Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › mijn 3.2 start niet meer als ik hem laten draaien heb en hem
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 6 maanden geleden door ward.
-
MakerDiscussie
-
20 april 2009 om 22:41
hallo,ik ben sedert zaterdag de eigenaar van een 3.2 turbolook van 1984 en heb nu het volgend probleem:
de wagen start direct en als ik hem dan afleg na 1 minuut of 5 minuten ,dan krijg ik hem niet meer aan de praat ,dan moet je bijna de ganse dag wachten vooraleer je een nieuwe poging kan doen .De wagen demmareerd wel vlot maar de motor word niet wakker , ook geen pufje .Ik weet niet echt direct wat het zou kunnen zijn …zijn er hier mensen die hetzelvde voorgehad hebben?Als hij draaid draait hij wel mooi en hij rijd zonder snakken of iets anders .De vorige eigenaar denkt dat het de temperatuursensor is
thx timmy -
MakerDiscussie
-
Bij mijn 944 is het warmstartprobleem nu ook verholpen, het was een kapotte benzinedrukregelaar, waardoor de druk in de brandstofleiding niet lang genoeg behouden bleef bij afgestelde motor, wat bij warme motor tot luchtbellen in de brandstofleiding leidde.
hey, kan aan veel liggen,bougie’s,delco of gewoon te oude benzine.Probeer een met een cleanervoor injectoren,misschien heb je geluk 😆 groeten franky[quote=”timmy”:1ulc11pn]ok zal ik eens doen …..
Ik was nog iets vergeten te zeggen ,ik heb vandaag een toertje gemaakt en als ik terugschakel van versnelling hoor ik veelal een luide knal uit de uitlaat .In het begin vond ik dit wel tof maar de wagen valt eigenlijk wel genoeg op zo ,mijn overgebuurvrouw kreeg bijna een attakske 😮
Ik denk dat de wagen benzine blijft inspuiten bij het decelereren.(deed dit ook al voor ik de nieuwe hall sensors geplaatst heb)gasklepsensor of lekkende injector?[/quote]ok zal ik eens doen …..
Ik was nog iets vergeten te zeggen ,ik heb vandaag een toertje gemaakt en als ik terugschakel van versnelling hoor ik veelal een luide knal uit de uitlaat .In het begin vond ik dit wel tof maar de wagen valt eigenlijk wel genoeg op zo ,mijn overgebuurvrouw kreeg bijna een attakske 😮
Ik denk dat de wagen benzine blijft inspuiten bij het decelereren.(deed dit ook al voor ik de nieuwe hall sensors geplaatst heb)gasklepsensor of lekkende injector?jup,nieuwe rubber en dichtingen kan je vinden bij jomaparts of bij fg porsche.weet iets te zeggen als je er nodig hebt,ik ga om de 2 maanden wel eens naar fg.2500€ om te herschilderen is tamelijk hoog,of worden de eventuele nieuwe of andere stukken geplaats,geschuurd en afgewerkt?ps.kom eens langs op mijn werk,t’is niet ver.grtz.franky
vandaag naar de carrosier geweest en het zou op een goede 2500 é komen om hem helemaal te herspuiten (dit is dan zonder eventueel slechte stukken te repareren )Heeft iemand een idee of dit de gewone prijs is?En nieuwe rubbers ,waar kan ik die vinden?
dat is ook waar ,bedankt é franky 🙂
vandaag een klein ritje maken naar de carrosier om hem eens te gaan presenteren en als we overeen komen ,dan begin ik hem morgen al te demonteren ….waarschijnlijk voor een leuk prijsje gevonden 😆 Eens komt de dag dat je niets anders wil dan een 911!!!!!!!!!!ps.jij kan al rijden,ik nog niet.groeten vandenbussche franky.[quote=”timmy”:1k2gykml]ja ,tis zover , het probleem is opgelost , het was dus idd een bdp sensor die als hij warm had niets meer doorgaf van signaal,oef wat een opluchting zeg !! 😀
wel miserie gehad om eraan te kunnen ;linker wiel en schokdemper verwijderd, dan de houder met de twee sensors gedemonteerd.De sensoren zelf zaten muurvast en de boutjes waarmee ze vast hingen braken af ;dus sensoren uitgeklopt ,bouten uitgeboord en dan mer een boormachine met schuurpapier de busjes uitgewreven .Dan de sensoren terug gemonteerd en op 0,8mm van het vliegwiel gezet ,en dan vlug getest ;.
bedankt aan iedereen die me willen helpen heeft , ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben
grtz[/quote]ja ,tis zover , het probleem is opgelost , het was dus idd een bdp sensor die als hij warm had niets meer doorgaf van signaal,oef wat een opluchting zeg !! 😀
wel miserie gehad om eraan te kunnen ;linker wiel en schokdemper verwijderd, dan de houder met de twee sensors gedemonteerd.De sensoren zelf zaten muurvast en de boutjes waarmee ze vast hingen braken af ;dus sensoren uitgeklopt ,bouten uitgeboord en dan mer een boormachine met schuurpapier de busjes uitgewreven .Dan de sensoren terug gemonteerd en op 0,8mm van het vliegwiel gezet ,en dan vlug getest ;.
bedankt aan iedereen die me willen helpen heeft , ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben
grtzok ,bedankt , ,ik zal nu eerst de twee sensors steken die ik hopelijk morgen zal hebben, en als het dit niet is dan heb ik toch al weer een volgend euvel om te controleren .Van op het moment ik meer weet zet ik het hier op ….grtz
Zoals eerder gemeld heeft mijn 944 hetzelfde probleem.
