik met het idee om een Porsche aan te schaffen. Niet om mee te scheuren, maar voor gebruik als ik niet op de fiets of motorfiets zit en gewoon om te genieten van een stuk prachtige techniek en een mooi motorgeluid. Als ik erover nadenk wil ik eigenlijk gewoon vier wielen, een stuur, versnellingspook, een fijne motor en een mooie carrosserie. Porsche dus?
      Ik kijk wat rond op het internet, volg jullie discussies, lees in het boek van Peter Morgan en geraak er eigenlijk niet uit. Liefst had ik een oldtimer 911, maar ik heb geen garage, ken niets van autotechniek en heb eigenlijk weinig vrije tijd, dus ik vermoed dat dit niet de beste optie is. Een klassieker (jaren 80?) lijkt dan een beter alternatief of kijk ik best naar een recenter model?
      Ten laatste, waar koop ik dit best? Ik kan het internet wel afschuimen, maar eigenlijk heb ik te weinig tijd om elk weekend auto’s te gaan bekijken. Geduld heb ik gelukkig wel. Ik woon in Boechout (buurt van Antwerpen) en zoek dus eigenlijk betrouwbare adresjes in de buurt. Ik heb volgende week een afspraak in Holsbeek (oldtimers Gilis) om eens te gaan babbelen en dacht om bij gelegenheid ook eens in Hasselt te gaan kijken (Dekens) .
      Ik weet dat over smaken niet te discussiëren valt, maar hoop op wat bruikbare tips.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
      • Midlife crisis is het beste excuus om P te kopen 😉
        Goed nadenken wat je wil en waarom.

Van harte welkom . :applaus:
          Een gouden raad ,neem je tijd om een correcte wagen te vinden .
          Zowel oud als nieuw je zal het onderhoud toch uitbesteden .
          Het beste is eens met verschillende wagens te rijden om te zien wat je het best bevalt of lang genoeg wachten tot de midlife crisis voorbij is 😉 .

Welkom hier Eric.

Zo te zien heb je iets leuks in het vooruitzicht. Zelf ben ik ook nog opzoek naar een geschikte P. Veel geduld, veel zoeken, goed luisteren naar de tips van de veteranen hier 😉 en vooral onthouden dat koopjes niet bestaan! Goedkoop = duurkoop. De zoektocht is even leuk als het bezitten en rijden dus geniet ervan.

Welkom.
              Midlife crisis, wie niet hier :happy: geniet ervan zolang het duurt :happy:

Hey Eric welkom , ik ben ook z’on vijftiger, en al van jongsafaan verzot op een P, en nu heb ik door gebeten en een P aangeschaft, dus gewoon doen nu is het de moment !

welkom en ben benieuwd naar de P’s die je gaat tegenkomen op uw zoektocht

PT

Van harte welkom Eric !

Jezelf gaan verwennen met een Porsche,….mooie keuze ! :respekt:
                    Alvast een goede tip : zie dat je je P deftig kan stallen !

Stuur bij je vragen en / of advies eventueel een linkje mee door ! Misschien is de wagen hier wel gekend. De techneuten onder ons zullen je graag verder helpen.

Succes met de zoektocht !

Welkom hier,
                      Ik denk dat je beter een auto koopt dan een andere vrouw zoekt 😆
                      Kosten alle twee geld, maar een auto zal nooit op u grommelen
                      en met uwe auto kunt ge rijden als ge zin hebt :driver:
                      Alléé zo ervaar ik het toch, ik weet ni hoe da bij jullie is ??

Welkom!
                        Benieuwd wat ‘t uiteindelijk zal worden…

Welkom.
                          In ieder geval starten met huur van droge garage. Een P zomaar op straat laten staan lijkt me niet verstandig, en voor je huis is echt wel bezoek vragen 🙁

Midlife crisis? Nog op zoek naar jonge deerne 😆

Iedereen alvast bedankt voor het advies, ik kijk geduldig rond en zie ik iets vraag ik eventueel advies.

groeten

Eric

Welkom
                              Wat is dat midlifecrisis want dat heb ik dan al jaren en ik ben nog maar 42 😀
                              Ik kan Dekens wel aanraden en Johan zal je zeker kunnen helpen ook al heb ik geen voorkeur voor een of andere garage
                              Ik weet dat Dekens zeker al een paar propere ‘oudjes’ heeft staan

Welgekomen Eric!
                                Een mooie balans tss hart en verstand brengt je wel tot de juiste keuze.

Wim

Welkom Eric, en de rest heeft al uitleg gegeven. 😉

Maar succes met de zoektocht naar een Porsche.

Benvenuti Eric,

Gebruik altijd je verstand boven je hart als je een wagen kiest. Hou er rekening mee dat ‘oudjes’ rijden zoals toen. Door de jaren heen ben je gewoon geworden aan meer comfort ed. Dit moet je leren accepteren.
                                    In ieder geval veel plezier met de zoektocht. Maakt een groot deel uit van de fun.
                                    ciao,
                                    Luc

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.