Mijn 997 S !!

  • Maker
    Discussie

  • Carrera4s
    Deelnemer

      Het gaat dus om een 997 Carrera S met 381 pk en met de volgende opties :

      Basaltschwarz metallic
      Naturleder Dunkelgrau,
      Sitzheizung,
      19″ SportDesign Rad,
      Heckscheibenwischer,
      Radnabenabdeckung farbig,
      Porsche Ceramic Composite Brake PCCB,
      Tempostat,
      Reifendruckkontrollsystem,
      Windschutzscheibe mit Graukeil,
      ParkAssistent,
      Sport Chrono Paket Plus,
      Elektr. Schiebe-/Hubdach,
      Telefonmodul für PCM,
      DVD Navigationssystem PCM,
      BOSE Soundsystem,
      CD-Wechsler,
      Adaptive Sportsitze,
      Autom. abblendende Innen-/Außenspiegel inkl. Regensensor,
      Leistungssteigerung Carrera S (381 PS),
      Einstiegsblenden aus Edelstahl,
      Schaltwegverkürzung,
      Passivhörer Leder,
      Mittelkonsole hinten Leder,
      3-Speichen Sportlenkrad Leder aufgepolstert,
      Distanzscheiben 5mm,
      Porsche Wappen auf Köpfstützen gebr,
      Fußstütze in Sportoptik,
      Fussmatten mit Lederainfassung

      De eerste eigenaar was Porsche AG zelf (leuk, zo’n stempel in het boekje bij “eerste eigenaar”). Goed dat ze er slechts 13.000 km mee gereden hebben, de wagen is precies net van de band gerold, maar met het prima voordeel dat hij al goed ingereden is 😈

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
      • SUPER !!!!
        Zo rijden er niet veel rond !

        Enjoy it !!

        Als je in de buurt bent van Affligem… 😉

        Gr,

        Gert.

          gisteren op Zandvoort heb ik de PCCB’s live aan het werk gzien en kunnen vergelijken…de PCCB’s kunnen toch nog wat later remmen hoor..knap!

            Nummerplaat hangt recht hoor.

            Met PCCB inderdaad veel minder vuiligheid, scheelt een pak in ‘t poetsen, maar de belangrijkste reden is natuurlijk de werking : subliem pedaalgevoel en veel vertrouwen (al zijn de standaardremmen ook topklasse).

              Is het optisch bedrog of staat je voorste nummerplaat schuin ❓

              Plumber

                Klopt het dat door de PCCB remmen je geen zwart afzetting meer hebt op je velgen?

                Anders wil ik wel die optie enkel en alleen voor dat voordeel 😉

                  skoon 😯

                    Mooi, mooi, mooi…. 😯 8)

                        [quote=”$rouji da pimp”:2em9fszx]Proficiat man!!!! Echt een mooie wagen.

                        En inderdaad de sportknop voel je echt als je die indrukt tijdens het rijden……..

                        Ps: vanwaar heb jij dat carbon deksel in je motor??? Is dat standaard?

                        $rouji[/quote]

                        Dat is inderdaad een uiterlijk kenmerk van het X51 pakket. Op een “gewone” S dus niet te verkrijgen als optie op zich.

                          Is dat geen onderdeel van de X51 optie? “Carbon luchtfilter behuizing”

                          Anoniem

                            Proficiat man!!!! Echt een mooie wagen.

                            En inderdaad de sportknop voel je echt als je die indrukt tijdens het rijden……..

                            Ps: vanwaar heb jij dat carbon deksel in je motor??? Is dat standaard?

                            $rouji

                            loe

                              tuur,

                              ook hier gefeliciteerd 😆

                                Ja, die sportknop doet toch veel : als ik op de snelweg de sporttoets dan uitzet, voel je zo de wagen wat inhouden en tot rust komen.

                                Als ik zo de specs van Europipe lees, is er wellicht niet veel verschil met de X51 kit hoor.

                                Ach, mij gaat het in een Porsche om de subjectieve beleving en niet om 0,1 sec sneller. En met X51 gaat het allemaal wat bruter en puurder vind ik, wat minder gedempt en ingehouden (want dat is het gevoel dat de gewone S dan geeft, ens je met X51 hebt gereden). Maar zo’n groot verschil in prestaties zal het wel niet geven, de chauffeur blijft belangrijkst hé 😉

                                  Nee, bij europipe zijn ze formeel: de 17 din pk (minimum zeggen ze) zijn er, maar alleen boven de 6000 toeren. Dat toerentalgebied is zo kort (tot 7200) dat je het niet kan merken (alleen een paar extra km/u in topsnelheid).
                                  Het extra koppel 38nm bij 3000 rpm is veel belangrijker dan die extra paarden.
                                  Je voelt dat koppel ook écht zelf. En plus reageert de motor veel alerter op het gas, te vergelijken met de snellere respons bij ingedrukte sportchrono knop.

                                    [quote=”beltar”:y5qd0os2]Op de herfstrit moeten we maar eens een sprintje organiseren…
                                    Normale 997s, 997S cab met europipe en 997S X51!!
                                    Ben benieuwd.
                                    Eigenlijk heel raar , de cabrio weegt 75 kg meer dan een normale coupe (eentje met PCCB nog wat minder) . In acceleratie was de coupe van een vriend tot aan 220 een wagenlengte voor. (voor ik de sportuilaat liet monteren)
                                    Ook met de europipe (en een plus van 17 din) maakte dit niet direct een merkbare verbetering. (weliswaar niet uit stilstand getest en in de gietende regen, dus moeilijk om op hetzelfde moment op het gas te gaan).
                                    Daartegenover stond dat bij een circuitbezoek op Zolder mijn cabrio merkbaar veel sneller uit de bochten wegtrok, waardoor ik met gemak keer op keer de andere 997 kon inhalen.
                                    De winst zit duidelijk in de lagere toeren (koppel + 38 Nm en bij 3000 rpm ipv 4000).[/quote]

                                    Bizar, want met X51 zit de winst hem in de hoge toeren (althans als je de vermogens- en koppelcurves vergelijkt).

                                    Maar misschien zat jij op Zolder in de juiste versnelling en die andere een versnelling te hoog ?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.