- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 juni 2011 om 17:57
Goedemiddag allemaal,
net voor het eerst eens de tijd kunnen nemen om iets grondiger een paar delen van de wagen van dichterbij te bekijken.
Meteen heel wat vragen tegengekomen, dingen waar ik niet zeker van ben of ze zo horen te zijn, probleemkes, dingen die lijken te mankeren.
Ik heb me gisteren ook de Haynes workshop manual besteld om jullie niet teveel vragen te moeten stellen 🙂 maar zo’n boek is natuurlijk een pak minder slim dan een hel Porscheforum samen. 🙂
Ik heb ook direct gezien dat de wagen (in tegenstelling tot wat mijn onderzoek bij aankoop toonde), toch al een paar keer serieus slecht is aangepakt geweest bij vorige herstellingen. Ik hoop dat er voor de rest niet teveel verrassingen opduiken.
Ik heb een paar foto’s gepakt van dingen die me niet normaal leken enzo.
Van sommige dingen kon ik geen foto nemen:
- 1.
Handrem:
De handrem pakt moeilijk. Ik heb er al wat wit vet ingespoten, maar moet ze toch nog altijd twee of drie keer omhoog trekken om ze te doen pakken. Enig idee waaraan dat ligt, wat ik eraan kan dan om dat op te lossen?- 2.
Passagiersdeur:
Ik had het deurpaneel wat opzij getrokken om in de deur te kijken (het slot aan de passagierskant werkt niet – ook iets dat ik graag zou oplossen), en zag dat er in de deur percies zo’n witte plastiek hing, en dat er beneden in de deur schilfers metaal lagen.
Is dat normaal (die plastiek en die schilfers)? Of is dat een teken van problemen?Ik zag ook dat er redelijk wat vijzen misten die het deurpanel aan de deur zouden moeten bevestigen, als daar vijzen moesten zitten, misschien iets anders. (Zie foto’s)
Hier lijkt een vijs te missen.
Hier evenzeer.
Wat voor vijzen kan ik daarvoor gebruiken?
Binnenkant deur pasagierskant. Dat lijkt me een redelijke roestplek te zijn. Dramatisch? Te verhelpen?
- 3.
Bestuurdersstoel:
Ik vond al dat bij scherp naar rechts afdraaien de stoel een beetje teveel meeschoof met het stuur. 🙂 Blijkbaar is het blokje dat de stoel de zinn rails houdt, losgekomen. Is dat makkelijk terug te plaatsen?
- 4.
Blazers ventilatie:
Toen ik de passagiersdeur aan het bekijk was, zag ik opeens dat er roest leek te zitten in de blazer aan de kant van de passagiersdeur. Dat had ik nog nooit gezien – is dat problematisch?
De rechterblazer in de middenconsole mist een aantal lamellen. Op zich geen ramp (tenzij ze er in zijn gevallen en liggen te rammelen in de leidingen natuurlijk). Is dat makkelijk te vervangen / vinden?
- 5.
Dashboard:
De barsten in het dashboard. Die wou ik even met jullie delen. 🙂 :/- 6.
Kilometriek:
Blijkbaar heeft ook de mijne het typische probleem dat de kilometerteller niet meer loopt. Ik heb al een aantal oplossingen hiervoor online gevonden. Klein werkske, maar niet zo gemakkelijk te fikse, lijkt me.
- 7.
Schadeverleden:
De wagen heeft op het tweede gezicht toch niet zo’n schadevrij verleden. Niet alleen heeft hij een linkerachtervleugel die voor de helft uit mastiek bestaat en is de rechtervoorvleugel ooit vervangen, op de pasagiersdeur zou ik ook zweren dat hem een djoefke heeft gehad. Je ziet de boebel duidelijk op de foto en ook de roestplek onder aan de spiegel lijkt me daar niet spontaan gekomen te zijn. Ook op deze foto kun je dat goed zien:
- 8.
Strip zijkant:
Een vorige eigenaar heeft blijkbaar ooit een zilveren lijn aan zijn wagen willen hebben. Volgens mij hoort die daar niet. Juist? De modellen uit 1979 hadden toch helemaal geen strip of lijn op de zijflanken?
Op die foto zie je ook heel goed dat de achterflank met mastiek aan elkaar is geplakt – die lijn loopt zo scheef als wat.- 9.
Rechtervleugel vooraan:
Ik zag dat de rechtervleugel vooraan niet perfect leek aan te sluiten op de motorkap (steekt er beetje boven uit en ik kan ze redelijk diep naar beneden duwen). Aan wat kan dat liggen?- 10.
Deur bestuurder:
Open of toe (op de foto is het slot open): de knop komt bijna niet naar boven. Dat doet me vrezen dat het mechanisme in de deur redelijk versleten is. Is dat na te kijken / strakker te maken?- 11.
Stuur:
Is het normaal dat de spleet tussen voor en achterkant stuur zo breed is?Toch een prachtige wagen, zo in de zon…hopelijk kan hij nog lang zo mooi blijven.
Merci!
Kasper
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.