Mijn 997 S !!

• Maker
    Discussie

• Carrera4s
    Deelnemer

Het gaat dus om een 997 Carrera S met 381 pk en met de volgende opties :

Basaltschwarz metallic
      Naturleder Dunkelgrau,
      Sitzheizung,
      19″ SportDesign Rad,
      Heckscheibenwischer,
      Radnabenabdeckung farbig,
      Porsche Ceramic Composite Brake PCCB,
      Tempostat,
      Reifendruckkontrollsystem,
      Windschutzscheibe mit Graukeil,
      ParkAssistent,
      Sport Chrono Paket Plus,
      Elektr. Schiebe-/Hubdach,
      Telefonmodul für PCM,
      DVD Navigationssystem PCM,
      BOSE Soundsystem,
      CD-Wechsler,
      Adaptive Sportsitze,
      Autom. abblendende Innen-/Außenspiegel inkl. Regensensor,
      Leistungssteigerung Carrera S (381 PS),
      Einstiegsblenden aus Edelstahl,
      Schaltwegverkürzung,
      Passivhörer Leder,
      Mittelkonsole hinten Leder,
      3-Speichen Sportlenkrad Leder aufgepolstert,
      Distanzscheiben 5mm,
      Porsche Wappen auf Köpfstützen gebr,
      Fußstütze in Sportoptik,
      Fussmatten mit Lederainfassung

De eerste eigenaar was Porsche AG zelf (leuk, zo’n stempel in het boekje bij “eerste eigenaar”). Goed dat ze er slechts 13.000 km mee gereden hebben, de wagen is precies net van de band gerold, maar met het prima voordeel dat hij al goed ingereden is 😈

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
      • Bwa het is geen luchtgekoelde hé 😈 😉

Hartelijk Proficiat met deze droomwagen !! Adembenemend…. 8)

Bernie 😀

Op de herfstrit moeten we maar eens een sprintje organiseren…
            Normale 997s, 997S cab met europipe en 997S X51!!
            Ben benieuwd.
            Eigenlijk heel raar , de cabrio weegt 75 kg meer dan een normale coupe (eentje met PCCB nog wat minder) . In acceleratie was de coupe van een vriend tot aan 220 een wagenlengte voor. (voor ik de sportuilaat liet monteren)
            Ook met de europipe (en een plus van 17 din) maakte dit niet direct een merkbare verbetering. (weliswaar niet uit stilstand getest en in de gietende regen, dus moeilijk om op hetzelfde moment op het gas te gaan).
            Daartegenover stond dat bij een circuitbezoek op Zolder mijn cabrio merkbaar veel sneller uit de bochten wegtrok, waardoor ik met gemak keer op keer de andere 997 kon inhalen.
            De winst zit duidelijk in de lagere toeren (koppel + 38 Nm en bij 3000 rpm ipv 4000).

[quote=”911-lover”:3occrmdb]Ook ik ben benieuwd omdit schoons te aansschouwen op de Herfstrit.

En nu hopen dat je dit jaar geen platte band hebt 😉

Nu heb ik hier wel 18ers liggen om je te depaneren ❗ [/quote]

Ja, gelukkig had ik jullie hulp vorig jaar !!

Ik heb nu wel de bandendrukcontrole om mij tijdiger te waarschuwen, zeker bij 19″ velgen hebben de banden zo’n lage wand dat je het minder goed voelt als je lek rijdt.

De wagen rijdt echt super, de motor is veel voller (meer koppel onderin) en boven de 5000 toeren is het echt een razernij ! Dankzij de X51 kit is de rode zone pas aan 7400 toeren (trekt dus zo’n 300 toeren verder door dan de “gewone”). De remmen zijn geschift, zo sterk dat de kracht enkel beperkt wordt tot het punt waarop de banden niet meer volgen…

Ook ik ben benieuwd omdit schoons te aansschouwen op de Herfstrit.

En nu hopen dat je dit jaar geen platte band hebt 😉

Nu heb ik hier wel 18ers liggen om je te depaneren ❗

Ach zo ! Gisteren nog naar keuring geweest en ingeschreven, de Duitse platen zijn nu een souvernirtje 8)

[quote=”Carrera4s”:1jhj0lzc]Doink ? Ik ben daar een kwartiertje geweest, en je niet gezien ?? Heb je mij gezien ?

Anyway, bedankt voor de complimenten aan allen…[/quote]

Idd ik heb u gezien ik zal zelf meer vertellen er staan nog duitse nummerplaten op je wagen. Maar je had het druk toen ik binnen kwam en ik dacht ik ga straks effen bij hem maar toen ik terug kwam reed je juist weg.

[quote=”Carrera4s”:279bleks]Doink ? Ik ben daar een kwartiertje geweest, en je niet gezien ?? Heb je mij gezien ?

@ Beltar : ienkele bijkomende voordelen die ook in de X51 kit zitten zoals de andere headers, als ik mij niet vergis… 😉

Anyway, bedankt voor de complimenten aan allen…[/quote]
                      klopt! en andere cats

Doink ? Ik ben daar een kwartiertje geweest, en je niet gezien ?? Heb je mij gezien ?

@ Beltar : ik ben ook benieuwd naar de Europipe sound, ik denk dat dit een zeer goed alternatief is voor de PSE met nog enkele bijkomende voordelen die ook in de X51 kit zitten zoals de andere headers, als ik mij niet vergis… 😉

Anyway, bedankt voor de complimenten aan allen…

Mooie wagen Dirk ik heb hem gisteren gezien bij Carrera Motors ech mooi

Hoi Dirk!

Waauw wat een kar! Prachtig uitgerust en superfast!
                            Ik kijk al uit naar de herfstrit om de sound van de PSE eens te horen ivm mijn europipe uitlaat!
                            Een heeeeeeeeeeele dikke proficiat en… het wordt alle dagen genieten, zeker weten!

[quote=”Carrera4s”:mkckwcpk][quote=”ppp 356″:mkckwcpk]Het slangetje zorgt enkel voor het geluid, voor de functies van de sportstand, dien je nog steeds het knopje in te drukken.[/quote]

Ik heb op internet de mod gevonden, maar op die foto’s staat een slangetje afgebeeld dat ik helemaal niet terugvind in de X51. Jij moet weten waar ik juist moet zoeken, evt met een foto ??[/quote]

Het zit aan de linkerzijde, zal zien dat ik er vanavond even een foto van kan maken. Het is een rubberslangetje van een doormeter van een 5mm waar een nog dunner hardplastiek slangetje ingeschoven zit. De eerste maal moet je er echt goed aan trekken, de volgende keren gaat het al vlotter.
                              Indien je het niet zou vinden moeten we maar ergens afspreken.

Bedankt voor de complimenten mannen, en eens tot onderweg hé. Herfstrit bvb… 🙂

[quote=”Carrera4s”:30b0v700][quote=”ppp 356″:30b0v700]Het slangetje zorgt enkel voor het geluid, voor de functies van de sportstand, dien je nog steeds het knopje in te drukken.[/quote]

Ik heb op internet de mod gevonden, maar op die foto’s staat een slangetje afgebeeld dat ik helemaal niet terugvind in de X51. Jij moet weten waar ik juist moet zoeken, evt met een foto ??[/quote]
                                  Ze gaan echt hard die 4S’en, echt waar!

Proficiat Dirk ❗

Carrera4S…ik had weer te vlug gelezen…jij hebt een X51 Werksleistungssteigerung!!!! 😯 … 8)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.