- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
30 mei 2013 om 15:38
Hallo iedereen!
Na jaren van VW kevers en busjes… werd het wel eens tijd voor een Porsche
Heb 2 jaar terug een 356BT6 carrosserie gekocht, maar dan ook enkel de carrosserie! Had enkel het plaatwerk met deuren, ramen en kleppen. Niet veel anders, wat wil zeggen dat dit een ideale basis is voor een outlaw 356.
Ondertussen al veel tijd en werk erin gestoken en komt er al aardig vorm in. Meeste van de mechaniek is performance kever mechaniek of zelf gemaakt/aangepast:
• Versnellingsbak is kever met zelf gemaakte voorste en achterste steun (en hoger dan standard gemonteerd).
• Remmen zijn vented Kerscher disks vooraan, standard disks achteraan.
• Schijven zijn op Porsche steek voor de 4,5 en deep6 FUCHS velgen (banden zijn 145 vooraan en 205 achteraan)
• CB performance verlaagde spindles vooraan
• Zelfgemaakte 550 spyder handrem met schakelstang (ligt nu boven de tunnel).
• Custom made shifter base en gaspedaal
• Custom made grill’s voor in de achterklep
• 912 instrumenten (electrische tacho)
• 2110 VW motor met Italian Weber 48IDA carbs (en vele zelfgemaakte stukken op de auto)
• SIMCA ralley kuipzetels, herbekleed in rode skai
• Aangepaste kever stuurkolom met standard stuur (nog aan te passen)
• TALBOT buitenspiegels en achteruit kijk Spiegel
• …Al veel carrosserie werk moeten doen qua lassen en afwerken, maar er komt vorm in! Nog een paar keer schuren en die is klaar voor de eindlak: Slate Grey.
Kleine project overview kan je hier zien: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=430774
Of op http://slambulance.skynetblogs.beHoop einde van de zomer er toch al eens een testritje mee te kunnen gaan maken:-)
Peter
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.