mijlenteller P964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 mijlenteller P964

• Maker
    Discussie

• Guido
    Deelnemer

ff op inpikken :driver:
      Ik heb ook een ex usa (alhoewel ze oorspronkelijk allemaal uit Stuttgart komen)
      mijn odometer geeft zowel kmh (kleine cijfers) als miles aan..(grote cijfers)
      Ik zoek dus een schijf die net het omgekeerde aangeeft. Geen volledige klok..enkel de schijf.
      als ik denk dat ik 70 rijd…rijd ik eigenlijk 112 :engeltje:
      Iemand die weet waar?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
      • Volgens mij ook maar 1 adres en dat is Jan van gorp.
        Vandaag mijn teller van de sc laten doen en top vakwerk.
        Dit is nog eens iemand die zijn werk met passie doet .
        Super tevreden van

ja klopt 10-15km/u verschil… zie je toch ook duidelijk opt zicht op de 3 foto’s die ik heb bijgevoegd 😉

blanco attest vervangen km teller is ook te verkrijgen op de keuring

@de koen
            Ik had 2 platen van VDO op elkaar gelegd…en dan is er +/- 10km verschil bij de 140 kmh.
            IK had een foto van de 2 wijzerplaten gekregen van iemand die dit ombouwd

@ deepee
              Op de factuur dat de wijzerplaat vervangen is

[quote=”Litho” post=264255]… Alleen de wijzerplaat veranderen mag, als het maar duidelijk (vermeld) is dat de teller in mijlen blijft….[/quote]
                wat bedoelen ze? moet dit op de wijzerplaat zelf staan of op een apart attest?

te weten dat je iedere keer zo’n attest moet voorleggen als je naar de keuring gaat. misschien nu niet direct een probleem als de 964 oldtimer gekeurd is. de garage van mijn baas z”n bestelwagen heeft ooit de KM teller vervangen wegens defect en iedere keer gezaag. op de keuring staat dit volgens mij in koeien van letters in hun computer …

wanneer straks oldtimers periodiek terug naar de keuring moeten of ooit eens keuring voor verkoop dan heb je maar beter het attest niet verloren gelegd dus …

Koen,
                  Het ging over prijzen wat bompa betaald heeft en wat dezelfde persoon mij vroeg om dit te doen.
                  En ik ga Walter zijn portemonnee hier niet open doen…(begrijp je?)

Bon….Net de autokeuring gebeld.
                  Alleen de wijzerplaat veranderen mag, als het maar duidelijk (vermeld) is dat de teller in mijlen blijft.
                  Alles naar km omzetten mag ook met dezelfde voorwaarden…duidelijk vermeld aantal mijlen omgezet naar aantal km met datum etc. erbij.

Waar dient een forum dan voor ? Denk niet dat een teller top secret is 🙄

@ Koen
                      Ben er ff off the record mee bezig met bompa

als je de tandwielen niet wil aanpassen, en dus afstand in mijlen wilt blijven tellen, maar de snelheid in km/u moet je een specifieke plaat zoeken met km/u aanduiding voor een miles tacho

want de wijzer rechtomhoog is 160km/u bij een orig km/u teller
                        bij een miles teller is de wijzer recht omhoog 90miles = 145km/u

gewoon een km/u plaat in een miles teller steken, gaat dus niet
                        er bestaan schijven in km/u waar de wijzer recht omhoog 145km/u aangeeft

348682074-compteur-porsche-911-964-993-conversion-miles-km-h.jpg

5313_4_miles.jpg

gauge-face-porsche-911-964-993-automatic-mph-zu-kmh~2.jpg

Pb Walter

[quote=”Litho” post=264057]…Wijzerplaat en tandwieltje(s) vervangen en de teller naar kmh laten zetten …prijs x 3[/quote]

voor dat geld koop je een complete teller en leg je de MPH teller gewoon aan de kant. KLIK

of een handige DHZer vervangt met gemak zelf de tellerplaat en tandwieltjes. projectje kost zo slechts een fractie van de genoemde prijs.

Over 3 weken nog bij Jan van Gorp geweest nieuw tandwieltjes teller volledig gepoetst en nieuw glas laten steken 95€

Jan Van Gorp
                              Bel 148 2440 Geel (Belgie)
                              Tel: 003214589250

of het nu optie 1 of 2 word….maakt ni uit…alles op papier!

Optie 1 staat gelijk aan kilometertellerfraude en is strafbaar.

ik ging voor optie 2…. :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.