Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Conversion Foto’s › Mijn 993 RS project
- Dit onderwerp bevat 189 reacties, 44 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
10 maart 2014 om 22:18
ik heb nog een paar tellerplaten in overtal van het tuningmerk GEMBALLA.
ze zijn nieuw, nooit geplaatst geweest en dienen voor de toerenteller van een 964 of 993.
voor de creatievelingen die hun luchtkoeler willen aanpassen in de stijl van een Singer of een 991 (voorbeeldfoto’s in bijlage).
verschillende versies beschikbaar: al dan niet met boordcomputer en één met geroteerde schaal.
forumprijs 25 €/st, bij interesse stuur een PM en geef daarbij aan welke je voorkeur heeft.Attachments: -
MakerDiscussie
-
dat bedoelde ik in feite daxmanian. van de wanden zou weinig overblijven als je 200cc/6=33cc per cylinder zou afhalen en zo grotere pistons steken.
maar bij FVD staan tuning kits, geen upgrade naar 3.8L en bij carnewal “no longer available”Als ik me niet vergis kan je bij Carnewal of FVD de 3.8 kit kopen. De cilinders van onze 3.6 blokken kan je eraf halen en vervangen door de 3.8 cilinders. Is dat geen betere oplossing dan de bestaande cilinders uit te boren? Je moet natuurlijk nog wel wat extra vervangen maar is allemaal in de X51 kit te verkrijgen.
Wel prijzig natuurlijk 😯ik speel momenteel met een idee om in mijn 993 een 3.8 motorblok te steken. het is mss hardop dromen en het gevolg van teveel naar howto-video’s als deze te kijken ([color=#440000]youtu.be/2nu1w9bdx9E[/color”>). en zeg maar dat toeval niet bestaat want door een korte opdracht op de Ford LPG testbaan worden de wegen naar cosworth motortuning ineens veel korter:
– is het realistisch om een 3.6 blok te laten vergroten tot een betrouwbare 3.8 krachtbron;
– wat is momenteel een reële marktprijs voor een defect blok; en heeft iemand een idee wat zo’n upgrade ong. kost;
– welk blok is hiervoor het best geschikt: M64.05/06 non-varioram of 20/21/22 varioram;
– welke specialist(en) is(zijn) er nog om zo’n blok volledig naar 3.8 race specs te bouwen.[size=2]There are basically 2 way to go about this:
* one is just installing a set of 101mm P/C’s and adding cams, a remapped chip and such.
* the other way is to use the Factory 3.8 RS kit which includes P/C’s, complete new big-valve heads, cams, lower intake manifolds, mufflers, single belt pulley, fan hub, and have your ECU remapped for all the changes. This makes about 320-325 HP if the chip is done right and it will be OBDII compliant and will pass smog.
note: the Euro-OBD 993 3.8 RS ECU will not work (start) in OBDII cars and you must have yours modified to suit.[/size]hier een blokje dat door cosworth gedaan is voor Rob Dickinson, eigenaar van Singer US)
nog een interessant weetje:
Our lovely Porsche 993 Targa has silver-faced instrument dials and the the surface of these is bubbling slightly, which is unsightly.
At first, we thought that they were aftermarket faces – it’s a fairly common modification – but when we checked the car’s option codes we discovered that, in fact, the Porsche left the factory with silver dials.This worried us as we thought that we’d need to source new faces but on taking the clock to pieces we discovered that the silver front was simply stuck over the standard black face. So it was a simple job to peel off the bubbling silver to reveal the standard black below!
Nice one Deepee! :drink:
Maaruh, aha jij hebt zelf dus ook nog een ‘To do – lijstje”! :coolness:
Afweging voor vandaag: Auto netjes maken voor morgen? Inclusief of exclusief de binnenzijde van m’n velgen?Offuh eerst verder met die tuinbank (restaureren) demonteren met al die kleine verroeste spijkertjes … eerst maar de hond uitlaten dan …
bedankt voor de tip! eerst de ISV klep maar eens checken en dan later evt chippen als finaal redmiddel.
voor de rest is het stilstaan niet echt een straf in vergelijk met de schurkentaks die DiPu..po en C° willen incasseren zo voor de eindmeet. hij wordt af en toe eens goed uitgelaten en dan is het echt genieten als een doffer losgelaten uit weduwnaarschap. bovendien staat er nog ander leuk speelgoed in de garage dus ik heb echt geen reden tot klagen 😉
Dat stilvallen tgv het lichte vliegwiel kan je normaal opvangen door een Steve Wong chip te steken.
Er zitten er in het gamma van hem speciaal voor een licht vliegwiel.
Tenzij je de pech hebt om een DME te hebben waar je deze niet kan vervangen. Hangt af van bouwjaar maar ik weet niet meer vanbuiten dewelke.Te mooi om te laten stilstaan deepee … een mooie jonge vrouw ga je toch ook niet laten staan tot ze op leeftijd is
[quote=”Mushroom” post=177970]Is dat de jouwe … graag meer info …[/quote]
om de curiositeit wat te temperen een foto hoe hij er nu bij staat. als ik Z-platen kan versieren doet hij mss mee aan de fotoshoot op de 21ste
‘t is geen fel blauwe of bleke witte, ik hou meer van de stealthy look. des goûts et des couleurs …
nog wat sleutelwerk te doen, want ze heeft een licht vliegwiel en durft stilvallen als je het rechterpedaal te zacht behandeld. er zit nog een vals contact op een slijtindicator van de remmen en verder kan er cosmetisch nog heel wat aan verbeteren.
intussen staat ze weer braafjes onder haar pyjama te rusten tot ze weer eens uitgelaten wordt 😎haha, had gekund, maar nee …
DP motorsport en mijn initialen zijn louter toevallig dezelfde; dit is een 964 in lime green met de toerenteller in dezelfde kleur. (leuke knipoog) je ziet in de linker bovenhoek de koetswerkkleur van de deurstijl nog.
in m’n 993 (slate grey metallic) zit een CDR21 en die staat alleen aan als ik aan de auto sleutel in de garage. er ligt een zo’n VDO Dayton klaar, maar ik heb voorlopig nog geen navi nodig, dus blijkt die nog lekker in m’n garagerek liggen. eerst andere prioriteiten.
@ rocco: plaatsing is op een uurtje klaar; klok demonteren gaat zonder OBC probleemloos met het stuur op z’n plek, openen, wijzerplaat wisselen en flensrand mooi terug sluiten is wel een geduldwerkje;de klok terugplaatsen is kinderspel (het is geen sharknose hè waaraan je niet kan werken zonder leuvens gerstenat )
en natuurlijk willen we van de voltooide aanpassingen zien!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.