Mijn 944 van 1982

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Mijn 944 van 1982

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • [quote=”cristof”:31ajp9ph]ik zag je gisteren in meeuwen rijden ,kan dat[/quote]
      Inderdaad 🙂

        ik zag je gisteren in meeuwen rijden ,kan dat

          Uiteindelijk toch maar besloten om de wagen als zondagsauto te houden, vooral om de redenen die jij aanhaalt svandamme. Van verscheidene mensen hetzelfde te horen gekregen…

          Nu, ik ben vandaag de wagen gaan halen van de carrossier.

          Wat vinden jullie ervan? De kleur is nog mooier geworden imo 😛 is nu iris-blauw, feller dan het vorig blauw.

          Normaalgezien werden de gaten in achterbumper weggewerkt maar denk dat ik nu de originele achterstootstrip er terug op ga zetten… Het alarmslot werd normaal gezien ook weggewerkt..
          Beiden dus jammer genoeg vergeten door de carrossier, maarja, tis niet dat het echt zo erg is…

          Ik mocht terugkomen om de gaten te laten wegwerken maar ben niet zeker of ik dit ga laten doen, binnekort eens testen met de stootstrip erop.

          Tussen kerst en nieuwjaar komt de nieuwe koppeling eronder, en ondertussen misschien nog proberen te zorgen dat het cabriodak gemaakt wordt.

          Rest van foto’s die ik net snel gemaakt heb:

          Momenteel niet veel tijd om er aan te werken, examens enzo 😛 (daarom dus ook dat de zijpinkers er nog niet inzitten)[/img]

            kvraag me bij ombouwingen naar cabrio altijd af hoe veilig dat dan is

            stevigheid van het dak is volledig weg en dan mag je gaan raden waar het ding zal kreuken opt moment van een serieuze aanrijding

            om maar niet te spreken van een koprol

            oldtimer keuring, je hebt geen keus, want een ombouw geraakt nooit door de normale keuring…
            zoals je zegt, oldtimer keuring, ze kijken nergens naar…

            om daar dan 18 000 per jaar mee te doen, vind ik gewoon bad idea
            het is niet legaal, het is niet veilig, het is niet verantwoord

            maar das dan natuurlijk mijn eigen persoonlijke mening

            maar als jij met je oldtimer verzekering en omgebouwde , onkeurbare 944 cabrio
            in een ongeval terecht komt met zwaar gewonden of geweststen,
            dan ben je gewoon vanaf dat moment bankroet,
            je zal voor de rest van je leven geen cent meer op je naam kunnen hebben omdat je door de neus zal mogen betalen

              In elk gevalleuk speelgoed .
              Van harte
              En 1982
              Dat was dan echt één van de allereerste 944’s

                [quote=”Guy”:1jq10av5]Wit met zwarte fuchsen eronder 😉 😉

                Btw, waren er in 1982 al cabrioversies ?[/quote]
                Goed opgemerkt 😛
                Deze wagen is een door bieber omgebouwde gewone 944.. oorspronkelijk is het dus geen cabrio.

                Guy

                  Wit met zwarte fuchsen eronder 😉 😉

                  Btw, waren er in 1982 al cabrioversies ?

                    Ik zou de wagen wit spuiten en er de BBS velgen onder leggen.

                    Let op, als je deze wagen gaat laten keuren voor dagelijks gebruik is de kans groot (lees zeer groot) dat de wagen verboden wordt tot het verkeer en zelfs niet meer als oldtimer de baan op mag.
                    Meer info, pm me maar even.

                    ik heb zelf hier een berg documentatie over liggen, ik heb dit namelijk meegemaakt en een kennis van me heeft nu hetzelfde aan de hand….

                      Ik blijf hier maar spammen 😛 P

                      Ben ondertussen ook al eens snel aan het photoshoppen geslagen om eens te zien hoe moderne velgen eronder staan;

                      De huidige velgen gaan we zowiezo houden en normaal gezien zwart laten lakken:

                      En dan de zomervelgen:

                      turbo zwart

                      OF
                      porsche bbs

                      OF
                      gewoon turbo
                      (vond geen goede bronimage hiervoor, zijn dus allebei redelijk mislukt 🙂

                      denk ook dat deze keskin kt2 velgen er mooi onder staan maar ik vind geen goede foto hiervoor 🙁 (zoals die persoon op dit forum die een gele 944 heeft)

                      Momenteel vind ik de zwarte turbo velgen het mooist.. wat denken jullie?