Volgende links zouden volgens mij wel eens naar de oplossing kunnen leiden:
http://en.allexperts.com/q/Porsche-Repa … oblems.htm[i]Question
Hello Dave,
I read through your past answers to the problems with 944’s starting hard, but I still can’t seem to figure my problem out. I will let my ’84 non-turbo 944 sit out all night, and in the morning it will start just fine. But after running the car for say more than 5 minutes it will not want to start. After letting it sit for another 3 or 4 hours it usually starts up right away, but until that time after being run it will not start. I have been looking the car over and checking the basics, but still can’t seem to figure it out. Any help would be fantastic at this point. Thanks,
Evan [/i]
[i]
Answer
Hi Evan,I suspect there is a problem with the L-Jetronic fuel injection you have. I will assume your ignition system is new or nearly new because you’ve probably replaced all that stuff trying to solve this problem.
One typical cause of your hot start problem is insufficient “residual fuel pressure”.
For cold starts (all those examples where you’ve waited overnight or three or four hours are definitely cold starts) the engineers built in all kinds of helpful features to get past the engine’s initial high craving for fuel.
For hot starts (let’s define that as any starts after only being shut off for 20 minutes or less), the engineers designed the system to maintain a “residual fuel pressure” for 20 minutes after shut off. Thus, when you turn the key for a hot start, the fuel injectors already have pressurized fuel ready and waiting…and they are not waiting for the fuel pump to deliver it from the tank.
Now…if your residual fuel pressure is not maintained, there’s no hot start fuel to help you start. To test all this you’ll need a pressure gauge and fittings to connect to the coupling at your flexible fuel line near the fuel rail.
If the test reveals this problem, the injectors or cold start valve could be leaking, the pressure regulator itself could be faulty, or the fuel pump’s check valve could be faulty. So many possibilities, but the culprit can be found.
Sorry, I don’t have the specs for a 944 in front of me, but generally speaking, I’d like to see 2.5 bar system pressure and 1.5 bar residual pressure for 20 minutes. Those are the kind of numbers you’ll want to see.
Good luck. If you need more info on doing the test, please write back to me.
Dave [/i]
Vrijdag gaat mijn 944 binnen bij Van Beurden, en heb hem alvast gevraagd om de druk in de benzineleiding na te meten (of ie niet zakt bij afgestelde warme motor) en zowiezo die terugslagklep te vervangen.
Zie ook http://www.nize944.de/rueckschlagventil … euern.html
Ik weet wel dat een 911 heel andere koek is dan een 944ske, maar je weet maar nooit hé.
vandaag nieuwe bobine gemonteerd …helaaas na 10 min terug geen ontsteking
Ik gheb 2 hall gevers voor bij het vliegwiel besteld ,normaal kan het maar dit niet meer zijn hoop ik 🙄kheb zaterdag gekeken en eens gevraagd aan mijn schoonmoeder of ze eens wou starten als hij warm had en toen had ik geen vonk
kben dus al iets wijzer geworden .de bobine uitgemeten en volgens mijn gegevens dat ik heb was ze nog goed :
Primary resistance:
Test between terminals 1 and 15
Value: 0.4 to 0.7 OhmsSecondary resistance:
Test between terminals 4 and 15
Value: 5.0 to 8.7 k Ohmsik had 0,9 ohm tss 1 en 15 en 6,8k ohm tss4 en 15
ik zal deze dan nog eens testen bij koude motor en ben benieuwd of ik verschil ga zien
als het dit niet is kan het nog de beide vliegwielsensoren zijn of de stroomverdeler (maar die ziet er redelijk nieuw uit)Vandaar ik ook vroeg > heb je al gekeken op het moment hij niet meer start de bougie nog vonkt.
Was n.l ook mijn eerste gedachte. 💡Bij onze Franse collega’s vond ik volgende tips:
– defecte bobijn door de warmte
– defecte klep die druk in de brandstofleiding moeten houden waardoor er vapor lock zou ontstaan (tip eerst benzine pomp 3-4 minuten laten draaien)mvg
ik heb hier op het forum in engeland ook zo iemand gezien met hetzelvde probleem ,maar de uiteindelijke oplossing staat er vaneigenst weer niet op 😕
http://en.allexperts.com/q/Porsche-Repa … roblem.htm
zij praten wel van een fuel accumulator ,maar ik denk niet dat dit van toepassing is van een motronic inspuitsysteem…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.