- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
Discussie
-
9 mei 2013 om 18:34
Ik ben nieuw op het forum, en stel me later wel eens uitvoerig voor.
Een weekje geleden heb ik m’n 964 een nieuwe batterij gegeven, en hem gestart.
De auto stond al 6 jaar stil zonder gestart te worden.
Toen ik hem de laatste maal heb opgestart waren er wel wat kleine probleempjes mee, maar dan meer van elektrische aard.
Nu was het even schrikken. De 964 startte al na 1 seconde.. maar ontwikkelde enorm veel rook.
Er was een dikke witte wolk in mn garage waardoor de auto haast onzichtbaar was.
Ik moest hem een beetje vooruit en achteruit manoeuvreren om hem buiten te krijgen.
Eenmaal buiten maakte ik er een kort ritje mee. De auto bleef veel rook ontwikkelen.
Na een tijdje voelde ik heel veel weerstand. Ik had een vermoeden dat de remmen haperden of zoiets.
De auto dan maar terug gereden, en bij het uitstappen hoorde ik een sissend geluid.
Het bleek olie te zijn die in de uitlaat aan het sissen wast.Ik heb dus nu 2 problemen met die 964. Ten eerste de enorme rookontwikkeling. Dat probleem was er niet 6 jaar geleden. Kan de oorzaak komen van motorolie die te slap is geworden of zoiets ?
Het tweede probleem is de weerstand. De auto kan amper nog vooruit of achteruit. Er is voelbaar voldoende vermogen door de motor geleverd. Ik nam de wielen af om de remmen te checken, en die bleken in orde te zijn. Een 2de vermoeden is de koppeling. Misschien heb ik de (versleten??) koppeling te veel belast bij het manoeuvreren uit de garage, en is daar iets misslopen. Ik kon na het ritje mn wagen laten draaien met in 1ste versnelling geschakeld en zonder het koppelingspedaal in te drukken zonder dat de auto vooruit wou waan. Daarnet wou die iets bewegen, maar nog steeds heel vast. Er was ook een slijpend metaalachtige klank hoorbaar de eerste 5 sec na het opstarten. Het schakelen gaat nu ook moeizaam met draaiende motor.Graag suggesties, oplossingen enz….
mvg
Peter
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.