Mijn 993 RS project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s Mijn 993 RS project

• Maker
    Discussie
  • ik heb nog een paar tellerplaten in overtal van het tuningmerk GEMBALLA.
    ze zijn nieuw, nooit geplaatst geweest en dienen voor de toerenteller van een 964 of 993.
    voor de creatievelingen die hun luchtkoeler willen aanpassen in de stijl van een Singer of een 991 (voorbeeldfoto’s in bijlage).
    verschillende versies beschikbaar: al dan niet met boordcomputer en één met geroteerde schaal.
    forumprijs 25 €/st, bij interesse stuur een PM en geef daarbij aan welke je voorkeur heeft.

tacho964_993.jpg

Attachments:
    • porsche_911_carrera-s_gauge-cluster_12.png.jpg
    • singer-porsche-911-interior.jpg
9 reacties aan het bekijken - 181 tot 189 (van in totaal 189)
    • Is dat de jouwe Deepee? :up:
      Graag meer info dan :engeltje:

Makkelijk hé zo’n radio met GPS?

Deepee, heb je die platen zonder obc nog en valt dat mee om te vervangen ?

retro porsche classic CD-radio-Navi en geroteerde RPM gauge in contrastkleur :respect2:
          zonder de OBC heb niet zo’n ellende met de achtergrondverlichting …

dp-motorsport-porsche-911-964-interior.jpg

‘t is inderdaad simpel als je het kant en klaar ziet, maar zoals gewoonlijk zit het hem in de kleine dingen … bijv kwestie van matching lichtkleur en -sterkte vinden.
            in miniatuurverlichting niet evident nu nu alles SMD, LED, … is wat de klok slaat.
            uiteindelijk m’n toevlucht gezocht in jawel …. kerstverlichting.
            ik ga nog een extra stekkertje tussen stroombron en lampjes doen zodat die gemakkelijk te vervangen zijn mochten ze sneller dan de beloofde 10.000 branduren de geest geven.

:respect2:
              Simpel, doch geniaal :applaus:

dit weekend op een oplossing zitten broeden en iets gebricoleerd:

de toerenteller volledig uit elkaar gehaald en waar het printplaatje van de OBC vastgeschroefd zit enkele stukjes van de witte behuizing weggefreesd waardoor er ruimte komt voor de micro lights; alleen het schroefgat heb ik behouden.
                in het printplaatje van de OBC twee gaatjes van 4 mm geboord om 12 volt micro lights door te kunnen steken; hier moet je goed opletten dat je op de juiste plaats boort zodat je geen stroombanen op de printplaat onderbreekt.
                de lampjes met pasta fixeren.
                dan aan de stekker van de grote printplaat twee draadjes solderen om 12 volt van de wijzerplaatverlichting af te tappen.
                alles terug monteren en klaar (sorry voor de wazige foto die ik in het donker moest nemen om de verlichting er goed op te krijgen).

DSC02453.jpg

ik heb uit de aangekochte reeks tellerplaten van Gemballa zelf de geroteerde versie geplaatst met display voor de boordcomputer. de rode zone van het toerentalbereik zit nu recht voor je in je gezichtsveld. ik vind het veel netter dan het instrument een kwartslag gedraaid in het dashbord steken; en zeker met de OBC versie.

wat me blijft storen is dat er nu geen achtergrondverlichting onder de boordcomputer zit (vervelend als de auto stationair draait). de lampjes zitten standaard op 4 en 10 uur en hun reflectie gaat niet voorbij het LCD scherm.

ik ben dus op zoek naar een fix om in de nauwe ruimte tussen de OBC en de onderrand verlichting aan te brengen. probleem is dat de printplaat van de OBC volledig tot tegen de rand van het intstrument komt :think:
                  heeft iemand hier ooit al een oplossing voor gezien?

DSC02451.jpg

Via tapatalk kan ik blijkbaar niet pm’en…
                    Als deze voor boordcomputer nog beschikbaar is mag je deze reserveren.
                    PM volgt als ik PC bij de hand heb.
                    Tnx

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Edit by Mushroom: Negatieve commentaar verwijderd…

9 reacties aan het bekijken - 181 tot 189 (van in totaal 189)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.