Mijn 993 RS project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s Mijn 993 RS project

• Maker
    Discussie
  • ik heb nog een paar tellerplaten in overtal van het tuningmerk GEMBALLA.
    ze zijn nieuw, nooit geplaatst geweest en dienen voor de toerenteller van een 964 of 993.
    voor de creatievelingen die hun luchtkoeler willen aanpassen in de stijl van een Singer of een 991 (voorbeeldfoto’s in bijlage).
    verschillende versies beschikbaar: al dan niet met boordcomputer en één met geroteerde schaal.
    forumprijs 25 €/st, bij interesse stuur een PM en geef daarbij aan welke je voorkeur heeft.

tacho964_993.jpg

Attachments:
    • porsche_911_carrera-s_gauge-cluster_12.png.jpg
    • singer-porsche-911-interior.jpg
15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 189)
    • deze met de uwe gemballa signature zijn idd de “echte” 18 inch cup1 onder de aftermarket, maar ook veruit de duurste (dubbel in prijs vgl met de andere en dan te weten dat geen van allen nieuw zijn)
      zorg dat je ze kan passen want met mijn verlaagde vering op een narrow body zou 18x11J ET 62 wss wel ergens schuren.

de andere spaghetti spaakvelgen zijn wel mooi maar echt kl*te om zuiver te houden (zeker vooraan). ik had een tijdje OEM 17 inch en 18″ sport classics maar die hebben om die reden al snel plaats moeten maken voor 18″ RUF Speedlines. ook heel mooi maar door hun gewicht niet fijn sturen. dan OZ alleggerita’s in black chrome afwerking maar dat icm schiefergrijs sprong er niet genoeg uit, dan die maar onder m’n arctic grijze boxster gelegd.
      dus na lang zoeken en twijfelen ben ik bij deze terecht gekomen. met de juiste center caps zijn ze voor mijn smaak de beste. èn je moet het in zijn geheel bekijken want de toevoeging van de side skirts hebben qua look het grootste verschil gemaakt. ‘it’s all in the details”.

voor die chinese namaak is het idd goed opletten! probleem is dat die gasten alles schaamteloos kopiëren, ook de logo’s, en dan wordt het moeilijk om ze van echte te onderscheiden. maar copycats met steek 5×130 kom je niet zo vaak tegen want de verkoopvolumes zijn voor hen te laag om rendabel te zijn.

0

Denk dat ik echter de RS replica’s van Tramont ga opleggen die ook snel 3000 euro kosten of de echte BBS LM (Le Mans) velg maar die zijn nog duurder, eigenlijk bijna zo duur als een echte speedline RS wiel…maar wel mooi!! Je kan ook zo van die namaak BB6 velgen van giva wheels erop leggen maar velgen moeten van goeie kwaliteit zijn, zeker als je een keert nurburgring wil gaan doen…heb er al geweten met chinese namaak wielen volledig doorgebroken onder een Porsche…

image-2-3.jpg

image-2-3-4.jpg

image-2-3-4-5.jpg

image-2-3-4-5-6.jpg

image-2-3-4-5-6-7.jpg

0

de precieze afm staan aan de binnenkant en die weet ik niet uit het blote hoofd. ik gok 18×8,5J vooraan en 18x10J achteraan met ET tss 50 en 55. het beeld bedriegt wss want er zitten ook kortere techart spiralen onder.
            dit type velg heeft ook mijn voorkeur juist omdat er geen boutjes op zitten :sleep: . ze zijn idd door gemballa gemaakt maar je had ze ook van weinkath, jara, acp, … maar ik heb ze nog nergens nieuw te koop gezien.

PS ik heb ook nog alle originele onderdelen om het terug bloot standaard te zetten 😉

weinkathc1ACPjara8,59,518et52.jpg

ACPjaravelgen.jpg

0

Zijn het de Gemballa Le Mans velgen mss?

0

Hoi Deepee, zeeeeeeer mooie RS replica!! Ziet er vet uit! Ik ben ook van plan de RS richting uit te gaan met de mijne maar wil hem wel zo RS maken zodat ik altijd nog kan terugkeren naar originele toestand…
                DE driedelige RS wielen vind ik heel mooi maar de echte gewoon onbetaalbaar dus wss goeie replica’s maar zie wel op tegen het mooi houden van die schroefjes. Jouw velgen vind ik zeker zo mooi zo niet zelfs mooier, je zegt dat meerdere merken deze maken maar wat zijn juist de afmetingen van jouw velgen? Ik veronderstel 18inch maar wat is de breedte voor en achter en welke ET waarde heb je? Heb je er standaardmaat RS banden opliggen? Van mij je gerust nog wat meer foto’s posten hoor 😳

0

is gepolierd alu, ik ga ze eerst zo monteren.
                  in kleur zetten kan later nog altijd maar zal nog flink wat schuren / hechtlagen vergen vrees ik.

0
                  Wim

Van harte gefeliciteerd dan al maar. 😉

Ziet er wel goed uit.
                    Ga je hem in kleur zetten of zo laten.

0

‘t was even zoeken naar iets gepast, maar ik heb mezelf dan toch een (vervroegd) verjaardagsgeschenk gekocht
                      2ehands, dus dat scheelt in de aankoopprijs

rolkooi.jpg

0

vind ik heel mooi, mocht ik geld hebben voor zoiets … :lekker:

0

of een op Singer gebaseerd interieur zou in mijn RS kloon ook wel passen

993singer_interieur.jpg

0

knap.

0

Hey deepee, als je ergens een heigo kooi kan opmeten weet dat ik ze voor u wel wil in elkaar lassen.
                              Floere.

0

Heel mooi geworden ! Proficiat Deepee.
                                die stoelen met dat Scottish…love it !
                                Die velgen vind ik net iets te braaf.

0
                                Wim

Mooie auto met zeer mooie kleur. (toppie)

0
                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 189)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.