- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 november 2012 om 14:38
Mag ik mij even voorstellen? Ik ben nieuw op dit forum en tot nog toe heb ik enkel de discussies wat gevolgd. Mijn naam is Eric, ik word volgend jaar 50, de kinderen zijn grotendeels het huis uit, steeds hard gewerkt, … Het is tijd om mijzelf eens te verwennen en daarom speel ik met het idee om een Porsche aan te schaffen. Niet om mee te scheuren, maar voor gebruik als ik niet op de fiets of motorfiets zit en gewoon om te genieten van een stuk prachtige techniek en een mooi motorgeluid. Als ik erover nadenk wil ik eigenlijk gewoon vier wielen, een stuur, versnellingspook, een fijne motor en een mooie carrosserie. Porsche dus?
Ik kijk wat rond op het internet, volg jullie discussies, lees in het boek van Peter Morgan en geraak er eigenlijk niet uit. Liefst had ik een oldtimer 911, maar ik heb geen garage, ken niets van autotechniek en heb eigenlijk weinig vrije tijd, dus ik vermoed dat dit niet de beste optie is. Een klassieker (jaren 80?) lijkt dan een beter alternatief of kijk ik best naar een recenter model?
Ten laatste, waar koop ik dit best? Ik kan het internet wel afschuimen, maar eigenlijk heb ik te weinig tijd om elk weekend auto’s te gaan bekijken. Geduld heb ik gelukkig wel. Ik woon in Boechout (buurt van Antwerpen) en zoek dus eigenlijk betrouwbare adresjes in de buurt. Ik heb volgende week een afspraak in Holsbeek (oldtimers Gilis) om eens te gaan babbelen en dacht om bij gelegenheid ook eens in Hasselt te gaan kijken (Dekens) .
Ik weet dat over smaken niet te discussiëren valt, maar hoop op wat bruikbare tips.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.