Mijn 993 RS project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s Mijn 993 RS project

  • Maker
    Discussie
  • ik heb nog een paar tellerplaten in overtal van het tuningmerk GEMBALLA.
    ze zijn nieuw, nooit geplaatst geweest en dienen voor de toerenteller van een 964 of 993.
    voor de creatievelingen die hun luchtkoeler willen aanpassen in de stijl van een Singer of een 991 (voorbeeldfoto’s in bijlage).
    verschillende versies beschikbaar: al dan niet met boordcomputer en één met geroteerde schaal.
    forumprijs 25 €/st, bij interesse stuur een PM en geef daarbij aan welke je voorkeur heeft.

    tacho964_993.jpg

    Attachments:
    • porsche_911_carrera-s_gauge-cluster_12.png.jpg
    • singer-porsche-911-interior.jpg
15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 189)
    • op een engelstalig zusterforum heeft iemand zich de moeite getroost om deze tabel samen te stellen over het verlagen van een 993 c2 met daarbij alle mogelijkheden mbt velgen- en bandenmaten. dit naslagwerkje wil ik met jullie ook wel delen en kan me later nog van pas komen, dus plaats ik het hier voor mijn gemak. ik weet, sommigen noemen het luiheid 😉

        Eerst uw schouw goed laten kuisen dan hé….zou zonde zijn voor het leder

        Wim

          Moet ook niet altijd tegen zitten. 💡

            op het WWW een RS logootje gevonden voor een habbekrats en intussen heb ik m’n voelsprieten uitgezet op hardback sportstoelen in classic grey leder.
            ik hoop dat die langs de schouw gaan arriveren op 6 december :engeltje:

            RSbadge993.jpg

              [quote=”john.beton.” post=180421]

              kunstwerk is van jaak http://www.ham-car.be/
              doet dit werk al eeuwen en zeker ombouw naar 3.8 en nog eens betaalbaar ook. wel geduld uitoefenen want heeft werk tot tegen het plafond.[/quote]

              bdankt voor de link john! even hier erbij plakken zodat ik alle info bij elkaar heb straks.

                Mooi filmpje….die mannen werken grondig

                  Een beetje inspiratie en leerrijk (zeker ook voor degenen die denken dat er in de US alleen maar prutsers zijn :engeltje: )

                  How to Build a 3.8L Porsche Track Monster: http://youtu.be/2nu1w9bdx9E

                    bedankt voor de tip Maarten, ik ga zeker met de man eens praten voor ik met de ombouw naar 3.8L begin.
                    mss is hij wel de man die ik zoek, ik kreeg ook al Rennmeister in de UK getipt.

                    Wim

                      Net als de werkplaats en showroom dus. 😉


                      @Maarten
                      , maar was wel interessant daar toen, en een geluk dat ik daar de weg goed kende. :mrgreen:

                        de garagist waar ik mijn 3.2 heb gekocht racet met een 993 RSR in endurance races in Afrika 😀
                        Hij tuned ook alle luchtgekoelde 11’jes voor rally en circuit. Vaak met zelf ontwikkelde spullen.
                        Het is niet meteen een afgelikte garage, maar eerder een old-scool racehok waar hij in werkt.
                        Website is wel totaal niet up-to-date. http://www.gdvdg.be

                          gewoon online. en als je wat lekkers ziet, niet te lang twijfelen en meteen happen :happydance:
                          PS Gert, onze forumsponsor heeft ze nieuw en OEM ook.

                            Verdorie Deepee, waar vind je die nu

                              een originele RS “dubbele onderkin” gevonden voor de 993. in combinatie met de gewone bumper heeft deze mijn voorkeur op een turbo bumper. nu nog in slate grey metallic (laten) spuiten en m’n project heeft weer een paar dwergenpasjes in de goede richting gezet.

                              RSfront_splitters.png

                                alles heeft een prijs in het leven Rocco …
                                ik zou het in eerste plaats doen voor mezelf om van te genieten en ja ik steek graag boven het maaiveld uit.
                                en wie weet als er ooit een gek passeert zoals op Bonhams auctions deze week. OK het zal wel een originele 964 RSR zijn maar 😯

                                bonhams_sept2014.png

                                  De vraag is of de kostprijs realistisch is voor de verkregen vermogenwinst (die kit van carnewal was denk ik al 10k), ik zou eerst denken aan gewichtsreductie en onderstel door carnewal laten optimaliseren (als ik ooit de kans=geld kreeg om zoiets te doen met een coupé) … probleem met zo’n bom is natuurlijk de verzekering als het ooit mis gaat.

                                  Of door ninemeister je eigen 993 rsr laten bouwen kostte ongeveer hetzelfde als een nieuwe 997gt3rs :mrgreen:

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 189)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.