                        Hmm, ik had beter alles in 1 post gezet maarja…

                        Over de velgen: persoonlijk zou ik er deze willen onderleggen.. wat denken jullie? http://www.kapaza.be/detail/5959919/

                        Ofwel deze: http://www.albertweb.de/Porsche/Raeder/Cup1-18.jpg

                        Ofwel turbo velgen…

                        Ik ga alleszinds de huidige velgen laten voor de winter (misschien wel nog laten lakken; zwart) en dan binnenkort voor een zomersetje kijken…

                        PS: indien jullie iemand kennen die geïnteresseerd is in Brock B1 velgen.. http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Banden_en_velgen/6431423/6x_17_Brock_B1_velgen.html (deze zouden eerst verkocht moeten geraken voor ik andere velgen kan kopen)

                          En het voordeel van wit als kleur is dat het gemakkelijk bij te werken is qua krassen enzo…
                          En niet vergeten dat het in combinatie met zwarte velgen prachtig staat 😛 (imo dan toch 😉 )

                            [quote=”cvvracing”:2wpiiqgt]Ik kan me volledig aansluiten op SidewindR z’n mening. Heb ook een 944 gehad en de verzekering is echt niet zo duur.

                            Voor de rest zeer KNAPPE bak vind de kleur ook mooi. Persoonlijk zou ik er nog cup 1 velgen ondersteken.

                            PS: waarom de wagen opnieuw spuiten, de lak ziet er op de foto’s nog heel goed uit?[/quote]
                            Vanop afstand ziet de lak er idd goed uit, er zijn echter wel veel ‘blaasjes’, vooral op de capeau.
                            Er moet ook nog gelast worden bij de carrossier (roest bij wielkassen) en het verwijderen van de spoiler heeft ook zijn sporen nagelaten…
                            En dan hebben we ook nog een scheur in de lak bij de achterwielkast: http://www.campgroundz.be/porsche/DSC08489.JPG

                            Over de verzekering zijn we (ik en men vader) nu ook verder aan het nadenken.. Ik zou er iedere dag mee naar school rijden en 3 maanden rijverbod zoals die man in The Body Docter zijn post zie ik nu ook weer niet zitten 🙂 )

                            Die kleur is zo moeilijk, verdorie toch 😛 [/url]

                              ingeschreven als oldtimer

                              opletten met zulke inschrijving in principe mag je enkel proefritten tussen zons opgang en zons ondergang met het oog op minifestaties binnen een straal van 25 km

                              ik ken er vele die oldtimer rijden en ken er ondertussen ook al een paar die vies tegen de lamp gelopen zijn

                              een kennis van mij ging van de zomer zijn kinderen ophalen aan school en werd aangehouden ………………… discusie over het feit dan kinderen ophalen Geen proefrit is en dergelijke ……… gevolg mag voor de politie rechtbank komen auto was 3 jaar ingeschreven en hij had op 3 jaar geen 2000 km gereden dus van misbruik kan geen discussie zijn
                              rechtzaak moet nog komen ………
                              dus ondertussen zijn al 2 van zijn kollektie van 4 ingeschreven met gewone platen

                              een andere werd snachts met zijn kever tegen gehouden op O plaat gevolg politie rechtbank drie maanden rijverbod ……en auto ingeschreven met gewone platen

                              en inderdaad verzekeringen sluiten een kontrakt af waar mee je dagelijks mag rijden enz… maar verkeertechnisch ben je eigenlijk aleen gedekt voor proefritten en manifestateis en zeker geen dagelijks woon werk verkeer

                              een andere beweerd bij hoog en bij laag dat een oldtimer max 65 per uur mag rijden ??? zou ergens in de wetgeving staan maar helaas nog niet terug gevonden dus mochten ze je ergens flitsen met je oldie zullen ze je dat heus wel komen vertellen per aangetekende zending dan wel te verstaan 😆

                              ik zou zeggen maar voorzichtig met oldtimer ❗

                                Ik kan me volledig aansluiten op SidewindR z’n mening. Heb ook een 944 gehad en de verzekering is echt niet zo duur.

                                Voor de rest zeer KNAPPE bak vind de kleur ook mooi. Persoonlijk zou ik er nog cup 1 velgen ondersteken.

                                PS: waarom de wagen opnieuw spuiten, de lak ziet er op de foto’s nog heel goed uit?

                                  [quote=”thaenzy”:1haz6d6x]

                                  Momenteel is de wagen binnen bij een lpi installateur aangezien ik er per jaar toch ongeveer 18000 km mee ga doen.
                                  [/quote]

                                  [quote=”thaenzy”:1haz6d6x]Hij is ingeschreven als oldtimer en die keuring stelt echt niets voor ze hebben niet eens de remmen/lichten enzo gecontroleerd[/quote]

                                  Mooie 944 Thaenzy!

                                  Maar ik stel me toch vragen bij bovenstaande… 🙄
                                  Waarom toch als oldimer inschrijven als je er zoveel mee gaat rijden? De jaarlijkse taks is toch zeer laag en een goede verzekering hoeft echt niet teveel te kosten hoor!
                                  Just my 2 cents…

                                  En de kleur: Originele kleur houden! 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.